آمار عجیب زوج اصلی خط حمله استقلال

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، استقلال انصافاً پس از روی کار آمدن فرهاد مجیدی به لحاظ تاکتیکی پیشرفت کرده و نمایش بهتری را ارائه می کند. این تیم از نیمه دوم اسفند سال گذشته که با هدایت فرهاد پا به عرصه لیگ برتر و جام حذفی گذاشت، به مراتب روان تر از دوران محمود فکری بازی می کند. استقلال طی 4 مسابقه گذشته فقط یک گل دریافت کرده که از نظر آماری مطلوب است، ولی نباید این واقعیت را نیز از نظر دور نگه داشت که آمار گلزنی آبی پوشان پایتخت به ویژه در آستانه لیگ قهرمانان آسیا هنوز تا رسیدن به حد ایده آل فاصله دارد و یکی از مهمترین عوامل آن، کاهش کیفیت بازی زوج خط آتش ویرانگر فصل گذشته این تیم است. مهدی قایدی و شیخ دیاباته در فصل گذشته زوج ویرانگر و کابوسی برای تمام مدافعان حریف بودند، ولی در این فصل هنوز نتوانسته اند رضایت هواداران را جلب کنند.

آمار عجیب زوج اصلی خط حمله استقلال

استارت ضعیف شیخ

بدون شک اگر شیخ دیاباته روی اوج باشد، بازدهی مهدی قایدی نیز افزایش پیدا می کند و عکس هم این مسئله هم صادق است. دقیقاً به همین خاطر بود که استارت ضعیف شیخ دیاباته در ابتدایی فصل جاری روی بازدهی زوج ایرانی او نیز اثر گذاشت و کیفیت کار مهدی قایدی را پایین آورد. این دو بازیکن که فصل گذشته دروازه اغلب تیم های لیگ رجحان را باز کردند، در این فصل هنوز به آن زوج رؤیایی بدل نشده اند. نکته جالب توجه و حائز اهمیت اینکه قایدی و دیاباته تا اینجای کار فقط در یک مسابقه به اتفاق همدیگر گلزنی کرده اند که آن هم به مسابقه زمستان سال گذشته مقابل تراکتور در تبریز بازمی شود.

پنالتی ها

استقلال پس از روی کار آمدن مجدد فرهاد مجیدی تا اینجای کار چهار مسابقه برگزار کرده و 5 مرتبه پیروز به گشودن دروازه حریفان خود شده است. سه گل در لیگ برتر مقابل فولاد و ماشین سازی و 2 گل نیز در جام حذفی که وارد دروازه پیکان شد. از این 5 گل دو گل استقلال از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده، امیرارسلان مطهری در مسابقه با فولاد تک گل پیروزی بخش آبی پوشان پایتخت را از روی این نقطه به ثمر رساند و شیخ دیاباته نیز یکی از گل های استقلال برابر پیکان در جام حذفی ایران را به همین شکل وارد دروازه شاگردان مهدی تارتار کرد. البته گل زدن از روی پنالتی تحت هیچ شرایطی تصادفی محسوب نمی شود و در این رابطه نمی توان به استقلال یا هر تیم دیگری ایراد گرفت.

تقلب از روی دست همدیگر

مسئله مهم در رابطه با کارایی دیاباته و قایدی اینکه این دو بازیکن معمولاً یا به اتفاق همدیگر گل می زنند یا اینکه هیچ کدام پیروز به گلزنی نمی شوند! ماجرایی که از ابتدایی فصل همچنان گریبان گیر آبی پوشان بوده و همان طور که توضیح دادیم قایدی و دیاباته تا اینجای کار فقط در بازی مقابل تراکتور همراه با همدیگر توانسته اند پیام آور شادی برای هواداران شوند. البته شیخ در مسابقه با پیکان که اسفند سال گذشته برگزار شد، سنت شکنی کرده و یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، ولی آن دیدار در چارچوب جام حذفی بود و جزوه کارنامه لیگ رجحان این مهاجم محسوب نمی شود.

طلسم شکنی در آسیا

کنندگان آسیایی کشورمان از هفته آینده درگیر این مسابقات می شوند و فعلاً باید به صورت موقت لیگ برتر را فراموش کنند. در چنین شرایطی و با توجه به گروه دشواری که استقلال قرار گرفته است، بدون هیچ شک و تردیدی اوج دریافت مجدد زوج فیل و فنجان می تواند نقشه فوق العاده پررنگی در پیروزیت مردان فرهاد مجیدی و راهیابی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان ایفا کند. اگر قایدی و شیخ به فرم مطلوب برسند حتماً بیلان تهاجمی آبی پوشان ایرانی در مصاف با حریفان عربستانی قطری و عراقی افزایش محسوسی خواهد داشت.

خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 955

به "آمار عجیب زوج اصلی خط حمله استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار عجیب زوج اصلی خط حمله استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید