واردات خودروهای دست دوم استارت خورد ، آنالیز تبصره های واردات خودرو

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال لایحه دوفوریتی واردات خودروهای دست دوم و کارکرده به مجلس شورای اسلامی اطلاع داد. براساس این لایحه، واردات خودروهای دست دوم و کارکرده که عمر آن ها در محدوده پنج سال است، به شرط دریافت گواهی از سازمان های استاندارد و محیط زیست مجاز خواهد بود.

واردات خودروهای دست دوم استارت خورد ، آنالیز تبصره های واردات خودرو

بیت ران - در این لایحه تصریح شد هر شخص حقیقی می تواند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کند. لایحه دوفوریتی واردات خودروهای دست دوم و کارکرده، اواخر فروردین ماه سال جاری از سوی وزارت صمت به هیأت وزیران ارسال شد. پس از تأیید هیأت دولت، امروز - پنجشنبه هفتم اردیبهشت - این لایحه به طور رسمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

این لایحه برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو و با هدف ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو به وسیله آزادسازی واردات خودروهای کارکرده که قیمت آن ها کمتر از خودروهای نو است، تدوین شد.

ماده ها و تبصره های الحاقی به قانون سازماندهی صنعت خودرو

بعضی از موارد مهم لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو به شرح زیر است:

ماده 11 - لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو: به منظور تنظیم بازار خودرو، واردات خودروهای کارکرده ازجمله اتوبوس مجاز است.

تبصره 1 - برای واردات این خودروها انتقال فناوری موضوع بند (2) و نیز بند (3) ماده (4) این، قانون لازم الرعایه نیست.

ماده 12 - تبصره (6) ماده واحده قانون چگونگی محاسبه و وصول حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیات انواع خودرو و ماشین آلات راهسازی وارداتی و ساخت داخل و قطعات آنها - مصوب 1371 به شرح زیر اصلاح و تبصره (8) ماده واحده مذکور حذف می گردد.

تبصره 6 - ارزش ماشین آلات راهسازی و خودروهایی که ورود آنها به کشور مجاز است (اعم از نو و کارکرده) هر سال پس از آنالیز مستندات قابل دسترس از جمله قیمت شرکتهای فراوری کننده و یا قیمت نمایندگی های اصلی در کشورهای ثالث و یا قیمت بازار در مورد ماشین آلات و خودروهای کارکرده به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران مشخص خواهد شد. مبنای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی است.

ماده 13 - استفاده از استانداردهای ملی کشور و یا استانداردهای کشور مبدا فراوریکننده برای خودروهای وارداتی موضوع این قانون با تایید سازمان ملی استاندارد ایران سازمان حفاظت محیط زیست امکان پذیر است.

رشوه وزیر صمت به نمایندگان مجلس از محصولات بهمن موتور / شرح نماینده تبریز

قیمت تارا اتوماتیک 10 میلیون تومان کمتر شد / آنالیز قیمت خودروهای بازار در امروز

قیمت خودروهای مونتاژی ریزش کرد / آنالیز قیمت محصولات مونتاژی در بازار

افشاگری ماجرای تحویل خودروهای شاسی بلند از سوی وزیر صمت به نمایندگان

لیست خودروهای جایگزین در سامانه یکپارچه عرضه خودرو اعلام شد

منبع: بیت ران
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1622

به "واردات خودروهای دست دوم استارت خورد ، آنالیز تبصره های واردات خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات خودروهای دست دوم استارت خورد ، آنالیز تبصره های واردات خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید