سفارت ایران در مسکو: بازگشایی مرزهای روسیه منوط به تصمیم مقامات این کشور است

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سفارت ایران در مسکو با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری درباره زمان بازگشایی مرزهای روسیه بر عهده مقامات ذیربط این کشور است، بیان کرد که این سفارتخانه مسئولیتی در قبال بازگشایی مرزها و زمان بازگشت دانشجویان ایرانی ندارد.

سفارت ایران در مسکو: بازگشایی مرزهای روسیه منوط به تصمیم مقامات این کشور است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (دوشنبه) در اطلاعیه ای گفت:در پی شیوع بیماری کرونا در روسیه و ابراز بعضی نگرانی ها در مورد احتمال شیوع این بیماری در خوابگاه های دانشجویی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو طی اطلاعیه های قبلی خود به دانشجویان توصیه کرد با ارجحیت بخشیدن به حفظ سلامتی خود، تا انتها اپیدمی و بهبود شرایط به میهن برگردند. به همین منظور تا به امروز کوشش شده است هر هفته یک پرواز و بعضا دو پرواز بین مسکو و تهران برقرار باشد.

در این اطلاعیه یادآور شده است: با توجه به گسترش جهانی بیماری کووید-19 و ناشناخته بودن بسیاری از ابعاد آن، پیش بینی در مورد بهبود شرایط فعلی، میسر نیست. به همین دلیل بسیاری از کشورها و از جمله فدراسیون روسیه برای مهار آن، علاوه بر اتخاذ شرایط فوق العاده داخلی، اقدام به بستن مرزهای ورودی خود نموده اند.

سفارت ایران در مسکو اعلام نموده است که هرگونه تصمیم گیری در مورد زمان بازگشایی مرزهای فدراسیون روسیه نیز برعهده و صلاحدید مقامات ذیربط این کشور است.

این سفارتخانه در این اطلاعیه تأکید نموده است که اطلاعیه های آن صرفا حاوی توصیه هایی عمومی برای حفظ سلامتی هم میهمان بوده و مسئولیتی در قبال بازگشایی مرزهای ورودی و زمان بازگشت به روسیه بر عهده سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیست.

به گزارش فارس، در پی شیوع ویروس کرونا در روسیه و تعطیلی دانشگاه ها آن هم برای مدتی نامعلوم، رایزن علمی سفارت ایران در مسکو به دانشجویان ایرانی در روسیه توصیه کرد که تا زمان بهبود شرایط به کشور بازگشته و برنامه آموزشی را از راه دور دنبال نمایند و در همین خصوص با کوشش ها و رایزنی های صورت گرفته و با وجود لغو پروازها، ایران توانست برای تعداد محدودی پرواز غیر برنامه ای از آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه مجوز دریافت کند.

بر همین اساس، در پی دریافت این مجوز در هفته دو پرواز از فرودگاه شرمتیوو مسکو به تهران انجام و اقدام به انتقال دانشجویان ایرانی به داخل کشور کرد.

در همین خصوص کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این در مصاحبهیی با بیان اینکه حدود چهار هزار دانشجوی ایرانی در روسیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: برقراری این خط پروازی می تواند باعث تسهیل در بازگشت دانشجویان ایرانی به کشور گردد و با مصاحبههای صورت گرفته این خط حفظ و با شرکت ماهان نیز مصاحبه کردیم که قیمت ثابت بماند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 355

به "سفارت ایران در مسکو: بازگشایی مرزهای روسیه منوط به تصمیم مقامات این کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت ایران در مسکو: بازگشایی مرزهای روسیه منوط به تصمیم مقامات این کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید