بعضی از شهرهای استان خوزستان تا آخر هفته تعطیل شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، رئیسی گفت: به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در استان خوزستان، تا آخر هفته برخی از شهر های این استان، تعطیل شد.

بعضی از شهرهای استان خوزستان تا آخر هفته تعطیل شد

به گزارش خبرنگار ، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی درباره فرایند ابتلا بیماری کووید 19 در کشور گفت: کار های خوبی در سطح کشور بعد از مرحله طوفانی این بیماری و مراجعات بسیار زیاد به بیمارستان ها اجرا شده است.

او اضافه کرد: مهم ترین اتفاقی که در سطح کشور افتاد، رعایت نکات بهداشتی از جانب مردم بود. تمام راه ها و توصیه ها و مدل هایی که در سطح جهان در ارتباط با مبارزه با این بیماری و کنترل آن وجود دارد؛ متکی بر رعایت بهداشتی افراد و افزایش سطح سواد سلامت جامعه است.

رئیسی اعلام کرد: تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، عدم مسافرت هایی که در سطح کشور افتاد، همگی در پایین آمدن آمار مبتلایان به کرونا تأثیر داشت.

رئیسی با تاکید براینکه رعایت کردن مردم مهمترین عامل کنترل بیماری کرونا است، گفت: تعطیلی مدارس، رعایت طرح در خانه می مانیم و غربالگری از عوامل کنترل این بیماری است.

او ادامه داد: اقدام بعدی که باز بر پایه مشارکت مردمی رخ داد، غربالگری افتخار آمیز و وسیعی بود که در سطح کشور انجام شد و در سطح جهان نتیجه آن بی نظیر بود.

رئیسی گفت: ما در سطح یک ماه توانستیم 90 درصد مردم را غربالگری کنیم و در حال حاضر مرحله دوم غربالگری آغاز شده و مرحله دوم هم خوشبختانه به مرز 32 میلیون نفر رسیده است. در مرحله دوم بیشتر بر افراد آسیب پذیر، سن بالا، دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار متمرکز هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کنار این اقدامات، راه اندازی حدود 400 مرکز نمونه گیری در سطح کشور برای انجام تست های سرپایی باعث شد که ورودی بیمارستان های ما به شدت کاهش پیدا کند.

رئیسی شرح داد: پیدا کردن بیماران مبتلا به کووید 19 در مراحل اولیه، درمان و ایزوله کردن این افراد و پیدا کردن اطرافیان آنها ارتباط مستقیمی با کاهش بار بیمارستانی دارد.

او ادامه داد: اگر این افراد را در مراحل اولیه پیدا نمی کردیم، ظرف یکی دو هفته آینده این افراد با حال بدتری مجبور بودند به بیمارستان مراجعه نمایند، این الگو باعث شد که الان ما توفیق خوبی پیدا کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: اگر رعایت نکات بهداشتی از طرف مردم صورت نگیرد، این بیماری دوباره می تواند به اوج خود برسد و شیوع پیدا کند.

رئیسی ادامه داد: ما حتما احتیاج داریم که مردم در کنار مسئولین بتوانند توصیه های بهداشتی را رعایت نمایند و بتوانیم به تدریج این بیماری را به مرحله ای برسانیم که اعلام کنیم که دیگر خطری وجود ندارد.

او با اشاره به استان خوزستان گفت: در استان خوزستان برخی از بازگشایی ها و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی مردم باعث شد که ما تصمیم به عقب گرد بگیریم. این نشان می دهد مردم و مسئولان همچنان باید به رعایت پروتکل ها توجه داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به رعایت نکردن نکات بهداشتی از طرف مردم خوزستان، گفت: به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در این استان، تا آخر این هفته برخی از شهر ها و شهرستان های استان خوزستان تعطیلی برقرار شده است، دوباره برخی از ادارات و اماکن تعطیل شده و یک برگشت به عقب اتفاق افتاده است.

او یادآوری کرد: اگر مردم نقش خود را تمام شده بدانند و اصول فاصله گذاری را رعایت ننمایند، امکان بازگشت مجدد کرونا وجود دارد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 378

به "بعضی از شهرهای استان خوزستان تا آخر هفته تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از شهرهای استان خوزستان تا آخر هفته تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید