پکن: آمریکا فورا اشتباهاتش درباره هنگ کنگ را اصلاح کند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سفارت چین در آمریکا ضمن هشدار به واشنگتن درباره لغو محدودیت های صدور ویزا علیه مقام های چینی، بر لزوم اجتناب آمریکا از دخالت در امور هنگ کنگ تاکید نمود.

پکن: آمریکا فورا اشتباهاتش درباره هنگ کنگ را اصلاح کند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اقدام جدید آمریکا در لغو صدور ویزا برای تعدادی از مقام های چین به بهانه مسائل مربوط به هنگ کنگ، واکنش تند سفارت پکن در واشنگتن را به دنبال داشت.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، سفارت چین در آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود: ما از طرف آمریکایی می خواهیم فورا اشتباهاتش را اصلاح کند، تصمیماتش را تغییر دهد و به دخالت در امور داخلی چین انتها دهد. طرف چینی به اتخاذ اقدامات محکم برای حفظ حاکمیت ملی، منافع امنیت ملی و توسعه خود ادامه خواهد داد.

این سفارتخانه همچنین با رد مواضع واشنگتن اضافه نمود، مسائل مرتبط با هنگ کنگ موضوع داخلی چین است و مساله ای برای دخالت هیچ طرف خارجی نیست.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز آدینه (دیروز) از اعمال محدودیت صدور ویزا این کشور علیه بعضی از مقام های حزب کمونیست چین به بهانه تضعیف خودمختاری هنگ کنگ اطلاع داد.

به ادعای پامپئو بعضی از مقامات کنونی و سابق چین به طور مستقیم مسئول تضعیف خودمختاری در هنگ کنگ بوده و به نقض حقوق در چین پرداخته اند.

مقام های آمریکایی در هفته های اخیر به بهانه تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین، جنجال های بسیاری درباره نقض خودمختاری این منطقه ایجاد نموده اند اما دولت مرکزی چین ضمن رد این جنجال ها، مسائل مرتبط با هنگ کنگ را مساله ای داخلی خوانده و به شدت دخالت های خارجی را رد نموده است.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از انتها یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه، دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 472

به "پکن: آمریکا فورا اشتباهاتش درباره هنگ کنگ را اصلاح کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا فورا اشتباهاتش درباره هنگ کنگ را اصلاح کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید