جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی که هرگز ساخته نشدند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، زمین مملو از جاذبه های گردشگری است. در کنار این جاذبه ها، اما طرح های گردشگری هم وجود دارند که هرگز ساخته نشده اند.

جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی که هرگز ساخته نشدند

کاخ اتحاد جماهیر شوروی در مسکو (روسیه)

ساخت کاخ تحمیل شده اتحاد جماهیر شوروی روی خرابه های کلیسای مسیح منجی از اواخر دهه 1930 شروع شد. قرار بود که این بنا یک مرکز اداری و مکان نمایش قدرت شوروی باشد.

ساختمان کاخ اتحاد جماهیر شوروی می توانست یکی از عظیمترین سازه های دنیا در زمان ساختش باشد، اما حمله آلمان به روسیه در سال 1941، برنامه های بلند مدت ساخت آن را خنثی کرد و پایه های بنای کاخ به استخر Moskva تبدیل شد. این استخر برای مدتی عظیمترین استخر روباز دنیا بود.

اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه 1990 منحل شد و مدتی بعد ساخت کلیسای جامع جدید مسیح منجی شروع شد. هم اکنون بنای کلیسا در مسکو دیده می گردد.

هرم پیرامون میدان ترافالگار در لندن (انگلستان)

میدان ترافالگار در سال 1845 میلادی و به مناسبت عظیمداشت دریابد نلسون در نبرد ترافالگار در مرکز لندن ساخته شد. ستون یادبود دریابد نلسون بر میدان ترافالگار مسلط است البته شخصی به نام سرفدریک ویلیامز می خواست یاد نبرد ترافالگار را با ساخت هرمی عظیمتر از کلیسای جامع سنت پاول حفظ کند اما خوشبختانه آرزوی ساخت این هرم هرگز محقق نشد.

ایلینویز در شیکاگو (ایالات متحده آمریکا)

فرانک لوید رایت معمار، آسمان خراش بلندپروازانه ایلینویز را برای شهر بادخیز شیکاگو طراحی و برنامه ریزی کرد، اما ساخت آن در زمان طراحی اش ناممکن بود.

اگر ایلینویز ساخته می شد، با ارتفاعی بالغ بر یک مایل معادل 1600 متر از بلندترین ساختمان های دنیا بود.نقش این برج روی بعضی از تابلوهای نقاشی دیده می گردد.

پارک تفریحی سرزمین عجایب در پکن (چین)

تصمیم برای ساخت پارک تفریحی سرزمین عجایب در پکن پاسخ چین به ساخت دیزنی لند بود، اما ساخت این پارک به دلیل مسائل اقتصادی در اواخر دهه 1990 متوقف شد و مجموعه اش هرگز تکمیل یا رونمایی نشد.

امروز فقط یک قلعه پری از طرح ساخت پارک تفریحی سرزمین عجایب در پکن باقی مانده و دیده می گردد.

دیزنی آمریکا در ویرجینیا

انتقاد ات زیادی از برنامه های ساخت پارک دیزنی آمریکا شد. مخالفت محلی با ساخت پارک دیزنی آمریکا در کنار افزایش هزینه های ساخت آن باعث شد که این پارک هرگز ساخته نگردد.

بعد ها برنامه ساخت پارک دیزنی آمریکا با تصمیم دیزنی برای خرید و بازسازی مزرعه توت کالیفرنیا از سر گرفته شد، اما مسئولان مزرعه توت از فروش این مزرعه به دیزنی امتناع کردند و برنامه ساخت پارک دیزنی متوقف شد.

بندر دیزنی در کالیفرنیا

بندر دیزنی که برای لانگ بیچ در کالیفرنیا برنامه ریزی شده بود، یکی دیگر از کوشش های ناموفق دیزنی بود. ایده عظیم ساخت بندر دیزنی در سال 1990 مطرح شد. این ایده با وسعتی بالغ بر 443 هکتار شامل یک بندر، پارک موضوعی با نام Disney sea، مغازه ها و هتل های تفریحی بود، اما ساخت پروژه آن با مخالفت افراد محلی که نگران تأثیر ساخت بندر دیزنی روی محیط زیست و ترافیک شهری بودند، روبرو شد.

هم اکنون بعضی از آثار بندر دیزنی در کالیفرنیا دیده می گردد.

میدان رودخانه والت دیزنی در خیابان لوییز (ایالات متحده آمریکا)

پیش بینی شده بود که پارک موضوعی میدان رودخانه والت دیزنی در دهه 1960 در خیابان لوییز ساخته گردد. انتها والت دیزنی با توجه به مسائل اقتصادی ساخت پارک موضوعی میدان رودخانه والت دیزنی در خیابان لوییز، تصمیم گرفت ایده ساخت این پارک موضوعی را در مکان دیگری اجرایی کند.

Mineral King در کالیفرنیا (ایالات متحده آمریکا)

برنامه های عظیم والت دیزنی در دهه 1960 شامل ساخت پیست اسکی در کالیفرنیا بود. دیزنی قصد ایجاد یک بهشت ورزشی زمستانی در دره Mineral King را داشت، اما پرسش هایی درباره سودآوری این تفرجگاه مطرح شد و محافظه کاران ساخت آن را محکوم کردند.

گوگنهایم هلسینکی در هلسینکی (فنلاند)

در اوایل سال 2010، برای ساخت موزه گوگنهایم در پایتخت فنلاند برنامه ریزی شد. موزه هنری گوگنهایم می توانست در بندر جنوبی هلسینکی قرار بگیرد، اما دولت فنلاند تصمیم گرفت بودجه ای را به ساخت این موزه اختصاص ندهد و سازندگان موزه گوگنهایم بودجه جایگزینی برای بودجه کمکی دولت فنلاند پیدا نکردند بنابراین پروژه ساخت موزه در نهایت ناکام ماند.

موزه هنر های مدرن در کاراکاس (ونزوئلا)

ساخت موزه هنر های مدرن کاراکاس در دهه 50 برنامه ریزی شده بود. قرار بر این بود که این موزه روی یک صخره و به شکل یک هرم ساخته گردد، اما بنای آن به دلایل نامعلوم هیچگاه تکمیل نشد.

هتل هیلتون در ماه

شاید بتوان ساخت هتل هیلتون در ماه را جاه طلبانه ترین جاذبه شکست خورده گردشگری دانست. بارون هیلتون در دهه 1960 از ساخت یک هتل با 100 اتاق روی ماه اطلاع داد، اما هرگز نتوانست این کار را انجام بدهد و ساخت هتل روی ماه همچنان یک خیال صرف است.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 581

به "جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی که هرگز ساخته نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی که هرگز ساخته نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید