18 رویداد گردشگری سمنان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، ایسنا/ براساس گزارش های منتشر شده، 18 رویداد گردشگری سمنان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد.

18 رویداد گردشگری سمنان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد

مهدی قاسم زاده با بیان اینکه رویدادهای گردشگری شامل آیین ها، مراسم، جشن ها و مناسبت های خاص است که برای دستیابی به اهداف و مقاصد اجتماعی و فرهنگی اجرا می شوند، اظهار کرد: خوشبختانه سال جاری باهدف پاسداشت فرهنگ محلی مردم این استان و با پیگیری های انجام شده 18 رویداد گردشگری در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه ورود رویدادهای گردشگری به سامانه ثبت رویدادهای گردشگری کشور اقدامی کارشناسی و بر پایه تجمیع شاخص ها و کسب نظرات کارشناسی مربوطه است، اضافه نمود: این اقدام بستری مجذوب نماینده و کارآمد از رویدادهای گردشگری متنوع را پیش روی گردشگران خواهد گگردد تا با اطمینان از کیفیت برگزاری، سفری متنوع به مقصد رویداد مورد نظر را برنامه ریزی نمایند.

قاسم زاده با تأکید بر اینکه رویدادها به عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آیین ها، مراسم و جشن ها در مناسبت های خاص اجرا شده و در برنامه های توسعه ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته ای ایفا می نمایند، گفت: کار ثبت این موارد فرهنگی در راستای تحقق ساماندهی و حرفه ای سازی گردشگری رویداد از راهبردهای ساماندهی مقاصد و مسیرهای تازه گردشگری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت رویدادهای گردشگری می تواند باعث ایجاد موج سفر به خصوص در فصل گردشگری استان گردد، توضیح داد: اخذ گواهینامه ثبت رویدادهای گردشگری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باعث شناخته شدن بهتر و برند شدن آن رویداد در سطح کشور می گردد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه این جشنواره ها و رویدادها می تواند موجب توسعه گردشگری و افزایش شور و نشاط اجتماعی گردد، گفت: جشنواره اقوام ایرانی گرمسار، جشنواره سفر به دشت شقایق های میامی، جشنواره گردشگری زاغ بور شاهرود، جشنواره عشایر ایل سنگسر، بزرگداشت روز تاریخانه دامغان و جشنواره پنیر البرز مرکزی سرخه از جمله جشنواره های ثبت شده در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.

او اضافه نمود: جشنواره سفر به توران شاهرود، جشنواره ارس برفی شاهرود، جشنواره سفر به دیار قومس دامغان، جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد، جشنواره گولاچ سرخه، جشنواره گل غلتان دامغان، جشنواره آش زنگلاچو دامغان، جشنواره سیب سرخه، جشنواره سنجد کلامو شاهرود، جشنواره نو سال دامغان و جشنواره گل و گلاب شاهرود، جشنواره انار درجزین از دیگر رویدادهای ثبت شده استان سمنان در تقویم گردشگری کشور است.

قاسم زاده با تأکید بر اینکه رشد بومگردی ها و احیای صنایع دستی و گردشگری در روستاها، با تکیه بر گردشگری روستایی و برند سازی جشنواره ها و رویدادهای بومی و محلی استان امکان پذیر است و میتوان با برگزاری رویدادهای گردشگری به توسعه اقتصاد و اشتغال روستا یاری کرد، گفت: کوشش و رویکرد جامعه گردشگری استان در جهت معرفی آیین ها در قالب رویدادهای گردشگری کشور با استمرار همراه خواهد بود و به عنوان رسالتی مهم در صنعت گردشگری این استان به شمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 3 آبان 1402 بروزرسانی: 3 آبان 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1683

به "18 رویداد گردشگری سمنان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 رویداد گردشگری سمنان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید