درمانگاه خیریه ای که خیرش به مردم نمی رسد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کمبود مراکز درمانی مجهز در منطقه 21 صدای اهالی این تکه از پایتخت را درآورده است. به ویژه اینکه تنها مرکز درمانی مجهز این منطقه که با عنوان خیریه فعالیت می کند و مسئولانش معتقدند این درمانگاه به دنبال سودآوری و سرمایه گذاری نیست هزینه بالایی از بیماران می گیرد.

درمانگاه خیریه ای که خیرش به مردم نمی رسد

خبرنگاران - مهدی اسماعیل پور: درمانگاه شبانه روزی خیریه صاحب کوثر که عنوان خیریه را یدک می کشد تعرفه خدمات درمانی اش با این عنوان همخوانی ندارد و شبیه به بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی و غیرانتفاعی است.این گفته های برخی از شهروندان منطقه 21 است که نسبت به کمبود سرانه درمانی در این منطقه معترضند. شهروندان معتقدند هزینه هایی که این درمانگاه برای ارائه خدمات پزشکی از بیماران دریافت می کند باید پایین تر از نرخ فعلی باشد.

حسن نوروزی از ساکنان قدیمی و فعال اجتماعی محله تهرانسرمی گوید: روزانه تعداد زیادی از شهروندان برای درمان به این مرکز درمانی مراجعه می کنند. بارها شاهد بوده ایم که مراجعه کنندگان در اعتراض به هزینه های زیادی که از بیماران مطالبه می شود با متصدی درمانگاه بحث کرده اند. از آنجا که منطقه 21 از رفاه بالایی برخوردار نیست و درمانگاه هم از عنوان خیریه استفاده می کند انتظار این است که تعرفه خدمات و هزینه هایی که از مردم دریافت می شود کمتر و ارزان تر باشد. متأسفانه مدیران و مسئولان این مرکز هم برای پاسخگویی و رسیدگی به اعتراض مردم در دسترس نیستند. انتظار داریم به این موضوع رسیدگی شود.

با وجود همه این گلایه ها به دلیل نبود مراکز درمانی مجهز در منطقه 21 ساکنان این محدوده مجبورند برای دسترسی سریع به خدمات درمانی تخصصی به تنها مرکز درمانی موجود مراجعه کنند.

انتظار 13 ساله

درمانگاه شبانه روزی خیریه صاحب کوثر در محله تهرانسر مهم ترین مرکز درمانی منطقه 21 است منطقه ای که بیش از 60 سال قدمت و بالغ بر 200 هزار نفر جمعیت دارد. این درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی که در تقاطع بلوارهای گلها و لاله واقع شده کارش را از سال 1370 شروع کرد و به مرور دایره خدمات درمانی اش گسترده تر شد تا آنجا که سال 1385، هیئت امنای این مؤسسه درمانی عام المنفعه تصمیم گرفتند با توجه به نیاز شهروندان در همین محدوده یک بیمارستان 250 تختخوابی بسازند. طرحی که بعد از حدود 13 سال به دلیل مسائل مالی و همکاری نکردن و حمایت نشدن از طرف ارگان ها و سازمان های مرتبط از جمله شهرداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ایران هنوز به پایان نرسیده است.

گویا فاز اول این بیمارستان که قوامین تهرانسر نامگذاری شده درحال آماده سازی است و در آستانه تجهیز و بهره برداری واقع شده است. در فاز اول بیمارستان، 120 تخت آماده شده و قرار است در آن خدمات جراحی قلب و آنژیوگرافی به شهروندان ارائه شود. فاز دوم اما همچنان در انتظار تأمین منابع مالی است. بیشتر مراجعه کنندگان این درمانگاه معتقدند مبالغی که از آنها دریافت می شود برای تکمیل و ساخت این بیمارستان هزینه شده است. زهرا مرادی یکی از مراجعه کنندگان این مرکز درمانی می گوید: درمانگاه همه جوره درحال درآمدزایی است. با اینکه هنوز بیمارستان شروع به کار نکرده پارکینگ آن فعال شده است. فکر می کنم نبود مرکز درمانی مجهز دیگری در منطقه و نداشتن رقیب و تلاش برای تأمین هزینه های ساخت و تکمیل بیمارستان دلیل اصلی تعرفه های بالایی است که در این درمانگاه خیریه از مردم دریافت می شود. فقط یک بیمارستان خصوصی در آن هم در منطقه 22 تقریباً نزدیک به منطقه ما وجود دارد. رفتن به مرکز شهر و بیمارستان های دولتی هم برای مردم و بیماران سخت است. به همین دلیل مردم مجبورند به تنها درمانگاه منطقه مراجعه کنند. تلاش ما برای دریافت پاسخ و توضیح از مسئولان درمانگاه درباره گلایه و اعتراض شهروندان بی نتیجه ماند و منتظر پاسخ هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 160

به "درمانگاه خیریه ای که خیرش به مردم نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمانگاه خیریه ای که خیرش به مردم نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید