تور برزیل: 8 کلیشه اشتباه که برزیلی ها از آن متنفرند!

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کلیشه های برزیل

زمین های بازی فوتبال در سراسر کشور و کارناوال هایی روزانه با لباس های عجیب و غریب تنها مواردی از کلیشه های برزیل هستند که درباره این کشور گفته می شوند. با تمام توصیفاتی که تا به حال شنیدیم برزیل کشوری است که بیش از 200 میلیون نفر جمعیت دارد و به سختی می توان درباره عادت ها و علایق همگی آن ها نظری ارائه داد. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا چند مورد از کلیشه هایی که به اشتباه گفته می گردد در زندگی تمامی آن ها وجود دارد را به شما معرفی کنیم.

تور برزیل: 8 کلیشه اشتباه که برزیلی ها از آن متنفرند!

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

1- جنگل های استوایی آمازون قسمتی از زندگی روزمره هستند

یکی از رایج ترین کلیشه های برزیل ارتباط پررنگ بین زندگی مردم آن با جنگل های آمازون است. جنگل های استوایی آمازون علاوه بر این که در پرو، کلمبیا، اکوادورو چندین کشور دیگر آمریکای جنوبی قرار گرفته است در شمال غربی برزیل نیز جای گرفته اند. در واقع حدود دو سوم از این جنگل ها در کشور برزیل و شهرهایی مانند مانائوس قرار دارند. جنگل ها نقش مهمی در صنعت گردشگری این منطقه ایفا می نمایند اما به هر حال مانائوس شهر بزرگی است و ادامه حیات آن وابسته به این جنگل ها نمی باشد این در حالی است که شهرهای مرکزی، شمال شرقی و جنوبی به جنگل ها حتی دسترسی هم ندارند. در حقیقت اگر بخواهید از سائوپائولو به شهر مانائوس بروید که آسان ترین راه ورود به جنگل است حدود 4000 کیلومتر راه (یک پرواز چهار ساعت و نیمه) در پیش خواهید داشت.

2- فوتبال برزیلی ها عالی است

یکی از مشهورترین کلیشه های برزیلی فوتبال است. مردم این کشور حسابی هوادار فوتبال هستند. تیم های محلی به خصوص در شهرهایی مانند ریو د ژانیرو که سبک زندگی آن ها بیشتر خارج از خانه است هواداران متعصب و وفادار خود را دارند. اما علی رغم تمامی این موارد و موفقیت برزیل در این ورزش نمی توان گفت تمامی مردم این کشور اهل تماشای فوتبال هستند. مانند دیگر کشورها برخی از مردم برزیل نیز اخبار فوتبال را دنبال نمی نمایند و علاقه ای به تماشای بازی ها ندارند. در حالی که برخی از برزیلی ها استعداد فوق العاده ای در فوتبال دارند گروه دیگری هستند که فوتبال در زندگیشان جایگاهی ندارد.

3- برزیلی ها، برزیلی صحبت می نمایند

برزیلی یک زبان نیست. این یک حقیقت ساده است که بسیاری به اشتباه چنین تصوری دارند. از دیگر کلیشه های برزیل است که همه فکر می نمایند مردم آن اسپانیایی صحبت می نمایند. اسپانیایی زبان دوم مردم این کشور است. زبان رسمی آن ها پرتغالی است اما این اشتباه به قدری رایج است که برخی از کتاب های راهنمای سفر نوشته اند بیشتر مردم برزیل اسپانیایی صحبت می نمایند. اما علت این اشتباه لغات مشترک و شباهت های زبان اسپانیایی به پرتغالی است. این دو زبان ممکن است نقاط مشترکی در گرامر و لغات با یکدیگر داشته باشند اما دو زبان کاملا متفاوت هستند این تفاوت ها را در هنگام صحبت کردن دو نفر که بر آن ها مسلط هستند می توان متوجه شد.

4- مرکز برزیل ریو دو ژانیرو است

یکی از کلیشه های برزیل که بسیار رایج است این گفته است که مرکز برزیل شهر ریو دو ژانیرو می باشد اما حقیقت این است که سال ها از زمانی که ریو لقب مرکز را همراه نام خود داشت می گذرد. هم اکنون مرکز این کشور شهر برازیلیا است، شهری در مرکز کشور برزیل.

5- برزیل کشوری پر از خطر است

در برزیل اتفاقات مجرمانه روی می دهد و این یک حقیقت غیر قابل انکار است. اما اغلب رسانه ها برای بالا رفتن مخاطبانشان بر روی چنین مسائلی دست می گذارند و از مسائل کوچک داستان های بلندی می سازند. منطقه ها توریستی در شهرهای بزرگ برزیل از امنیت کامل برخوردار هستند البته عاقلانه است که اقدامات لازم را انجام دهیم . در هر حال خیالتان آسوده باشد که شهرهای برزیل از امنیت مناسبی برخوردار هستند.

6- بیشتر ساکنان ریو د ژانیرو زاغه نشین هستند

ریو د ژانیرو نیز مانند بسیاری از دیگر شهرهای بزرگ حاشیه نشین هایی دارد. اما این مورد از کلیشه های برزیلی که گفته می شد بیشتر جمعیت آن زاغه نشین هستند صحت ندارد. طبق آنالیز ها و آمارها حدود 6% از جمعیت این شهر زاغه نشین هستند. البته همین درصد کم شامل 11 میلیون نفر می گردد اما باز هم با این جمله که بیشتر ساکنان ریو زاغه نشین هستند فاصله زیادی دارد. یکی از کلیشه های برزیل این است که زاغه نشین ها مردمی فقیر، خشن و نا امید هستند اما بسیاری از آن ها با این شرایط کنار آمده اند و با ساختن یک جامعه قوی در کوشش برای زندگی بهتر هستند.

7- برزیلی ها یک نژاد خاص دارند

برخی ها فکر می نمایند که تمام ساکنان این کشور دارای موهای تیره، چشمان تیره و پوست تیره می باشند اما این کاملا اشتباه است. برزیل کشوری است با فرهنگ ها و نژادهای متفاوت که از مهاجران آلمان، ژاپن، آفریقا و خاور میانه تاثیر پذرفته است. نتیجه این نژادهای مختلف این است که شما در کشور برزیل می توانید مردمی با چشمان آبی، سبز و قهوه ای در حالی که موهای بلوند، قرمز یا مشکی دارند را ببینید. در واقع حقیقت این است که هیچ ظاهر مشخصی را نمی توان برای مردم این کشور مطرح نمود. آن ها تفاوت های نژادی زیادی دارند. با اندکی گشت و گذار در برزیل خودتان این نکته را متوجه خواهید شد.

8- برزیلی ها از آرژانتینی ها متنفرند

یکی از کلیشه های برزیلی که از قدیم رایج بوده و هنوز نیز در فکر بسیاری از افراد جا خوش نموده این است که مردم برزیل از مردم آرژانتین متنفر هستند. اما حقیقت این است که تنفر برای لغتی است که بار معنی منفیی بسیاری دارد و مناسب روابط بین مردم این دو کشور نمی باشد. در حقیقت این رقابت از اوایل قرن نوزدهم میلادی و زمانی که آرژانتین و برزیل مهم ترین کشورهای آمریکای جنوبی شدند، آغاز شد. این رقابت را می توان به وضوح در فوتبال (ورزشی که هر دو کشور در آن بسیار پر شور هستند) مشاهده کرد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1372

به "تور برزیل: 8 کلیشه اشتباه که برزیلی ها از آن متنفرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: 8 کلیشه اشتباه که برزیلی ها از آن متنفرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید