از انیمیشن های برتر 2022 تا عجیب ترین فیلم های تاریخ؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از انیمیشن های برتر 2022 تا عجیب ترین فیلم های تاریخ؛ برترین های هنر و سینما

38 انیمیشن مجذوب نماینده که سال 2022 اکران خواهند شد

طبق معمول هر سال، ما لیستی از انیمیشن های زیبا و مجذوب نماینده که قرار است سال آینده میلادی اکران شوند معرفی می کنیم. امیدواریم این انیمیشن ها مانند سال قبل ما را چشم انتظار نگذارند و ناامیدمان ننمایند. تاریخ اکران بیشتر آن ها معین شده است و برای برخی هم تاریخ تقریبی در نظر گرفته شده است. اما باز هم بدیهی است که تاریخ های اکران به علت غیرقابل پیش بینی بودن این روزها تغییر نمایند. این لیست بلند بالا شامل دنباله های سریالی و فرنچایزهای محبوب ما و بعلاوه انیمه هایی است که تریلر برخی از آن ها را در امسال دیدیم. همانند سال های گذشته نام کمپانی های پیروز و خوش نام مانند نتفلیکس، قرن 21، آپولو فاکس، دیزنی و بسیاری دیگر باز هم به چشم می خورد و رقابت تنگاتنگی بین آن ها در ارائه هرچه بیشتر و بهتر محصولاتشان دیده می گردد.

10 حقیقت جالب درباره انیمیشن لوکا که نمی دانستید

لوکا مثل همه نوجوان های دنیا ماجراجو و خیال پرداز است و دنیای رنگارنگ فکری اش بسیار زیباتر از چیزی است که در واقعیت اتفاق می افتد. بین لوکا و هم سن و سال هایش فقط یک تفاوت جزئی وجود دارد؛ او یک هیولای دریایی از دل ریورای ایتالیا است! لوکا یکی از تازه ترین آثار پیکسار است که چند وقتی است که منتشر شده و در همین مدت کم لقب یکی از محبوب ترین انیمیشن های سال 2021 را از آن خود نموده است. این انیمیشن روایتگر ماجرای دوستی عجیب و دور از فکر دو هیولای دریایی نوجوان و یک دختر بچه از نژاد انسان است؛ رفاقتی که به مقدار مبهم بودنش، هیجان انگیز، نو و البته خطرناک است.

عجیب ترین فیلم های تاریخ سینما

سینما مدیومی برای تجربه رویاها، مفاهیم انتزاعی و چیزهایی است که شاید از درک ما خارج باشند. در دهه های اخیر، فیلمسازان بسیاری کوشش نموده اند تا با ساخته هایشان، به زبان های تازه ای با ما صحبت و ضمن فراوری فیلم های عجیب، ساختارهای آشنای هنر هفتم را دگرگون نمایند. در سال 1902، ژرژ ملی یس سفر به ماه را متصور شد؛ در دهه 20 میلادی، اکسپرسیونیست های آلمانی، نقاط ضعف انسان را در مرکز توجه دادند؛ و در سال 1929، لوئیس بونوئل با سگ اندلسی، رویاها را به یک تجربه جدی سینمایی تبدیل کرد، یک شاهکار سورئال که زبان سینما را تغییر داد. ما معنای عجیب را می دانیم اما اینکه چه چیزی را می توانیم عجیب خطاب کنیم، مطلقا نسبی و سلیقه ای است. با این وجود، فیلم های متعددی ساخته شده اند که با یک نگاه ساده به آن ها متوجه می شوید در راستا متفاوتی پیش می فرایند و قصد دارند تا مرزهای فیلمسازی، داستان گویی و فرم های روایی مرسوم را جابه جا نمایند یا پیغام هایشان را در قالب های خارج از عرف ارائه دهند.

10 چیز در دنیای احضار که اصلا منطقی به نظر نمی رسند

جیمز وان با فیلم احضار (The Conjuring) ژانر ترسناک را از اساس بازآفرینی کرد. پس از پیروزیت فیلم توطئه آمیز (Insidious) دومین کوشش او در به تصویر کشیدن وحشت ماورا طبیعی و پس از دریافت نتیجه ضعیف و ناعادلانه از فیلم سکوت مطلق (Dead Silence)، وان وارد قلمرو ترسناک بالغ تر و کلاسیک تر شد. احضار که داستانی کلاسیک درباره خانه ای تسخیر شده را به سبک مدرن روایت می نماید، پیروزیتی بی سابقه بود و الهام بخش کل دنیا سینما شد که شامل هشت فیلم در حال حاضر و چندین فیلم دیگر در آینده می گردد. اما به همان مقدار که این فیلم ها پیروز هستند، ناسازگاری های آزاردهنده ای هم در آن ها مشاهده می گردد که منطقی به نظر نمی رسند و در این مطلب ما به 10 مورد از آن ها اشاره می کنیم.

5 انیمه که باید بعد از سریال بازی مرکب دیدن کنید

چند ماه است که سریال کره ای بازی مرکب منتشر شده و انقلابی در زیرگونه بتل رویال به وجود آورده است (بتل رویال یا نبرد سلطنتی، به گونه ای از از مبارزه اطلاق می گردد که در آن جمعی از مبارزین به نبرد می پردازند تا در نهایت تنها یک نفر از مبارزین سرپا بماند). این سریال محبوب که هوانگ دونگ-هیوک خالق آن است، در 9 قسمت منتشر شده و برای فصل دوم هم تایید شده است.

10 اشتباه خنده دار فیلم های مارول

پس از انتشار اولین فیلم مرد آهنی، دنیای سینمایی مارول رفته رفته به بزرگ ترین فرانچایز هالیوود تبدیل شد. این فیلم ها ماجراجویی های ابرقهرمانی عظیمی هستند که داستان های متفاوتی را در سراسر دنیا سینمایی خود به شیوه ای فوق العاده مجذوب نماینده به هم پیوند می دهند اما این بدان معنا نیست که این آثار بی عیب و نقص هستند. هر فیلمی دارای اشتباهات گاه و بیگاهی است که از دست سازندگان فیلم در می رود و در فیلم نهایی نمایان می گردد. این گاف ها، از اشتباهات ابتدایی گرفته تا تناقضات در داستان و خطاهای ساده، شاید فیلم های دنیای سینمایی مارول را خراب ننمایند اما موجب خنده هواداران می شوند.

نبرد 16 ابرشرور مارول؛ چه کسی برنده است؟

اگر 16 ابرشرور قدرتمند و بزرگ مارول رو در روی هم قرار بگیرند و در مبارزه ای نفس گیر و طولانی شرکت نمایند، چه کسی همه را شکست خواهد داد و پیروز نهایی میدان خواهد بود؟

13 لحظه ماندگار وودی در داستان اسباب بازی

درست مثل سرنوشت اسباب بازی ها در زندگی واقعی، بسیاری از اسباب بازی های این فرنچایز هم بدون هیچ علت معینی ناپدید شدند و هیچ ردی از آن ها در قسمت های بعد به جا نماند اما در عوض نقش برخی از اسباب بازی ها بیشتر شد و در همه دوران ستاره بی چون و چرای این داستان هیجان انگیز باقی ماندند؛ بدون شک وودی یکی از آن ها است. کلانتر دوست داشتنی و خوش لباسی که نه تنها عروسک محبوب اندی بود بلکه بسیاری از ما هم آرزو می کردیم رهبری اسباب بازی هایمان را عروسک باکفایتی مثل او قبول می کرد!

12 فیلم خانوادگی برتر سال 2021

کم کم به سرانجام سال 2021 نزدیک می شویم و برترین زمان برای آنالیز فیلم های فوق العاده ای است که امسال اکران و منتشر شدند. اگر در پی چند فیلم خانوادگی می گشت که برای همه مناسب باشند و اعضای خانواده بتوانند در کنار هم دیدن نمایند و لذت ببرند، گزینه های مجذوب نماینده زیادی پیش رویتان خواهید داشت.

20 حقیقت جالب درباره فیلم افسون شده که نمی دانستید

فیلم افسون شده به کارگردانی کوین لیما در جایگاه اول باکس آفیس نهاده شد و بلافاصله آدامز را تبدیل به یک ستاره در لیست A کرد. این فیلم در سرانجام اکران خود 127 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 212 میلیون دلار دیگر در سطح دنیای به دست آورد. این فیلم بعدها به عنوان پرفروش ترین DVD هم شناخته شد. مانند بسیاری از فیلم های پرفروش، داستان های مجذوب نمایندهی از پشت صحنه وجود دارد که چگونگی خلق این جادو را نمایان می نماید. آنچه در ادامه می خوانید نگاهی است به برخی از انتخاب ها و حکایاتی که این فیلم خانوادگی دوست داشتنی را شکل داده است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1322

به "از انیمیشن های برتر 2022 تا عجیب ترین فیلم های تاریخ؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

3 کاربر به "از انیمیشن های برتر 2022 تا عجیب ترین فیلم های تاریخ؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از انیمیشن های برتر 2022 تا عجیب ترین فیلم های تاریخ؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید