مکسوس دی 90 پرو؛ آفرودر چینی به سبک تی آر دی تویوتا!

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، حدود 4 سال قبل به معرفی خودروی شاسی بلند مکسوس دی 90 از سایک موتور چین پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس واقع شده است. اکنون مکسوس نسخه پرو این شاسی بلند را برای فروش در وب سایت خود قرار داده که در بازار چین از 26500 تا 45500 دلار قیمت دارد.

مکسوس دی 90 پرو؛ آفرودر چینی به سبک تی آر دی تویوتا!

به گزارش عصر ایران، مکسوس دی 90 پرو به مدت 3 سال یا 100 هزار کیلومتر (هر کدام که زودتر باشد) به وسیله کمپانی تولیدنماینده ضمانت می گردد.

این نسخه از Maxus D90 Pro در همان نگاه اول مخاطب را به یاد خودرو های شاسی بلند تویوتا در تریم تی آر دی می اندازد. محصولاتی که به طور خاص برای آفرود تجهیز شده اند و اینجا هم شرایط مشابهی برای نسخه پرو مکسوس دی 90 مشاهده می گردد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 5005 میلیمتر در طول، 1932 میلیمتر در عرض و 1875 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است. فاصله بین محور های آن نیز برابر با 3050 میلیمتر است.

ارتفاع از سطح زمین 210 میلیمتر و وزن خودرو با توجه به تریم 2080 و 2160 کیلوگرم محاسبه شده است.

مکسوس دی 90 پرو در نسخه های 5 و 7 سرنشین قابل سفارش است.

برای پیشرانه، اینجا یک تپنده 4 سیلندر توربو 2 لیتری داریم که 218 اسب بخار خروجی و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. استاندارد آلایندگی پیشرانه، VI را نشان می دهد.

ظرفیت باک بنزین 75 لیتر و شاخص مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر 12.3 لیتر، در بزرگراه 7.2 لیتر و در حالت ترکیبی 9.2 لیتر است. بیشینه سرعت برابر با 185 کیلومتر برساعت است.

در بخش جعبه دنده از نمونه 8 سرعته اتوماتیک استفاده شده و سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن قابل انتخاب است.

Maxus D90 Pro

سیستم تعلیق به روزرسانی شده و سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. رینگ های آلومینیومی در میزان های 18 اینچی ارائه می گردد.

سپر های اصلی جزئیات آفرودی دارند و مسیر اگزوز نیز به ستون اول سمت شاگرد راهنمایی شده است تا در منطقه ها آب گرفته، مسئله ای برای حرکت مکسوس ایجاد نگردد.

کابین طراحی زیبایی را ارائه می دهد و برای بیشتر قسمت های کنسول اصلی جلو و بخش داخلی درب ها از پوشش پارچه مخمل مانند، استفاده شده است. عناصر کرومی و فناورانه ها نیز این مجموعه را کامل می نمایند.

از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی برای ردیف عقب، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم تفریح، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، نورپردازی 64 رنگ داخلی، استراحتگاه دست هر دو ردیف، تنظیم الکتریکی صندلی ها، 2 صندلی برای ردیف سوم در تریم 7 نفره، پاور ویندوز هر دو ردیف، اسکای روف پانورامیک الکتریکی، آینه های الکتریکی با تاشوی اتوماتیک و گرم کن، برف پاک کن عقب، سنسور باران و... اشاره نمود.

در بخش ایمنی، مکسوس دی 90 پرو مجهز به سطح 2 رانندگی خودران است که البته همچنان نیازمند ارتباط دست راننده با فرمان خواهد بود.

از ویژگی های ایمنی می توان به کروز کنترل تطبیقی، ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه/ نمایش نقاط کور دید راننده، ترمز اضطراری، ای بی اس، ئی بی دی، پایداری الکترونیکی، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، هدلایت اتوماتیک، ایربگ کامل غیر از جانبی ردیف دوم، ایزوفیکس و... اشاره نمود.

همانطور که مشاهده می کنید، مکسوس دی 90 پرو در بخش کابین و ایمنی یک خودروی تقریبا لوکس خیابانی است و اگر بعضی جزئیات اضافه شده به بدنه مانند سپر ها را در نظر نگیریم، در واقعا با مدل 2023 همان مکسوس دی 90 دیدار نموده ایم.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1602

به "مکسوس دی 90 پرو؛ آفرودر چینی به سبک تی آر دی تویوتا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکسوس دی 90 پرو؛ آفرودر چینی به سبک تی آر دی تویوتا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید