ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی روستاهای زنجان در قالب طرح یک روستا یک محصول

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از اجرای طرح یک روستا یک محصول و طرح روستای بدون بیکار در 40 روستای این استان خبر داد.

ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی روستاهای زنجان در قالب طرح یک روستا یک محصول

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند سه شنبه 10 تیر ماه گفت: در جلسه هماهنگی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی با صندوق کارآفرینی امید دو طرح در 40 روستای این استان اجرا می شود. یکی از راه های حمایت از توسعه مالی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر و گسترش مزیت های روستا است. برخی ظرفیت ها و توانمندی های روستایی از جمله چاقوسازی، البسه محلی، گلیم بافی، سرمه دوزی، حصیربافی، جاجیم بافی، گیوه بافی، گلیم بافی، مسگری، سفالگری شناسایی شده و با ارائه طرح ازسوی متقاضیان، حمایت های مالی لازم از آنها انجام می شود.

ارجمند اضافه کرد: اجرای طرح یک روستا یک محصول در یک روستای شهرستان سلطانیه، 6 روستای شهرستان ایجرود، 3روستای ماهنشان،4روستای شهرستان زنجان، 2روستای شهرستان طارم، یک روستای شهرستان خدابنده، 3روستای شهرستان ابهر و طرح روستای بدون بیکار در 6 روستای شهرستان ایجرود،3روستای ماهنشان، 10روستای شهرستان طارم، یک روستای شهرستان ابهر انجام می شود.

او گفت: یکی از سیاست های اصلی صندوق کارآفرینی در سال جاری توجه ویژه به تسهیلات اشتغال روستایی است که این تسهیلات از صندوق توسعه ملی پرداخت می شود. در این طرح تلاش داریم افراد در سنین 18 تا 55 سال که می توانند در تولید نقش آفرینی کنند را شناسایی و چنانچه مهارتی داشته باشند برای شروع کسب و کار تسهیلات دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تاکید کرد: اجرای طرح روستای بدون بیکار و طرح یک روستا یک محصول از جمله راهبردهای دولت در سال های اخیر برای بهبود معیشت و زندگی مردم مناطق روستایی و عشایری در استان زنجان بوده است. امید می رود این طرح ها بتواند زمینه ساز افزایش درآمد روستاییان و پدیده مهاجرت معکوس در دراز مدت شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 471

به "ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی روستاهای زنجان در قالب طرح یک روستا یک محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی روستاهای زنجان در قالب طرح یک روستا یک محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید