به چند ساعت خواب احتیاج داریم

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خوابیدن به میزان خوردن ، نوشیدن و نفس کشیدن در زندگی روزمره ما مهم است. در این مقاله به بحث درباره نقش خواب در سلامت فکر و بدن و میزان خوابی که احتیاج داریم پرداخته شده است.

به چند ساعت خواب احتیاج داریم

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

خوابیدن به میزان خوردن ، نوشیدن و نفس کشیدن در زندگی روزمره ما مهم است. در این مقاله به بحث درباره نقش خواب در سلامت فکر و بدن و اندازه خوابی که احتیاج داریم پرداخته شده است.

بعد از یک روز کاری پر مشغله بدن به استراحت احتیاج دارد. خواب بدن و فکر را آرام می نماید و برای یک روز کاری دیگر آماده می گردد. رفع کردن این احتیاج لازم است زیرا، در غیر این صورت سلامت و کارایی بدن را به طور منفی تحت تأثیر قرار می دهد. افرادی که به قدر کافی نمی خوابند تحریک پذیر و بد اخلاق می شوند. ولی، این به معنای زیاده روی در خوابیدن یا کار کردن نیست. بین کار و استراحت باید تعادل باشد.

سن

ساعت

تازه متولد شده - 2 ماه

14 - 18 ساعت

4 - 12 ماه

14 - 15 ساعت

1 - 3 سال

12 - 14 ساعت

3 - 12 سال

10 - 12 ساعت

12 - 18 سال

8 - 10 ساعت

18 سال و بالاتر

7 - 9 ساعت

زنان باردار

8 - 12 ساعت

چرا خواب مهم است؟

بدن ما در طول روز هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ فکری مشغول کار است. بدن برای بازیابی انرژی از دست رفته خود به استراحت احتیاج دارد. هنگامی که می خوابیم، بدن و فکر ما درگیر فعالیت های دیگر نمی شوند. فکر ما از فکار و استرس و بدن از فعالیت های فیزیکی آزاد است. از اینرو، خوابیدن برترین روش برای بازگرداندن انرژی بدن است.

روزانه 8 ساعت خوابیدن به طریق گوناگون برای ما مفید است.

خواب کافی و مناسب ما را در طول روز فعال نگه می دارد. خواب باعث می گردد فعال تر ، آرام تر و با انرژی باشیم.

خوابیدن نقش مهمی در رشد و نمو مغز ایفا می نماید و بعلاوه به تقویت حافظه خصوصاً در بچه ها یاری می نماید.

خوابیدن به مبارزه با سرطان یاری می نماید و بعلاوه طول عمر را افزایش می دهد.

خوابیدن برترین ابزار زیبایی است که طبیعت به ما هدیه نموده است.

خوابیدن استرس را کاهش می دهد بنابراین، به کنترل فشار خون یاری می نماید.

کمبود خواب نه تنها باعث می گردد نتوانید تمرکز کنید بلکه بعلاوه باعث می گردد بسیار بی توجه باشید.

از آنجایی که بی خوابی منجر به احساس خواب آلودگی می گردد، باعث خواهد شد احساس تنبلی کنید.

چون این احساسات اجازه نمی دهند بدن به خوبی کار کند، چیزهای کوچک برای شما آزار دهنده خواهند شد.

اگر افسردگی داشته باشید، بی خوابی باعث تشدید افسردگی شما خواهد شد.

بی خوابی بعلاوه ممکن است ثبات عاطفی شما را مختل کند.

مورد بدتر هنگامی است که می خواهید رانندگی کنید و شب قبل نخوابیده اید. این احتمال بروز تصادف را افزایش خواهد داد. آمار نشان می دهند که بسیاری از تصادفات به خاطر خواب آلودگی و خستگی رانندگان رخ می دهند.

اختلال خواب

اگر از اختلالات خواب مانند بی خوابی یا پرخوابی رنج می برید، به پزشک مراجعه کنید. بی خوابی یعنی کمبود خواب. بی خوابی باعث می گردد حتی اگر فرد بیش از حد خسته باشد هم نتواند بخوابد. سعی کنید قبل از خواب به موسیقی آرامش بخش گوش کنید یا اندازه کمی شیرینی جات مصرف کنید. بعلاوه، مصرف کافئین خود را کنترل کنید. اگر ترس دلیل بی خوابی شماست از تماشای فیلم های ترسناک خودداری کنید. اگر روز های تعطیل بیش از حد می خوابید، این بدین معناست که در طول هفته خواب کافی ندارید.

پرخوابی یعنی خواب بیش از حد. افرادی که از پرخوابی رنج می برند بعد از خوابیدن هم احساس خواب آلودگی می نمایند. برترین راه برای درمان پرخوابی مراجعه به پزشک و استفاده از روش های پزشکی است. به طور کلی خوابیدن بیش از حد خوب نیست. خوابیدن بیش از حد منجر به افسردگی و تنبلی می گردد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد. پرخوابی بعلاوه ممکن است منجر به چاقی و بروز مسائلی مانند سر درد گردد.

خوابیدن کافی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا، در غیر این صورت با مسائل فراوانی روبرو خواهید شد. پس، اگر از هر گونه مشکل در این باره رنج می برید، باید آن ها را ریشه یابی و حل کنید تا زندگی راحتی داشته باشید.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1223

به "به چند ساعت خواب احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چند ساعت خواب احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید