عکس، کشف قدیمی ترین انواع پول

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، هزاران سال پیش مردم از اشیاء برنزی همچون حلقه های گردن، تیغه های تبر و میله های خمیده شده ای به عنوان پول رایج استفاده می کردند و به این ترتیب این آثار به یکی از قدیمی ترین انواع پول در دنیا تبدیل شد.

عکس، کشف قدیمی ترین انواع پول

باستان شناسان اخیرا بیش از 5000 مورد از این آثار باستانی را که به اوایل عصر برنز (2150 پیش از میلاد تا 1700 پیش از میلاد) تعلق داشتند و از حدود 100 نقطه در اروپای مرکزی کشف شده بودند مورد آنالیز قرار دادند.

با توجه به این که باستان شناسان مجموعه ای از آثار مشابه (همچون حلقه های گردن، تیغه های تبر و میله های خمیده شده ) را که وزن و اندازه مشابهی دارند در این نقاط کشف نموده اند می توان نتیجه گرفت این تشابه نسبی و همچنین کشف این آثار در قالب بسته و مجموعه نشان می دهد این آثار ارزش مشخصی داشتند و به عنوان نوعی پول مورد استفاده قرار می دریافتد.

این آثار برای این که به عنوان پول مورد استفاده قرار بگیرند باید در شمار بالا فراوری می شدند.

متخصصان معتقدند یکی از ویژگی های مهم این حلقه ها و تیغه های تبر این است که این آثار عمدا برای مورد استفاده قرار دریافت به عنوان پول استاندارد و همگون شده بودند.

پول های مدرن یا همان سکه ها و اسکناس ها در حجم بالا و با هدف همسان بودن ساخته می شوند. اما حلقه های عصر برنز در مقایسه با پول های مدرن کمتر همسان هستند چراکه در آن موقع سیستم های دقیق اندازه گیری وزن اشیاء وجود نداشت. مردم وزن اشیاء را بر اساس این که با در دست دریافت شان چه میزان سنگینی احساس می نمایند اندازه گیری می کردند. به زبان دیگر وزن دقیق یک شی ء تا زمانی که به طور محسوس با شیء مورد نظر دیگر همسان باشد اهمیتی نداشت.

لایوساینس نوشت، این اشیاء علاوه بر این که اطلاعاتی درباره داد و ستد در عصر برنز ارائه می نمایند می توانند در مطالعات درباره تکامل هوش و قدرت حل مسائل انسان هم مفید باشند.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 837

به "عکس، کشف قدیمی ترین انواع پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، کشف قدیمی ترین انواع پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید