انفجار مرگبار در خط لوله انتقال نفت، دستور ویژه وزیر برای بررسی حادثه

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران، بعدازظهر روز گذشته (سه شنبه، 15 تیر) در زمان آغاز عملیات تعمیرات اساسی خط لوله 20اینچ انتقال نفت چشمه خوش به اهواز، انفجاری به وقوع پیوست که بر اثر آن سه نفر از همکاران این شرکت جان خود را از دست دادند و چهار نفر مصدوم شدند.

انفجار مرگبار در خط لوله انتقال نفت، دستور ویژه وزیر برای بررسی حادثه

طبق اعلام شرکت نفت منطقه ها مرکزی، آتش سوزی پس از انفجار مهار و ایمن سازی محل حادثه اجرا شده است و گروه های امدادی برای کمک به مصدومان در منطقه حاضر شدند و گروه های پشتیبانی دیگر هم به محل حادثه اعزام شدند.

مصدومان این حادثه هم بلافاصله برای مداوا به شهرستان شوش منتقل شده اند. گزارش های اولیه حاکی از آن است که انفجار لانچر در حین عملیات توپک رانی دلیل حادثه بوده است.

در پی وقوع این حادثه، وزیر نفت در نامه ای به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خواستار بررسی علل وقوع حادثه و انجام اقدام های فوری برای رسیدگی به دیگر آسیب دیدگان شد.

متن نامه بیژن زنگنه خطاب به مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به توضیح زیر است:

با سلام، بنا بر اطلاع واصله، در حین انجام عملیات تعمیرات در تأسیسات چشمه خوش، حادثه ای رخ داده که منجر به فوت سه تن از همکاران و زخمی شدن عده ای دیگر شده است. ضمن تسلیت درگذشت همکاران گرامی به خانواده های محترم ایشان و همکارانشان، لازم است دستور فرمایید اقدامات زیر به انجام برسد:

1) بهداشت و درمان صنعت نفت به وضع حال افراد زخمی به فوریت و با جدیت تمام رسیدگی نماید و از هر اقدامی برای بهبود آنها دریغ نشود.

2) مسئولان نفت منطقه ها مرکزی نسبت به ابلاغ پیام تسلیت و دلجویی اینجانب به خانواده های سه تن همکار عزیز درگذشته اقدام کنند و از هر اقدامی هم برای کاهش آلام ایشان دریغ نورزند.

3) همین امشب و به فوریت روابط عمومی شرکت ملی نفت یا شرکت نفت منطقه ها مرکزی این حادثه و ابعاد آن را به روشنی و با سادگی برای عموم توضیح دهند.

4) به منظور بررسی علل حادثه، گروهی از HSE شرکت ملی نفت ایران به همراه افرادی از HSE وزارت نفت به منطقه اعزام شوند تا بررسی لازم را صورت داده و نتیجه را گزارش کنند.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1124

به "انفجار مرگبار در خط لوله انتقال نفت، دستور ویژه وزیر برای بررسی حادثه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار مرگبار در خط لوله انتقال نفت، دستور ویژه وزیر برای بررسی حادثه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید