اگر این 7 نشانه را دارید از میانگین جامعه باهوش ترید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، صدا و سیما/ مطابق یک باور عمومی، افرادی که میزان بهره هوشی (هوش بهر - IQ) آن ها از حد تعیینی بیشتر باشد، تیزهوش نامیده می شوند. محققان طی پژوهشی نزدیک به 7 تعیینه اصلی را به عنوان نشانه های افراد باهوش تعیین کرده اند. اما این 8 نشانه و علت اهمیت آن ها چیست؟

اگر این 7 نشانه را دارید از میانگین جامعه باهوش ترید

محققان طی پژوهشی نزدیک به 7 تعیینه اصلی را به عنوان نشانه های افراد باهوش تعیین کرده اند. اما این 7 نشانه و علت اهمیت آن ها چیست؟

در سنجش های سنتی تر تیزهوشی، افرادی که میزان بهره هوشی (هوش بهر - IQ) آن ها از حد تعیینی بیشتر باشد، تیزهوش نامیده می شوند. این حد تعیین در نمونه گیری های مختلف، با توجه به نوع آزمون و جامعهٔ آماری که بهرهٔ هوشی به صورت نسبی نسبت به آن سنجیده می شود، متفاوت است.

7 علامتی که نشان می دهد شما از میانگین ضریب هوشی جامعه، هوش بیشتری دارید:

1. اگر شما بزرگترین فرزند خانواده باشید. پژوهش ها نشان می دهند که فرزندان بزرگتر معمولا افراد باهوش تری نسبت به فرزندان کوچکتر هستند این هوش بیشتر به سبب عوامل ژنتیکی نبوده بلکه ریشه در روانشناسی و تعادل خانواده دارد.

2. اگر کلاس موسیقی رفته باشید. یک پژوهش در سال 2011 به این داده دست یافته است که هوش کلامی بچه ها چهار تا شش سالی که به کلاس موسیقی رفته اند، افزایش پیدا کرده است.

3. اگر سیگار نکشید. پژوهشی که در سال 2010 بر روی 20 هزار مرد جوان انجام شده است. نشان می دهد که مردان سیگاری که 18 تا 21 سال سن دارند، متوسط ایکیوشان 94 است درحالی که این عدد در میان غیر سیگاری ها 101 می باشد.

4. اگر لاغر باشید. یک بدن سالم ارتباط نزدیکی با یک ذهن سالم دارد. در این ارتباط یک پژوهش فرانسوی که در سال 2006 انجام شده است به داده هایی دست یافتند که افراد چاق در امتحان لغاتی که از آن ها گرفته شده است تنها 44 درصد کلمات را درست بیاد می آوردند درحالی که این عدد در افراد لاغر 56 بوده است.

5. اگر چپ دست باشید. پژوهش های جدید نشان می دهند که افراد چپ دست دارای تفکر چندوجهی هستند که در ظهور خلاقیت های متفاوت بسیار تاثیرگذار است.

6. اگر صاحب گربه هستید. یک پژوهش که در سال 2014 انجام شد، نشان داده است که افراد صاحب سگ افراد بیشتر اجتماعی هستند درحالی که افراد صاحب گربه از هوش بیشتری برخوردارند.

7. اگر قد بلندی دارید. تحقیقی که در دانشگاه پرینستون انجام شده است نشان داده که در سنین کودکی به خصوص تا سه سالگی (یعنی قبل از آنکه مدرسه امکانی برای نقش بازی کردن داشته باشد) بچه های که قد بلندتری نسبت به دیگر بچه ها داشته اند در آزمایش های شناختی بسیار بهتر عمل نمودند.

اما باز هم به صورت معمول می توان 130 را عددی دانست که در بیشتر آزمون ها مرز تیزهوشی فرض می شود و به افرادی که بهرهٔ هوشی بیش از این مقدار را داشته باشند تیزهوش گفته می شود. آزمون های هوش بر مبنای جامعه آماری و شرایط خاص آن جامعه آماری تنظیم می شود و لزوماً نمی تواند برای تمامی جوامع یک هوش بهر را اختصاص دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 923

به "اگر این 7 نشانه را دارید از میانگین جامعه باهوش ترید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این 7 نشانه را دارید از میانگین جامعه باهوش ترید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید