ورزش همگانی نیاز به هم افزایی ملی دارد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون ورزش های همگانی، عبدالحمید احمدی که صبح روز دوشنبه در برنامه ایران فعال شبکه سلامت حضور پیدا کرده بود، به تصویب و به روز شدن قوانین مربوط به وزارت ورزش با موضوع ورزش همگانی به منظور هدفگذاری نشاط و سلامت عمومی کشور اشاره کرد و گفت: مهرماه سال 99 پس از 49 سال قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب و به روز شد که این اتفاق باعث خوشحالی جامعه ورزش خواهد بود.

ورزش همگانی نیاز به هم افزایی ملی دارد

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه های در نظر گرفته شده با موضوع فدراسیون ورزش های همگانی اجرایی شود، ادامه داد: جای خوشحالی دارد که در شرایط فعلی قانون جامعی داریم که می توانیم بر اساس آن برنامه ریزی کنیم. در این قانون هدف گذاری برای ورزش همگانی نشاط و سلامت عمومی مردم در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: بندهای مختلفی در وظایف قانونی وزارت ورزش و جوانان پیش بینی شده که به ویژه توجه به بند سوم از اصل سوم قانون اساسی اهمیت ویژه ای دارد. در این قوانین تاکید شده است که دولت باید بتواند بین ورزش همگانی و قهرمانی توازن برقرار کند. در گذشته شاهد بودیم که این توازن بهم خورده بود که یکی از تبعات آن پدید آوردن کم تحرکی در جامعه است.

احمدی با تاکید بر اینکه ورزش همگانی باید به مسأله محوری حاکمیت تبدیل شود و در کنار آن به ورزش حرفه ای و قهرمانی هم توجه شود گفت: ورزش برای رسیدن به اهدافش در همه زمینه ها نیاز به یک هم افزایی ملی دارد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در تشریح برنامه های این معاونت برای ورزش همگانی گفت: محور اول برنامه ما جامعه فعال است با محور آگاهی بخشی که صدا و سیما نقش ویژه ای در این زمینه ایفا می کند.

وی ادامه داد: محور دوم محیط فعال است که بتوانیم زیرساخت های متناسبی را برای مردم با موضوع پیاده راه ها و جاده های تندرستی ایجاد کنیم که نقش شهرداری ها در این زمینه پررنگ است.

عبدالحمید احمدی ادامه داد: محور سوم مردم فعال است که بر رویدادهای جذاب و متنوع برای مردم متناسب با گروه های سنی تاکید دارد. محور چهارم سیستم فعال است که بر همکاری های بین بخشی و هم افزایی نهادهای متولی ورزش همگانی تاکید دارد.

معاون وزیر ورزش در پایان گفت: پیش بینی من این است اگر این هم افزایی های به خوبی شکل بگیرد و دستگاه های همکار به تعهدات خود عمل کنند در کوتاه مدت به نتایج ملموسی خواهیم رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 808

به "ورزش همگانی نیاز به هم افزایی ملی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش همگانی نیاز به هم افزایی ملی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید