هانوی، پایتخت هزارساله ویتنام

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

هانوی، پایتخت هزارساله ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

شاید در میان تمام شهرهای آسیای جنوب شرقی، هیچ جا مانند شهر هانوی ویتنام نتواند شما را مجذوب خود کند. این شهر تاریخی و زیبا با داشتن معابد بودایی شگفت انگیز

و شور و شوق زندگی که در شهر جریان دارد شناخته می گردد.

از آنجایی که سفر به هانوی یکی از بخش های اصلی تور ویتنام است، بد نیست سری به این شهر زیبا بزنیم و با تاریخچه و جاذبه های جهانگردی هانوی ویتنام بیشتر آشنا شویم و ببینیم هانوی کجاست.

هانوی در یک نگاه

هانوی پایتخت ویتنام است که در نیمه شمالی این کشور (ویتنام شمالی) و در حاشیه رود سرخ (Red River) بنا شده است. اگرچه هانوی پایتخت اداری، تجاری و فرهنگی ویتنام به شمار می رود، اما از نظر جمعیت و فراوری مالی پس از شهر هوشی مین یا سایگون، در رتبه دوم واقع شده است.

هانوی ویتنام در سال های 1902 تا 1954 مرکز قلمروی استعماری هندوچین فرانسه بوده است و پس از پیروزی ویتنام شمالی به ویتنام جنوبی در نتیجه جنگ ویتنام، در سال 1975به پایتخت ویتنام متحد تبدیل شد.

مهمترین نکته درباره هانوی، قدمت تاریخی این شهر است. تاریخ رسمی هانوی ویتنام به سال 1010 میلادی می رسد. در این سال امپراتور لی تای تو (Lý Thái Tổ) هانوی را به عنوان پایتخت سلسله خود تاسیس کرد و نام آن را تانگ لونگ (Thăng Long) نامگذاری کرد. این شهر تا سال 1831 به همین نام بود و پس از آن به نام آن به هانوی تغییر کرد. به هر صورت اهالی ویتنام در سال 2010، هزارمین سال تاسیس این شهر را جشن گرفتند.

این تاریخ پرفراز و نشیب باعث شده است تا معماری هانوی ترکیبی از فرهنگ های مختلف باشد؛ از معابد و محلات قدیمی ویتنامی، تا خیابان ها و ساختمان های تاثیر گرفته از فرهنگ فرانسوی. به این موارد وجود صد دریاچه در شهر را نیز اضافه کنید تا ببینید هانوی ویتنام می تواند یک مقصد فوق العاده شگفت انگیز باشد.

بهترین زمان سفر به شهر هانوی

اگرچه هانوی ویتنام دو فصل اصلی بارانی (از ماه می تا سپتامبر) و خشک (از اکتبر تا آوریل) دارد، این شهر را می توان چهار فصل نامید زیرا آب و هوای هانوی بسیار متغیر است.

فوریه تا آوریل: فصل بهار یکی از بهترین اوقات برای سفر به شهر هانوی ویتنام است. در این زمان هوای هانوی متعادل است و دمای هوا بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین معمولاً از ماه فوریه تا مارس آسمان صاف و بدون بارش خواهد بود اما از آوریل بارش باران نیز کم کم شروع خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که جشن سال نوی ویتنامی در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می گردد (متغیر است) و در این زمان، بسیاری از اماکن مهم تعطیل خواهند بود.

می تا آگوست: مانند تمامی مناطق جنوب شرقی آسیا، هوا در تابستان هانوی نیز گرم و مرطوب است. دمای هوا به طور معمول 32 درجه سانتیگراد خواهد بود و بارش باران شدت خواهد گرفت. به طور معمول در ماه های جولای تا آگوست بیشترین میزان بارش را در هانوی ویتنام شاهد خواهیم بود.

دسامبر تا ژانویه: ویتنام نسبت به دیگر کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا زمستان های سردتری دارد و میانگین دمای هوا در زمستان های هانوی 17 درجه سانتیگراد خواهد بود و حتی گاهی تا 10 درجه نیز خواهد رسید. همچنین رطوبت بالای هوا و بادهای سرد، تحمل زمستان های هانوی ویتنام را سخت تر نیز خواهد نمود. بنابراین اگه در این ماه ها قصد سفر به هانوی را دارید باید حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

بهترین شهرهای ویتنام برای سفر

راهنمای حمل و نقل عمومی در ویتنام

جاذبه های جهانگردی هانوی

هانوی ویتنام یکی از بهترین مقصدهای جهانگردی در جنوب شرق آسیا است و با داشتن جاذبه های متعدد، می تواند شما را برای روزها سرگرم کند. در ادامه تعدادی از مهمترین و زیباترین جاذبه های جهانگردی هانوی را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

  • قصر سلطنتی تانگ لونگ

قصر سلطنتی تانگ لونگ یک یادمان شگفت انگیز از تاریخ ویتنام است که نشان از اهمیت این کشور از نظر تاریخی و فرهنگی دارد. این قصر زمانی مرکز شهر تاریخی هانوی بوده و به مدت 8 قرن، فرمانروایی بر ویتنام از این قصر انجام می گرفته است. امروزه این قصر در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده و برج 40 متری این مجموعه، به نمادی از شهر هانوی ویتنام تبدیل گشته است.

این قصر در مرکز شهر هانوی واقع شده است و علاوه بر نزدیکی به دیگر جاذبه های مهم شهر، بسیاری از هتل های هانوی ویتنام نیز فاصله کمی با آن دارند.

  • نمایش عروسکی آبی

یکی از نمادهای فرهنگی ویتنام و شهر هانوی، نمایش های عروسکی آبی است که سابقه ای طولانی در فرهنگ این کشور دارد. امروزه مراکز متعددی به اجرای این نمایش سنتی می پردازند اما سالن تئاتر عروسکی تانگ لونگ یکی از بهترین جاهایی است که می توانید به تماشای این نمایش بنشینید.

در این نمایش عروسک های خیمه شب بازی بر روی سطحی از آب توسط عروسک گردانان حرکت داده می شوند. داستان اصلی این نمایش ها، افسانه شمشیر گم شده شاه لی است و داستان دریاچه هوان کیم و لاک پشت غول پیکر آن است که از داستان های قدیمی و سنتی ویتنام به شمار می فرایند.

  • مقبره هوشی مین

هوشی مین رهبر انقلابی ویتنام بوده است که نقشی مهم در تاریخ معاصر ویتنام و استقلال و اتحاد این کشور ایفا نموده است. همچنین هوشی مین از سال 1945 تا 1969 میلادی به عنوان اولین رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک ویتنام فعالیت کرد.

اهمیت هوشی مین به حدی بود که ویتنامی ها تصمیم گرفتند آرامگاه بزرگی برای او بسازند. آرامگاه هوشی مین ظرف 2 سال با الهام از آرامگاه لنین در مسکو ساخته شد و با بیش از 21 متر ارتفاع، یکی از ساختمان های شاخص شهر هانوی به شمار می رود.

امروزه جسد مومیایی شده هوشی مین در یک محفظه شیشه ای در این آرامگاه واقع شده است و ضمن بازدید از آن، می توانید از موزه هوشی مین نیز بازدید کنید.

امروزه جسد مومیایی شده هوشی مین در یک محفظه شیشه ای در این آرامگاه واقع شده است و ضمن بازدید از آن، می توانید از موزه هوشی مین نیز بازدید کنید.

  • مرکز تاریخی هانوی

همانگونه که گفتیم هانوی ویتنام قدمتی هزار ساله دارد و مرکز تاریخی این شهر یکی از بهترین جاذبه های جهانگردی آن به شمار می رود. این محله شلوغ و پر از جمعیت یکی از بهترین نقاط برای آشنایی با فرهنگ ویتنام و سبک زندگی سنتی اهالی هانوی است.

با گشت و گذار در این محله پر از رفت و آمد و شلوغ، مملو از مغازه ها و افرادی است که انواع میوه و سبزیجات تازه را به فروش می رسانند. همچنین مغازه های فروش سوغات ویتنام نیز در این محله فراوانند. اما نباید فراموش کنید که مرکز تاریخی هانوی یکی از بهترین مکان ها برای تجربه غذاهای خوشمزه ویتنامی است.

  • خیابان قطار هانوی

اما یکی از عجیب ترین جاذبه های جهانگردی هانوی و حتی دنیا، خیابانی باریک در هانوی است که از میان آن یک ریل قطار عبور می نماید. این خیابان در سال های اخیر بسیار مشهور شده است زیرا هر روزه در ساعت ها 3 و 7 بعد از ظهر، قطاری با سرعت از میان این خیابان باریک عبور می نماید. و این در حالی است که افراد مختلف در حاشیه این خیابان در حال تردد، زندگی و حتی فروش میوه و سبزیجات هستند.

هانوی شهری زیبا است که بازدید از آن لذت تور ویتنام را دو چندان می نماید. شما نیز اگر به ویتنام سفر نموده اید، می توانید خاطرات و سفرنامه هانوی خود را در کامنت ها بنویسید تا دیگران نیز از آن استفاده نمایند.

سفر به هانوی لذت تور ویتنام را دو چندان می نماید زیرا وجود جاذبه های جهانگردی متعدد و فرهنگ جذاب، آن را به یکی از بهترین مقصدهای جهانگردی آسیا تبدیل نموده است.

منبع: ققنوس
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 652

به "هانوی، پایتخت هزارساله ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانوی، پایتخت هزارساله ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید