تشدید غربالگری، دلیل افزایش آمار کرونایی ها در ساوه، ورودی قم به آوه مسدود می گردد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران/مرکزی فرماندار ساوه گفت: اجرای طرح تشدید غربالگری و بیماریابی در ساوه، دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان است.

تشدید غربالگری، دلیل افزایش آمار کرونایی ها در ساوه، ورودی قم به آوه مسدود می گردد

علی میرزایی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی که به وسیله ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان برگزار گردید، اظهار کرد:در شهرستان ساوه بر اساس داده های سامانه سلامت، تا به امروز 95 هزار و 500 نفر در طرح غربالگری شرکت داده شده اند.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ساوه طی دو روز اخیر گفت: اجرای طرح غربالگری موجب شناسایی 20 نفر از افرادی که دارای علائم بیماری کرونا بودند، شده است.

فرماندار ساوه اضافه نمود: شناسایی افراد مبتلا به کرونا در جریان تشدید طرح غربالگری، موجب پیشگیری از فوت افراد در سطح شهرستان ساوه می گردد.

وی گفت: افراد زیادی به صورت پنهان ناقل بیماری کرونا هستند و این امر ضرورت توجه جدی، رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی را دوچندان نموده است.

به گفته میرزایی تشدید طرح غربالگری و تکمیل فرم خوداظهاری و شناسایی مردم موجب بیماریابی و درمان مبتلایان خواهد شد و قرارگاه پدافند زیستی بر تشدید اجرای این طرح تاکید دارد.

وی شهرستان قم را کانون شیوع بیماری کرونا دانست و با اشاره به همجواری شهر آوه با قم گفت: ورودی قم به آوه و از آوه به ساوه مسدود خواهد شد تا تردد از قم به آوه و ساوه قطع گردد.

فرماندار ساوه بر خلوت کردن خیابان ها و تشدید غربالگری با کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی تاکید نمود و اضافه نمود: به دلیل تردد مسافران و گردشگران در روستاهای شهرستان ساوه از بخشداران و دهیاران درخواست می گردد که روستاها همچنان به سمت قرنطینه پیش فرایند و از تردد افراد غیربومی جلوگیری گردد.

وی بر شناسایی نقاط آلوده تاکید نمود و اضافه نمود: افزایش دانش بهداشتی و کاهش مراودات بین مردم با اطلاع رسانی صحیح موجب پیشگیری از شیوع این بیماری خواهد شد.

وی تاکید نمود: در بحث قانع کردن افکار عمومی به خوبی عمل نشده و باید از همه ظرفیت ها برای حساسیت بیشتر جامعه استفاده کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: در ترددهای درون شهری و برون شهری باید سختگیری اعمال گردد تا آمار مبتلایان کاهش یابد.

دکتر مهدی مصری همچنین بر لزوم برخورداری آحاد مختلف مردم از اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و موادضدعفونی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 263

به "تشدید غربالگری، دلیل افزایش آمار کرونایی ها در ساوه، ورودی قم به آوه مسدود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید غربالگری، دلیل افزایش آمار کرونایی ها در ساوه، ورودی قم به آوه مسدود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید