تور ترکیه: سفر علویون ترکیه به مشهد برای زیارت بارگاه امام رضا (ع)

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، با امضای تفاهم نامه همکاری بین خراسان رضوی و بنیاد علویون ترکیه، گردشگران علوی ترکیه برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به مشهد سفر خواهند کرد.

تور ترکیه: سفر علویون ترکیه به مشهد برای زیارت بارگاه امام رضا (ع)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از شروع گام های عملیاتی ورود گردشگران زیارت از ترکیه به مشهد اطلاع داد.

ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر بیان نمود که به دعوت بنیاد علویون ترکیه، هیئت جذب سرمایه گذاری و گردشگری از ایران به این کشور سفر نموده اند و پس از مذاکره در زمینه فراهم شدن حضور علویون برای زیارت از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد و بازدید از فوشنجان، آرامگاه عطار و خیام در نیشابور تفاهم نامه ای را امضا نموده اند.

در این هیئت، غلامعلی ارباب خالص مشاور وزیر و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق، سعید ولی زاده رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و نمایندگانی دیگر از دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداران استان حضور داشتند.

مکرمی فر در ادامه سخنان خود توضیح داد این هیئت با شهردار منطقه ینی محله آنکارا و استاندار آنکارا ملاقات و از چندین پروژه گردشگری نیز بازدید کرد.

این هیئت ایرانی در مقر بنیاد علویون با سرمایه گذاران بخش خصوصی و مالی فعال درحوزه گردشگری ملاقات و گفت وگو کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به نقش این ملاقاتها در ارتقا سطح همکاری گردشگری زیارت بین خراسان رضوی و ترکیه اشاره نمود و ادامه داد بین بنیاد علویون ترکیه و بخش خصوصی خراسان رضوی تفاهم نامه ای نیز امضا شده است.

مکرمی فر با اشاره به متن این تفاهم نامه بیان نمود:

با هدف تبادل گردشگری میان دو کشور به ویژه فراهم ساختن تسهیلات لازم جهت سفر اتباع ترکیه و علویون با تورهای مشهد، نیشابور و بجنورد، زیارت امام رضا (ع) و بازدید از زادگاه بکتاش ولی در روستای فوشنجان نیشابور و دیگر مکان های تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی از جمله آرامگاه خیام، عطار نیشابوری و فردوسی با توجه به وجود مشترکات متعدد فرهنگی، تاریخی و حسن روابط موجود میان دو کشور تفاهم شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1379

به "تور ترکیه: سفر علویون ترکیه به مشهد برای زیارت بارگاه امام رضا (ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: سفر علویون ترکیه به مشهد برای زیارت بارگاه امام رضا (ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید