10 باند فرودگاه ترسناک در دنیا

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، فرود آمدن در این باندها کار هر خلبانی نیست!

بیشتر باندهای فرودگاه در سراسر جهان بسیار بزرگ و طولانی هستند و فرود آمدن روی آن ها کار ساده ای است. اما در گوشه کنار این جهان چندین باند فرودگاه وجود دارند که فرود آمدن در آن ها بسیار ترسناک و هولناک است. این باندها یا خیلی کوچک هستند یا در منطقه ها طبیعی خطرناک قرار گرفته اند. حتی نگاه کردن به تصاویر این باندهای فرودگاه هم ترسناک است چه برسد به اینکه هواپیمایی واقعا بخواهد روی آن فرود بیاید. در ادامه 10 باند فرودگاه ترسناک جهان را با هم مرور می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

10 باند فرودگاه ترسناک در دنیا

1- فرودگاه گوستاو 3 در جزیره سنت بارتلمی

فرودگاه گوستاو 3 (Gustaf III Airport) که به نام فرودگاه سنت جان نیز شناخته می گردد در جزیره سنت بارتلمی (Saint-Barthélemy) واقع شده است. باند فرودگاه این منطقه در لبه جزیره قرار گرفته و بسیار باریک و کوچک است. خلبان ها باید مراقب باشند هنگام فرود یا بلند شدن از این باند فرودگاه لیز نخورند و داخل آب نیفتند! در این باند محاسبه دقیق زمان بلند شدن و فرود آمدن بسیار حیاتی است، چون اگر هواپیما چند ثانیه دیرتر از زمین بلند گردد ممکن است داخل آب بیفتد.

2- فرودگاه بارا در اسکاتلند

فرودگاه بارا (Barra Airport) در مجمع الجزایر هبرید در ساحل غربی کشور اسکاتلند واقع شده است. در این فرودگاه هواپیماها برای فرود و برخاستن از ساحل دریا استفاده می نمایند! بله، باند فرودگاه در این منطقه برای پروازهایی که در طول روز انجام می گردد از سطح مسطح ساحلی است.

3- فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا در سنت مارتین

فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا (Princess Juliana International Airport) بی شک یکی از ترسناک ترین و شاید ترسناک ترین باندهای فرودگاه در دنیا است. این باند فرودگاه دقیقا در نزدیکی ساحل گردشگری پرازدحام این منطقه واقع شده است. اما جالب است بدانید که نزدیک بودن هواپیما به ساحل نه تنها باعث ترس و نگرانی مردم نشده، بلکه به یک جاذبه گردشگری هم تبدیل شده است. افرادی که برای سرگرمی و آفتاب گرفتن به این ساحل می آیند می توانند تجربه از فاصله بسیار نزدیک هواپیماها را مشاهده نمایند که از بالای سرشان عبور می نمایند. تصور کنید زیر آفتاب داغ تابستان در این ساحل نشسته اید و ناگهان سایه بزرگ و هولناکی همه جا را تاریک می نماید. بالای سرتان را نگاه می کنید و یک هواپیمای غول پیکر را می بینید که در ارتفاع نزدیکی دارد عبور می نماید.

4- فرودگاه جبل الطارق در کشور جبل الطارق

فرودگاه بین المللی جبل الطارق (Gibraltar International Airport) هم یکی از ترسناک ترین باندهای فرودگاه است و در قلمرو بریتانیا در جبل الطارق واقع شده است. این باند فرودگاه از هر دو طرف به آب منتهی می گردد، و ترسناک تر از همه اینکه، ساختمان های مسکونی، ترافیک شهری و صخره جبل الطارق در همان نزدیکی قرار دارند. یکی از ترسناک ترین قسمت های این باند این ست که هواپیما در راستا حرکت روی باند از یک چهارراه عبور می نماید!

5- فرودگاه چوبو سنترایر در ژاپن

فرودگاه بین المللی چوبو سنترایر (Chubu Centrair International Airport) در شهر ناگویا آیچی کشور ژاپن واقع شده است و همانطور که در تصویر می بینید چیزی نیست به جز یک جزیره خیلی کوچک و مصنوعی در دل اقیانوس بزرگ! از این ترسناک تر؟

6- فرودگاه کورشول در فرانسه

فرودگاه کورشول (Courchevel Airport) در شهر کورشول فرانسه و در ارتفاع 2008 متری از سطح دریا واقع شده است. این باند فرودگاه در وسط رشته کوه های آلپ واقع شده است و باند پرواز و فرود دقیقا لبه یک کوه قرار گرفته است! این باند فرودگاه هولناک نه تنها شیب دار است و شیبی حدود 18% دارد، بلکه طول راستا این باند هم خیلی کوتاه است و تنها 500 متر است! برای بلند شدن و فرود آمدن در این باند جای کوچک ترین اشتباهی هم وجود ندارد.

7- فرودگاه صحرایی ماتکان در لسوتو

فرودگاه صحرایی ماتکان (Matekane Air Strip) در کشور لسوتو (آفریقا) و در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا واقع شده است. تصویر این باند به خوبی نشان می دهد که فرود و بلند شدن در این فرودگاه تا چه حد می تواند هولناک باشد. این باند فرودگاه مسافتی 400 متری است که به دره ای عمیق منتهی می گردد. اگر توانستی در فاصله این 400 متر بلند شوی یا فرود بیایی که هیچ، وگرنه باز هم هیچ!

8- فرودگاه کای تک در هنگ کنگ

فرودگاه بین المللی کای تک (Kai Tak International Airport) در کشور هنگ کنگ واقع شده است و به علت باند فرودگاه دلهره آورش همزمان مشهور و منفور بود! این باند فرودگاه در سال 1998 بالاخره به 73 سال حکومت وحشت و ترس خود خاتمه داد. خدا را شکر!

9- فرودگاه یوانخو ئی. یروسخین در سیبا

فرودگاه یوانخو ئی. یروسخین (Juancho E. Yrausquin Airport) در جزیره کارائیبی سیبا واقع شده است. این باند فرودگاه تنها 395 متر طول دارد و از این لحاظ، رکورددار کوتاه ترین باند فرودگاه در کل دنیا است.

10- فرودگاه تنزینگ-هیلاری

فرودگاه تنزینگ-هیلاری (Lukla Airport) در کشور نپال و در ارتفاع 2860 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این باند فرودگاه طی نظر سنجی شبکه هیستوری چنل (History Channel) به عنوان هولناک ترین باند فرودگاه دنیا معرفی گردید و حداقل از این جهت معروفیت زیادی کسب کرد! معمولا کوهنوردانی که قصد صعود به قله اورست را دارند از این باند فرود استفاده می نمایند. باند فرود تنزیگ-هیلاری بین کوهستان از یک سمت و دره ای عمیق از سوی دیگر واقع شده است. تصور چنین باندی به خودی خود ترسناک است، اما برای اینکه ترستان تکمیل گردد باید بگوییم که طول این باند تنها 526 متر است!

منبع: www.aviationcv.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1399

به "10 باند فرودگاه ترسناک در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 باند فرودگاه ترسناک در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید