صنایع و نیروگاه ها عامل اصلی آلودگی هوا هستند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، قربانی گفت: در فصل زمستان نیروگاه ها از سوخت های مازوت و گازوئیل استفاده می کنند. مازوت یکی از سوخت های بسیار آلاینده است که گوگرد را در هوا منتشر می کند و موجب آلودگی هوا می شود.

صنایع و نیروگاه ها عامل اصلی آلودگی هوا هستند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و بسیاری از کسب و کارها، تهران روزهای بسیار خلوتی را به خود می بیند. در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه، علی رغم خیابان های خلوت تهران، اما هوای پایتخت همچنان درگیر آلودگی زمستانی هوا بود. این مسئله موجب شد سوالات زیادی در رابطه با علت آلودگی هوا در فصل زمستان و نقش کمرنگ خودروها در این آلودگی مطرح شود. علی قربانی کارشناس نفت و انرژی در گفت وگو باخبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، درباره آلودگی هوای تهران و خلوت بودن خیابان ها گفت: وقتی که خیابان های تهران در اسفند ماه گذشته بسیار خلوت بود اما شاخص آلودگی هوا، هوای به شدت آلوده را نشان می داد. بنابراین باید علت آلودگی هوا را در چیزهای دیگری به جز خودروها جست وجو کرد.

وی در ادامه گفت: خودروها و همچنین بنزین مصرفی آنها نقش کمرنگی در آلودگی هوا دارند. در صورت بررسی دقیق شهرهای درگیر آلودگی هوا در کشور، به این نتیجه خواهیم رسید که شهرهای صنعتی حتی با جمعیت کمتر، آلودگی هوای بیشتری نسبت به شهرهای غیر صنعتی پرجمعیت تر دارند.

قربانی در خاتمه گفت: شهرهای صنعتی ایران همواره در زمستان دچار آلودگی هوا هستند، اما شهرهای غیرصنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ندارند. این موضوع نشان می دهد علت اصلی آلودگی هوا در کلان شهرها، صنایع و نیروگاه ها هستند. نیروگاه ها و صنایع بیشتر با گاز شهری فعالیت می کنند که درصد آلایندگی بسیار کمی دارند. در فصل زمستان اما به دلیل نیاز بیشتر بخش خانگی به گاز شهری، نیروگاه ها از سوخت های مازوت و گازوئیل استفاده می کنند. مازوت یکی از سوخت های بسیار آلاینده است که گوگرد را در هوا منتشر می کند و موجب آلودگی هوا می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 288

به "صنایع و نیروگاه ها عامل اصلی آلودگی هوا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع و نیروگاه ها عامل اصلی آلودگی هوا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید