چین بر تمایل خود به توسعه روابط با ایران تأکید کرد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوآ، وانگ ئی وزیر خارجه چین روز شنبه در ملاقات با حسن روحانی رئیس جمهور ایران به صراحت اعلام نمود که تحت هر شرایطی در دنیا، تمایل پکن به توسعه روابط دوجانبه چین- ایران تغییری نخواهد کرد.

چین بر تمایل خود به توسعه روابط با ایران تأکید کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی با ارسال پیغام تبریک سال نو از سوی شی جینپینگ رئیس جمهور چین به مردم ایران از جمهوری اسلامی بابت پذیرایی گرم از هیأت نمایندگی چین در ایام نوروز قدردانی کرد.

وزیر خارجه چین در این ملاقات توضیح داد که مشارکت جامع راهبردی چین- ایران در برابر تغییرات در عرصه بین المللی مقاومت نموده است.

وانگ ئی با اشاره به اینکه سال جاری پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور است، گفت که سند همکاری جامع که روز شنبه به امضای دو طرف رسید، یک طرح و نقشه کلی برای تقویت مشارکت راهبردی جامع چین- ایران ترسیم می نماید که نه تنها به سود مردم دو کشور خواهد بود، بلکه باعث همکاری ایران و چین در حفظ صلح جهانی و منطقه ای خواهد شد.

وزیر خارجه چین در ادامه اضافه نمود که پکن از ایران در دفاع از حاکمیت و اقتدار ملی و همچنین حراست از جهت توسعه برگزیده خود قاطعانه حمایت می نماید.

وانگ همچنین گفت که چین صرف نظر از تحولات گذشته، حال یا آینده، در مخالفت با تحریم های نامعقول و یکجانبه علیه ایران از سوی سایر کشورها ثابت قدم است زیرا این تحریم ها به ویژه تحریم هایی که بر مبنای اکاذیب و اطلاعات جعلی است، ناقض حقوق بین الملل است.

این دیپلمات بلندپایه چین در ادامه گفت که پکن همچنان آماده است تا با ایران و سایر کشورها به طور مشترک علیه رفتار زورگویانه قدرت ها ایستادگی نموده، از برابری و عدالت در عرصه بین المللی حمایت و از هنجارهای اساسی روابط بین الملل دفاع کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 935

به "چین بر تمایل خود به توسعه روابط با ایران تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بر تمایل خود به توسعه روابط با ایران تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید