تور آلمان: مخالفت آلمان با پذیرش پناهندگان گرفتار در مرزهای لهستان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، وزیر خارجه آلمان با وجود شرایط سخت پناهندگان در مرزهای لهستان و بلاروس با پذیرش آنها در کشورش مخالفت نموده است.

تور آلمان: مخالفت آلمان با پذیرش پناهندگان گرفتار در مرزهای لهستان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان آشکارا با پذیرش مهاجران گرفتار در مرزهای بین بلاروس و لهستان مخالفت نموده است.

وی بعد از مشاوره با همتایان خود در اتحادیه اروپا در بروکسل تاکید نمود: من درخواست می کنم افرادی که در آنجا (مرزها) هستند به کشورهای مبداء خود بازگردانده شوند.

ماس در این باره گفت: ما می بینیم که مردم با بلیط هواپیما به بلاروس پرواز می نمایند. کسانی که پناهندگی سیاسی می گیرند معمولا راه های دیگری هم برای طی کردن دارند.

وی در توجیه این خواسته خود مبنی بر عدم پذیرش پناهندگان گفت: این مسئله مهم است که نشان داده گردد این طور نیست و مردم نباید به بهانه های واهی اجازه دهند خود را به ابزار سیاست الکساندر لوکاشنکو حاکم بلاروس تبدیل نمایند. برای این منظور بعلاوه کمپین های افزایش آگاهی در کشورهای مبدا وجود دارد.

لهستان به صورت افزون قواعد شدیدتری علیه پناهندگان به کار می برد.

در پی افزایش ورود پناهجویان از بلاروس، دو کشور لهستان و لیتوانی در مرزهای خود با آن کشور شرایط فوق العاده اعلام نموده اند.

ورشو از دوم سپتامبر یک شرایط استثنایی را در منطقه ها مرزی کشورش با بلاروس ایجاد نموده که بر اساس آن اجازه ورود به این منطقه به سازمان های حقوق بشری و خبرنگاران داده نمی گردد.

مجلس لهستان هم اخیرا چراغ سبز برای ساخت یک حصار مرزی دائمی در مرزها با بلاروس را نشان داده و مجوز نهایی برای آن را صادر کرد.

ورشو در هفته های اخیر هزاران سرباز را در این مرزها مستقر نموده و یک حصار موقت در امتداد این مرزها کشیده و کنترل ها را به شدت تشدید نموده است.

در این شرایط کشورهای اروپایی به جای اینکه به فکر راه حلی برای حمایت از پناهندگان باشند به چگونگی مقابله با هجوم این قشر مظلوم با راه کارهای مختلف می اندیشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1283

به "تور آلمان: مخالفت آلمان با پذیرش پناهندگان گرفتار در مرزهای لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: مخالفت آلمان با پذیرش پناهندگان گرفتار در مرزهای لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید