قر و قمیش های چشمه قلقل

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، چشمه قلقل، تقریبا در 12 کیلومتری جنوب غربی ازنا قرار گرفته است. این چشمه بین روستای سرسبز دربند و شهرک ویژه مالی و کمی پایین تر از پاسگاه محیط بانی محیط زیست ازنا است.

قر و قمیش های چشمه قلقل

خبرنگاران: خرمی و آب و شادابی لرستان را گلستانی نموده است با صفا. اگر مسافر این خطه خرم هستید و گذرتان به ازنا افتاد یک راست بروید دربند و آنجا با شاداب ترین چشمه جهان چشم در چشم شوید.چشمه ای به نام قلقل.

آب چشمه قلقلی سرد، زلال و سبک است و از قدیم الایام علاوه بر آشامیدن، استفاده های مختلفی از آن می شده است. این چشمه، در مرتفع ترین قسمت منطقه تویه دروار واقع شده است، به خاطر همین منظره زیبای کوهستانی خاص و فوق العاده ای دارد. این چشمه تا دلتان بخواهد خواستنی است و قر و قمیش دارد .

در این بهشت زمینی هوای دلپذیر، طراوت سبزه زارها، سرسبزی درختان کهنسال و صدای دل انگیز آب های با صدای پرندگان در آمیخته و آرامش بی نظیری را به شما هدیه می نماید.

سراب دربند یا چهل چشمه، چشمه ای واقع در تنگه ای سرسبز است که آب آن از بین شکافی به مقدار هفت متر به صورت جوشان از کوه خارج می گردد. به همین دلیل است که افراد محلی به آن، چشمه قلقل یا قلقله گویند.

شهر تاریخی ازنا از جاذبه های گردشگری ایران است که در استان لرستان واقع شده و از جنوب به رشته کوه مرتفع اشترانکوه و سفیدکوه، از سمت غرب به منطقه سرسبز دربند و چشمه قلقلی و شهر درود، از سمت شمال به امامزاده قاسم و شهرستان شازند و خمین و از سمت شرق به شهرستان الیگودرز می رسد. چشمه قُلقُل یا چشمه قلقلی ازنا یکی از جاذبه های گردشگری لرستان است که در روستای دربند ازنا واقع شده است و به دلیل منظره زیبا، طبیعت بکر و وجود آب فراوان در ایام تعطیل محل مناسبی برای سرگرمی، گردش و استراحت علاقمندان است. عموما از آب این چشمه جهت مصارف مختلفی همانند آشامیدن، آب تنی و کشاورزی استفاده می گردد.

از جاذبه های گردشگری نزدیک به چشمه قل قل لرستان، می توان به امامزاده میرجبرییل و به جامانده قلعه ای در شرق روستای تویه دروار اشاره نمود.

با اینکه در هر چهار فصل سال، امکان سفر به چشمه قل قل وجود دارد، ولی اگر قصد دارید در فصل بهار و تابستان به چشمه قل قل ازنا سفر کنید، می توانید از زیبایی های بی نظیری از جمله وجود گلهای معطر و سر سبزی این منطقه بهره مند شوید. جالب است بدانید معمولا در بهار و تابستان آواز دلنشین پرندگان در چشمه قلقلی طنین انداز می گردد. البته اوایل پاییز هم این منطقه محل مناسبی برای تمدید اعصاب و استراحت است و در زمستان هم خاطرات زیبای منظره ها برفی را فراموش نخواهید کرد.

آدرس چشمه قلقل لرستان

چشمه قلقل، تقریبا در 12 کیلومتری جنوب غربی ازنا واقع شده است. این چشمه بین روستای سرسبز دربند و شهرک ویژه مالی و کمی پایین تر از پاسگاه محیط بانی محیط زیست ازنا است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1403 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1693

به "قر و قمیش های چشمه قلقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قر و قمیش های چشمه قلقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید