8 نکته ای که باید در هنگام دریافت تست سرعت اینترنت رعایت کنید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بعضی افراد وقتی می خواهند سرعت اینترنت را بگیرند؛ سریعا و در همان لحظه صفحه speedtest.net را باز نموده و روی گزینه Go می زنند.

8 نکته ای که باید در هنگام دریافت تست سرعت اینترنت رعایت کنید

این روش سرعت واقعی اینترنت شما را نشان نمی دهد. مشکل از سایت speedtest یا هر ابزار دیگری نیست بلکه شما باید مراحل و گام هایی را برای دریافت تست سرعت اینترنت بردارید و سیستم و اینترنت را آماده این تست کنید.

اگر دستگاه دیگری به اینترنت شما وصل باشد؛ اگر نرم افزار یا مرورگر وب دیگری روی کامپیوتر شما در حال استفاده از اینترنت باشد؛ اگر بعضی فرایند های پس زمینه ویندوز در حال مصرف اینترنت باشند؛ اگر وی پی ان شما روشن باشد و چندین عامل دیگر سبب می شوند تست سرعت اینترنت شما اشتباه باشد و یک تست واقعی نباشد.

برای اینکه یک تست سرعت اینترنت کاملا درست و در شرایط صحیح بگیرید و با اطمینان بگویید سرعت اینترنت شما چقدر است؛ باید نکات زیر را رعایت کنید:

1- هیچ دستگاهی به اینترنت و وای فای شما وصل نباشد

مطمئن شوید لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، تبلت، دستگاه های هوشمند خانگی و هیچ چیز دیگری؛ حتی گوشی همسایه به اینترنت، وای فای، مودم یا روتر شما وصل نیست چون در غیر این صورت بخشی از سرعت اینترنت برای آن دستگاه می رود.

فقط باید دستگاهی که می خواهید روی آن تست سرعت اینترنت را بگیرید به اینترنت یا وای فای وصل باشد.

2- تست سرعت اینترنت را بارها تکرار کنید

وقتی نزدیک به 10 بار تست سرعت اینترنت آن هم در زمان های مختلف گرفتید؛ میانگین آن ها می تواند تست سرعت اینترنت واقعی و درست شما باشد.

با یک بار یا دو بار تست دریافت آن هم در وسط روز سرعت واقعی اینترنت معین نمی گردد؛ چون بعضی شبکه ها در بعضی ساعت ها خلوت تر و در بعضی ساعت ها شلوغ تر هستند.

ممکن است در روز و ساعتی که تست گرفتید؛ لحظه پیک کاری شبکه بوده باشد یا برعکس لحظه خلوتی شبکه محسوب گردد و شما خوشحال از یک سرعت اینترنت زیاد باشید در حالی که بیشتر اوقات روز این طور نیست.

3- حتما کامپیوتر یا لپ تاپ را ریستارت کنید

نباید هیچ نرم افزار یا فرایند ای در پس زمینه از اینترنت استفاده کند. نباید تلگرام و واتساپ و مرورگر کروم و آپارات باز باشند و بعد شما تست سرعت اینترنت بگیرید.

ابتدا، کامپیوتر یا لپ تاپ خود را ریستارت نموده و بعد که کاملا تمیز و خالی از فرایند ها و نرم افزارهای باز شده بود؛ آغاز به تست سرعت اینترنت کنید.

حتی توصیه می گردد حافظه کش مرورگر وب خود را پیش از تست سرعت اینترنت کاملا پاک کنید.

4- وی پی ان روشن نباشد

واضح است که نرم افزارهای وی پی ان و پروکسی باعث اختلال در تست سرعت اینترنت می شوند و علاوه بر افزایش پینگ و تاخیر و جیتر، سرعت دانلود و آپلود هم کاهش زیادی خواهد داشت.

5- از ابزارهای تست سرعت معتبر بهره ببرید

اگر یک جست وجوی کوچک روی اینترنت کنید؛ ده ها و شاید صدها صفحه و ابزار و نرم افزار برای تست سرعت اینترنت یافت می گردد. همه این ابزارها درست و دقیق و تاییدشده نیستند و حتی بعضی از آن ها در پی استفاده از پهنای باند و اطلاعات سیستم شما می فرایند.

حتما باید از ابزارهای تست سرعت اینترنت معتبر یاری بگیرید. ما در سایت شبکه چی 5 سایت و ابزار رایگان و معتبر تست سرعت اینترنت را معرفی کردیم.

6- سرعت اینترنت با سرعت وای فای فرق دارد

بسیاری از کاربران با گوشی تلفن همراه خود از اینترنت ثابت (ADSL و VDSL و فیبرنوری) یا اینترنت روی وای فای تست سرعت می گیرند و آن را تست سرعت اینترنت محسوب می نمایند.

سرعت اینترنت با سرعت وای فای فرق می نماید. بهترین روش برای تست سرعت اینترنت، استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ متصل به مودم و روتر با کابل شبکه است.

در مقاله همه چیز درباره تفاوت سرعت اینترنت و وای فای درباره این موضوع مفصل بحث کردیم.

7- مودم و روتر خود را ریستارت کنید

اگر مدت ها است مودم و روتر خود را ریستارت نکردید و برای طولانی مدت روشن است؛ بهتر است این دستگاه را هم ریستارت کنید تا بالاترین عملکرد خود را داشته باشد.

8- در یک مکان تست نگیرید

اگر می خواهید تست اینترنت روی وای فای بگیرید؛ بهتر است در مکان های مختلف و در دید مستقیم با مودم و روتر تست سرعت اینترنت بگیرید. معمولا تست سرعت اینترنت در یک مکان چندان معتبر نیست.

گوشی موبایل را در زاویه های مختلف نسبت به مودم روتر گرفته و تست های خود را تکرار کنید.

کابل شبکه شما از چه مدلی است و چند وقت است که استفاده می گردد؟ اگر کامپیوتر خود را با کابل شبکه به مودم یا روتر…

موسسه Speedtest هر ماه گزارشی از شرایط اینترنت در کشورهای مختلف منتشر می نماید که ملاکی برای پیشرفت یا متوقف شدن سرعت اینترنت در مقایسه با…

همه می گویند فرکانس 5 گیگاهرتز در وای فای سریع تر است. اگر می خواهید اینترنت و وای فای سریع تری داشته باشید؛ مودم یا روتر دو بانده بخرید و به…

بسیاری از کاربران تفاوت میان سرعت اینترنت و سرعت وای فای را نمی دانند و آن ها را با هم اشتباه می گیرند. اجازه دهید یک بار دیگر مفاهیم…

فکر می کنم هدیه ای که قرار بود برای کاربران شادی آور باشد؛ تنها سرگرمی آن ها را گرفت. از سه روز پیش که بسته اینترنت 100 گیگابایت رایگان…

اگر اخبار اینترنت ایران در دو روز گذشته را دنبال نموده باشید؛ حتما خبر راه اندازی سامانه نت سنج پلاس را شنیدید. سامانه ای که قرار است شرایط…

متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به سال گذشته 6 پله سقوط نموده است ولی شرایط سرعت اینترنت ثابت بدتر است و در رتبه 134…

پرسش خوبی است و شاید برای بسیاری از کاربران هم در مقطعی مطرح شده باشد. آیا واقعا با هر سرعتی می توان از اینترنت فایل دانلود…

منبع: شبکه چی
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 529

به "8 نکته ای که باید در هنگام دریافت تست سرعت اینترنت رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته ای که باید در هنگام دریافت تست سرعت اینترنت رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید