خرم آباد نامزدهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: خرم آباد در میان نامزدهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران نهاده شد.

خرم آباد نامزدهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران

احمدحسین فتایی، گفت: فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران زمستان سال گذشته از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب اعلام شد.

وی اضافه کرد: با اعلام فراخوان ارسال آثار شرکت در برنامه، 191 شهر از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که لرستان هم با شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا و نورآباد (دلفان) در این رویداد حضور یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان نمود: این برنامه ها براساس بهره گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان های دولتی، استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان های خصوصی و مردم نهاد، بهره گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت ها و زیرساخت های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب خوانی، تدوین شده بودند.

فتایی بیان کرد: داوران در این مرحله از میان شهرهای شرکت کننده، 36 شهر را به عنوان شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی انتخاب و به دبیرخانه معرفی نموده اند که در این مرحله پنج شهر به عنوان نامزدهای نهایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نهایی یک شهر به عنوان هفتمین مرکز کتاب ایران و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب خوانی ایران از سوی داوران انتخاب خواهند شد، اظهار کرد: بر اساس رای هیات داوران، شهر خرم آباد در میان نامزدهای نیمه نهایی نهاده شد و امیدوارم با توجه به تشکیل دبیرخانه دائمی ترویج کتاب و کتابخوانی استان و برنامه های پیروز انجام شده و در دست اقدام، خرم آباد عنوان هفتمین مرکز کتاب ایران را از آن خود کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1235

به "خرم آباد نامزدهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرم آباد نامزدهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید