بهترین شهرهای ویتنام برای سفر

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، ویتنام یکی از بهترین مقصدهای گردشگری حوزه جنوب شرقی آسیاست و در بیشتر روزهای سال، شهرهای ویتنام شاهد حضور گردشگران متعددی است که از سرتاسر دنیا برای تماشای زیبایی های شهرهای توریستی ویتنام به این کشور سفر نموده اند.

بهترین شهرهای ویتنام برای سفر

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید.

ویتنام کشوری زیبا در آسیای جنوب شرقی است که از یک سو به دریای جنوبی چین و از یک سو به کشورهای لائوس و کامبوج راه دارد. مهمترین ویژگی ویتنام، مناظر طبیعی شگفت انگیز این کشور است: مزارع گسترده برنج و کوه های پوشیده از جنگل در شمال، دره های زیبای مناطق کوهستانی مرکز کشور و سواحل زیبا و دلتاهای حاصل خیز جنوب کشور.

اما در کنار این طبیعت زیبا و شگفت انگیز، شهرهای ویتنام اهمیت بسیاری در جهانگردی این کشور دارد. شهرهای دیدنی ویتنام در سرتاسر این کشور پراکنده اند و با داشتن طیف گسترده ای از جاذبه های جهانگردی، انواع مختلف جهانگردان را پذیرا هستند.

در این مقاله با معرفی مهمترین شهرهای کشور ویتنام، شما را برای تور ویتنام و سفر به این کشور آماده می سازیم.

شهر هانوی

شهر هوشی مین

شهر هالونگ بی

شهر دالات

شهر دانانگ

شهر هانوی

شهر هانوی پایتخت ویتنام و یکی از مهمترین شهرهای جهانگردی ویتنام است. در میان شهرهای دیدنی ویتنام، هانوی صندلی ویژه ای دارد. این شهر با پشت سر گذاشتن جنگ ایندوچین و جنگ ویتنام در قرن اخیر، اما همچنان یک شهر شلوغ و پرجنب و جوش به شمار می رود.

مرکز تاریخی هانوی یک موزه به تمام معنی است که ساختمان های بازمانده از دوران استعمار فرانسه را در خود جای داده است. با گشت و گذار در این محله علاوه بر آشنایی با تاریخ یکی از مهمترین شهرهای ویتنام، می توانید در بازارهای محلی خرید کنید، قهوه ویتنامی را در کافه های دنج امتحان کنید، یا به بازدید از جاذبه های مهمی مانند خانه اپرا، کاخ ریاست جمهوری و کلیسای جامع سنت جوزف بپردازید.

شهر هوشی مین

شهر هوشی مین در جنوب کشور ویتنام، در حاشیه رود سایگون و نزدیکی دلتای مکونگ واقع شده است. هوشی مین تا پیش از جنگ ویتنام، شهر هوشی مین با نام سایگون شناخته می شد و پایتخت ویتنام جنوبی بود اما با اتحاد ویتنام به افتخار رهبر این کشور، نام آن به هوشی مین تغییر یافت.

امروزه شهر هوشی مین از شهرهای مهم ویتنام و بزرگترین شهر این کشور است. امروزه دلایل متعددی شهر هوشی مین را به یکی از شهرهای جهانگردی ویتنام تبدیل نموده است: ترکیبی از جاذبه های جهانگردی تاریخی و مدرن، فروشگاه های متعدد، رستوران ها و فرهنگ غذایی جذاب و زندگی شبانه از مهمترین دلایلی است که بازدید از شهر هوشی مین را برای هر جهانگرد تور ویتنام واجب می نماید.

شهر هالونگ بی

یکی دیگر از شهرهای توریستی ویتنام، در 130 کیلومتری شرق هانوی در ویتنام شمالی قرار گرفته است. آب سبز رنگ خلیج شهر هالونگ بی با صخره های کارستی که سر از آب درآورده اند یکی از زیباترین جاذبه های جهانگردی ویتنام هستند که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند.

در این خلیج بیش از 2000 جزیره مختلف که با جنگل های استوایی پوشیده شده اند وجود دارند. طبق افسانه های ویتنامی خدایان برای محافظت از ویتنام اژدهاهایی را فرستادند که پس از جنگ در این مکان استراحت کردند و این صخره ها را پدید آوردند.

سوار شدن بر کشتی های کروزی که در این خلیج به گشت و گذار می پردازند یکی از مهمترین فعالیت های جهانگردی تور ویتنام است.

شهر دالات

شهر دالات یکی دیگر از مهمترین شهرهای ویتنام است که به دلیل زیبایی خود همیشه مورد توجه بوده است. این شهر که در جنوب ویتنام قرار گرفته است، به دلیل آب و هوای خنک در تمام طول سال، منظره زیبای دره های مه گرفته، جنگل های انبوه کاج و گلزارهای گسترده یکی از مهمترین استراحتگاهی تابستانی امپراتوران ویتنام و فرانسوی ها بوده است.

امروزه این شهر زیبا و شگفت انگیز در جنوب ویتنام مقصدی جذاب برای آن دسته از جهانگردانی است که دوست دارند از گرمای تابستان و همچنین شلوغی شهرهایی مانند هانوی و هوشی مین فرار نمایند. گشت و گذار در این شهر و قدم زدن در خیابان های این شهر بسیار لذت بخش است و می توانید از ویلاها و دیگر ساختمان هایی که با سبک معماری فرانسوی در این شهر ساخته شده اند بازدید کنید.

شهر دانانگ

در حاشیه دریای چین و مرکز ویتنام، یکی دیگر از شهرهای معروف ویتنام قرار گرفته است که به شهر پل ها معروف شده است. شهر دانانگ از جمله شهرهای ساحلی ویتنام است که پنجمین شهر این کشور و یکی از محبوب ترین مقصدها برای جهانگردان تور ویتنام است.

با رشد اقتصاد و جهانگردی در این شهر، بر تعداد پل هایی که در این شهر وجود دارد نیز افزوده شده است و به همین دلیل شهر دانانگ به شهر پل ها معروف شده است. یکی از همین پل ها به نام پل طلایی، از جذابترین جاذبه های جهانگردی این کشور است که از زمان ساخت در سال 2018 میلادی، به نماد این کشور تبدیل شده است.

همچنین پل اژدها که طولانی ترین پل ویتنام نیز هست، در شهر دانانگ قرار گرفته است و بازدید از آن به خصوص در شب ها، لذتی وصف ناشدنی است.

البته شهرهای دیدنی ویتنام تنها به همین موارد محدود نمی گردد و شهرهای دیگری مانند شهر هیو، شهر هوی آن و … نیز از شهرهای مهم ویتنام به شمار می فرایند.

ویتنام مقصدی زیبا در جنوب شرقی آسیاست و شهرهای ویتنام در کنار جاذبه های طبیعی خارق العاده، تور ویتنام را به تجربه ای فراموش نشدنی برای جهانگردان تبدیل می نماید.

منبع: ققنوس
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 660

به "بهترین شهرهای ویتنام برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای ویتنام برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید