روزشمار: 19 دی؛ زادروز ویلیام توماس پیپر از پیشگامان هوانوردی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، در چنین روزی در سال 1881 میلادی، ویلیام توماس پیپر یکی از پیشگامان هوانوردی دنیا پا به عرصه وجود گذاشت.

روزشمار: 19 دی؛ زادروز ویلیام توماس پیپر از پیشگامان هوانوردی

ویلیام توماس پیپر یک آمریکایی فراوری نماینده هواپیما، تاجر حمل و نقل هوایی، تاجر صنعت نفت و مهندس بود که در 8 ژانویه سال 1881 در نیویورک آمریکا متولد شد.

او رئیس موسس شرکت هواپیمایی پیپر بود و ریاست این شرکت را از سال 1929 تا زمان مرگش در سال 1970 عهده دار بود. او از دانشگاه هاروارد در سال 1903 فارغ التحصیل شد و بعد به عنوان هنری فورد حمل و نقل هوایی شناخته شد. هنری فورد صنعتگر آمریکایی و بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد و ضامن توسعه روش خط مونتاژ فراوری انبوه بود.

او در سال 1931 دست به پرواز زد و در جنگ میان اسپانیا و آمریکا و جنگ دنیای اول به عنوان کاپیتان در سپاه مهندسی خدمت نموده است.

او فراورینماینده هواپیماهای کوچک دو سرنشینه ای به نام پیپر کاب (Piper Cub) بود که این هواپیماها محبوب ترین خانواده هواپیماها شناخته شدند.

وقتی پیپر، پیپر کاب را در سال 1937 معرفی کرد، او یک رویا داشت. او احساس می کرد که همه باید پرواز نمایند. او معتقد بود که پیپر کاب می تواند همه را با مفهوم آزادی آشنا کند. 130،000 هواپیمایی که او فراوری کرد، او را به رویای زندگی اش رساند.

امروز، شرکت هواپیمایی پیپر تنها فراوری نماینده یک خط کامل هواپیما است. از مربیان قابل اعتماد به توربوپراپ با عملکرد بالا گرفته تا خلبان دانش آموز، پیپر، شعار آزادی پرواز برای همه را عملی کرد.

در جنگ دنیای دوم، پیپر بیش از 5600 پیپر کاب، به عنوان یک هواپیمای آموزشی برای استفاده پرسنل ویژه هواپیما به آمریکا تحویل داد. به علت سرعت فرود کم این هواپیماها (20 مایل در ساعت یا 32 کیلومتر در ساعت) و قدرت مانور بالا، هواپیماهای Piper به راحتی از دست جنگنده های دشمن فرار می کرد.

علاوه بر پیپر کاب، این شرکت هواپیماهای سایز میانه برای استفاده به عنوان هواپیماهای کسب و کار فراوری نموده است.

وی پایان در 15 ژانویه 1970 در لاک هیون پنسیلوانیا چشم از دنیا فروبست.

فرودگاه یادبود ویلیام پیپر در لاک هیون به افتخار او نامگذاری شده است. در سال 1980 میلادی یعنی 10 سال پس از مرگ پیپر، وی به تالار ملی حمل و نقل هوایی مشاهیر معرفی گردید.

در همین روز:

  • شروع هفته اهدای کتاب
  • درگذشت گالیله (1642 میلادی)
منبع: کجارو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1394

به "روزشمار: 19 دی؛ زادروز ویلیام توماس پیپر از پیشگامان هوانوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار: 19 دی؛ زادروز ویلیام توماس پیپر از پیشگامان هوانوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید