هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تازه به شبکه برق کشور متصل شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: از شهریورماه سال جاری تا به امروز حدود یک هزار مگاوات واحد نیروگاهی نو به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تازه به شبکه برق کشور متصل شد

محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اشاره به اینکه 1000 مگاوات نیروگاه حرارتی نو به شبکه برق کشور متصل شدند اضافه کرد: این واحدها شامل بخش گاز نیروگاه های هنگام، ایران LNG و بخش بخار نیروگاه های جهرم، هریس و ارومیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه های حرارتی ایران به 70 هزار مگاوات رسیده است، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده مقرر شده است تا سرانجام سال جاری نیز یک هزار مگاوات نیروگاه نو وارد مدار گردد.

طرزطلب با تاکید بر اینکه برای تامین پایدار برق پیک تابستان سال آینده مجموعا 31 واحد نیروگاهی به ظرفیت چهار هزار و 750 مگاوات وارد مدار خواهد شد، گفت: در حال حاضر این تعداد پروژه به طور میانه از پیشرفت 71 درصدی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی تاکید نمود: طبق برنامه پیش بینی شده صنعت برق حرارتی علاوه بر احداث نیروگاه های نو حدود یک هزار و 113 مگاوات نیز به وسیله ارتقای توان واحدهای موجود به ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور اضافه کرده می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1455

به "هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تازه به شبکه برق کشور متصل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تازه به شبکه برق کشور متصل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید