روبات هندی نارگیل می چیند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، همزمان با افزایش اشتغال در حوزه فناوری در هند، برای انجام بعضی فعالیت های کشاورزی در این کشور مشکلاتی ایجاد شده که روبات ها می توانند بر این چالش غلبه نمایند.

روبات هندی نارگیل می چیند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

یکی از مشاغل سنتی در هند که نیروی انسانی فعال در آن روز به روز کاهش می یابد، نارگیل چینی است که مستلزم بالا رفتن از درخت های بلند نارگیل است.

محققان هندی برای حل این مشکل نمونه اولیه روباتی را فراوری نموده اند که می تواند از تنه درختان نارگیل بالا برود و میوه آنها را بکند و سپس از درخت پایین بیابد. فراوری این روبات حاصل سه سال فعالیت و کوشش تحقیقاتی است.

ربات یادشده باید توسط کاربر مانند یک حلقه به دور تنه درخت نارگیل نصب گردد. این فرایند 15 دقیقه زمان می برد. سپس روبات می تواند از درخت بالا برود. این کار به وسیله هشت چرخ دهنده صورت می گیرد.

کنترل بی سیم این روبات از روی زمین و با استفاده از یک دسته شبیه به جوی استیک ممکن است. برای این کار می توان از یک اپلیکیشن تلفن همراه نیز استفاده کرد.

زمانی که ربات به نارگیل ها می رسد، بازوی خود را به سمت نارگیل ها دراز می نماید و با استفاده از یک اره برقی که در انتهای بازوی آن نصب شده نارگیل ها را از شاخه های درخت جدا می نماید تا آنها بر روی زمین بیفتند.

روبات یادشده در آزمایش های اجرا شده از تنه درخت های نارگیل به ارتفاع بیش از 15 متر با موفقیت بالا رفته است و اگر چه سرعت کار آن از انسان ها کندتر است، اما دقت و دوام بیشتری دارد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 531

به "روبات هندی نارگیل می چیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات هندی نارگیل می چیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید