مقدمات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد کلید خورد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: در صورت تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرکت پارسیلون سابق به منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد تبدیل خواهد شد.

مقدمات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد کلید خورد

اسد عبداللهی در حاشیه جلسه بررسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد که 17 اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی 13 منطقه اقتصادی و 8 منطقه آزاد تجاری در سطح کشور به تصویب رسیده بود که به دلیل اختلاف نظر با شورای نگهبان، این موضوع برای تصمیم نهایی در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته بود.

وی شرح داد: منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد یکی از موارد مطرح شده توسط مجلس شورای اسلامی بود که امروز با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شرایط ایجاد آن مورد بررسی قرار گرفت.

معاون استاندار لرستان اعلام کرد: شرکت پارسیلون سابق خرم آباد به عنوان محل پیشنهادی استان برای ایجاد منطقه اقتصادی مطرح شده است که علاوه بر 200 هکتار زمین، سایر زیرساخت ها مانند راه دسترسی، آب، برق و گاز را نیز داراست.

عبداللهی اضافه کرد: در جلسه امروز ویژگی های شرکت پارسیلون برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی تشریح شد که دکتر رضایی در زمینه بررسی شرایط این شرکت قول مساعد داد.

وی بیان نمود: به منظور فراهم ساختن مقدمات کار مقرر شد استان نسبت به جمع آوری اطلاعات موردنیاز اقدامات لازم را انجام دهد تا در صورت تأیید نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرایط برای ادامه کار فراهم باشد.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: بانک های متولی شرکت پارسیلون سابق در صورت تصویب این طرح در کنار سایر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ایجاد منطقه اقتصادی خرم آباد مشارکت خواهند کرد که البته با توجه به نزدیکی محل مورد نظر به شهر خرم آباد شرایط زیست محیطی را نیز باید به عنوان یک موضوع مهم لحاظ کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 905

به "مقدمات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدمات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید