تور ترکیه: تورهای ترکیه لغو شد؛ ولی پروازها برقرار است

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، معاون فرهنگی وزارت کشور ار مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر لغو فوری تورهای ترکیه و ابلاغ آن به کلیه شرکت های گردشگری اطلاع داد. از طرفی، رئیس جمهوری با باز ماندن مرز هوایی با ترکیه موافقت نموده است.

تور ترکیه: تورهای ترکیه لغو شد؛ ولی پروازها برقرار است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

سامانی، معاون فرهنگی و سخنگوی وزارت کشور، با اشاره به نامه وزیر بهداشت مبنی بر لزوم منع ترددها بین دو کشور ایران و ترکیه، از ارجاع این موضوع به کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اطلاع داد. وی ضمن اشاره به سرانجام جمع بندی این موضوع پس از تعامل با دستگاه های مختلف، در خصوص تصمیم نهایی در خصوص اعمال محدودیت ها در ترددهای مسافری با کشور ترکیه اذعان داشت:

بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت های گردشگری ابلاغ کند.

وی ضمن اشاره به ارتقای مراقبت های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با همکاری جمعیت هلال احمر، توضیح داد:

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به معین مراکز آزمایشگاهی مورد تایید در خارج اقدام و اطلاع رسانی لازم در این ارتباط به وسیله وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکتهای هواپیمایی انجام می گردد تا پس از اطلاع رسانی لازم، افراد صرفا با ارائه گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شوند.

لغو تورهای ترکیه در حالی است که طبق اعلام مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، مطابق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و دستور وزارت کشور پروازها به این کشور متوقف نخواهد شد.

با وجود اعلام لغو فوری تورهای ترکیه، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی و رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران اعلام نموده اند که هنوز دستوری در راستای توقف فروش تورهای ترکیه به تشکل ها و آژانس های گردشگری برای لغو تورهای ترکیه نرسیده است و آژانس های مسافرتی کماکان مجاز به فروش تور ترکیه هستند.

با وجود درخواست وزیر بهداشت مبنی بر توقف پروازهای ترکیه و بسته شدن مرز هوایی ترکیه به علت شیوع شدید کرونا در این کشور، رئیس جمهوری پیشنهاد وزیر کشور مبنی بر باز ماندن مرز هوایی با ترکیه را پذیرفت. لازم به ذکر است ارائه تست منفی کرونا در زمان خروج و ورود به ایران برای مسافران الزامی است.

منبع: کجارو / خبرگزاری فارس / ilna.news
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1383

به "تور ترکیه: تورهای ترکیه لغو شد؛ ولی پروازها برقرار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: تورهای ترکیه لغو شد؛ ولی پروازها برقرار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید