ساده ترین روش های باز کردن تصویر HEIC در ویندوز و گوشی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، معمولا گوشی های آیفون، تصاویر را با پسوند HEIC ذخیره می نمایند. زمانی که بخواهید فایل های HEIC را در کامپیوتر، لپ تاپ یا حتی گوشی های اندرویدی مشاهده کنید، محتمل است با خطا روبرو شوید. در این مطلب ساده ترین روش باز کردن تصویر HEIC در پلتفرم های مختلف را شرح می دهیم.

ساده ترین روش های باز کردن تصویر HEIC در ویندوز و گوشی

اپل در سال 2017 به فایل های با پسوند HEIC به عنوان فرمت پیش فرض برای ذخیره عکس ها در دستگاه های تلفن همراه خود روی آورد. در مقایسه با فرمت JPEG، پسوند HEIC هنگام ذخیره تصاویری که کیفیت مشابهی دارند، حدود نیمی از فضای ذخیره سازی را اشغال می نماید.

درست مانند گوگل که فرمت WebP را برای وب توسعه داد، اپل نیز برای ذخیره عکس ها در دستگاه های خود به یک فرمت فایل برتر و مدرن تر روی آورد. فرمت HEIC مزایای دیگری نیز دارد، مانند عمق رنگ که تا 16 بیت در مقایسه با 8 بیتی JPEG می رود، و محدوده دینامیکی گسترده تری از روشنایی.

جدا از این موضوعات، ویندوز از فایل های HEIC پشتیبانی نمی نماید. بنابراین شما نمی توانید عکس های منتقل شده از دستگاه های آیفون یا آیپد خود را در سیستم عامل ویندوز باز کنید. اما راه چاره بسیار ساده است.

افزونه یا اکستنشن HEIC مایکروسافت ویندوز

اگر ویندوز 10 یا ویندوز 11 دارید، راه چاره ممکن است ساده باشد: HEIC بر اساس فرمت کدگذاری ویدیویی با کارایی بالا (HEVC) است و در قالب فایل تصویری با کارایی بالا (HEIF) ذخیره می گردد.

کدک HEIF Image Extensions برای ویندوز به صورت رایگان در فروشگاه ویندوز ارائه می گردد. تنها مشکل این است که به کدک HEVC Video Extensions متکی بوده که قبلا نسخه رایگانی داشت اما حالا فقط با 1 دلار قابل خرید است. البته، شما می توانید کدک مربوطه را در موتورهای جست وجو مثل گوگل وارد نموده و به وسیله سایت های معتبر آن را دانلود و نصب کنید.

باز کردن تصویر HEIC در ویندوز با برنامه های مختلف رایگان

اگر نمی خواهید پولی را پرداخت کنید یا از نسخه قدیمی ویندوز استفاده می کنید، CopyTrans HEIC یک جایگزین رایگان عالی محسوب می گردد. مانند افزونه مایکروسافت، این برنامه به شما امکان می دهد فایل های HEIC را در Windows Explorer و Photos مشاهده کنید. بعلاوه به شما امکان می دهد فایل ها را با کلیک راست روی آنها به سرعت به JPEG تبدیل کنید.

اگر ترجیح می دهید از یک برنامه تازه بهره ببرید، گزینه های عالی شامل XnView و XnView MP است. هر دو نمایشگرهای تصویر، بسیار توصیه شده هستند که نه تنها سریع هستند، بلکه به شما امکان می دهند عکس ها را به سرعت تبدیل و ویرایش کنید.

برنامه اول یعنی XnView یک نسخه کلاسیک به شمار میرود که ویژگی های بیشتری دارد. این نرم افزار برای دستکاری فایل های HEIC به افزونه HEIF احتیاج دارد. از آن سو، نرم افزار XnView MP نسخه مدرن تر بوده، از HEIC پشتیبانی می نماید و کراس پلتفرم است؛ یعنی فایل ها را از دستگاه های مختلف دریافت نموده و قابلیت نمایش فایل ها را داراست. گفتنی است که هر دو برنامه، نسخه های قابل حمل را نیز ارائه می دهند.

اگر روی یک فایل کلیک راست کنید، می توانید آن را به سرعت به JPEG و سایر فرمت های فایل تصویری تبدیل کنید، اما اگر روی فایل کلیک کنید و سپس روی دکمه Convert کلیک کنید، گزینه های بسیار بیشتری را دریافت خواهید کرد.

در برگه Transformations می توانید واترمارک، فیلترها و موارد دیگر را اضافه کنید. برای ذخیره تصویر، روی Go کلیک کنید.

در اصل، گروه کارشناسان تصویر متحرک (MPEG) فناوری های HEVC و HEIF را که از فرمت ویدیویی HEVC/H.265 مشتق شده اند، توسعه داد. از زمانی که شرکت اپل، iOS 11 را معرفی کرد و HEIF را پذیرفت، بسیاری از دوربین های حرفه ای نیز برای پشتیبانی از این فرمت حرکت نموده اند.

بر اساس آزمایش ها، تفاوت بین JPEG و HEIF به سطوح فشرده سازی و کیفیت تصویر محدود نمی گردد، اما تصاویر HEIF را می توان سریع تر از JPEG کدگذاری و رمزگشایی کرد و تاثیر کمتری بر قدرت پردازش و عمر باتری دستگاه های تلفن همراه دارد.

نحوه باز کردن فایل های HEIC در اندروید

برای باز کردن فایل های HEIC در اندروید، به برنامه ای احتیاج دارید که چنین عملکردی را ارائه دهد و از این فرمت فایل تازهتر پشتیبانی کند. برای این کار، از برنامه محبوب Google Photos و Files by Googleاستفاده خواهیم کرد. هر دو برنامه برای دانلود از فروشگاه گوگل پلی رایگان هستند یا ممکن است از قبل روی تلفن شما نصب شده باشند.

نحوه باز کردن فایل HEIC با نرم افزار Google Photos

بیشتر کاربران از برنامه گوگل فوتوز به عنوان گالری پیش فرض گوشی استفاده می نمایند؛ چرا که این اپلیکیشن از قبل روی بیشتر گوشی های اندرویدی نصب شده است. شما می توانید از گوگل فوتوز برای باز کردن و حتی ویرایش فایل های HEIC روی گوشی اندروید خود بهره ببرید. تنها باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

دانلود برنامه Google Photos

1. نرم افزار گوگل فوتوز را باز نموده و به سربرگ Library بروید.

2. حالا وارد پوشه ای شوید که فایل HEIC را در آنجا ذخیره نموده اید.

3. پوشه را باز کنید. در بیشتر گوشی ها نام پوشه Downloads است.

4. در نهایت روی تصویر ضربه زده تا آن را در داخل برنامه مشاهده کنید.

مهم ترین مزیت گوگل فوتوز در قابلیت ویرایش تصاویر HEIC تلقی می گردد.

نحوه باز کردن فایل HEIC با نرم افزار Files by Google

برنامه Files by Google یک نرم افزار مدیریت فایل بسیار قدرتمند به شمار می رود. شما می توانید به آسانی فایل های HEIC را مرور نموده و حتی احتیاج به تبدیل آنها به فایل های JPEG ندارید. برای باز کردن تصاویر در محیط این برنامه باید مراحل زیر را انجام دهید:

دانلود برنامه Files by Google

1. اگر شما از یک دستگاه پیکسل استفاده نمی کنید، احتمالا ابتدا باید برنامه Files by Google را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

2. برنامه را باز نموده و پوشه ای که فایل های HEIC را در آنجا ذخیره نموده اید پیدا کنید.

3. فایل های خود را یافته و روی آنها ضربه بزنید.

4. حالا شما می توانید فایل های خود را مشاهده کنید.

نحوه تبدیل فایل HEIC به JPG در اندروید

اگر هنوز نمی توانید تصویر را به درستی مشاهده کنید، تنها گزینه ای که برای شما باقی می ماند این است که آنها را به فرمت دیگری تبدیل کنید. اما نگران نباشید، تبدیل آنها کار آسانی است؛ به این علت که بسیاری از برنامه های شخص ثالث رایگان وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند. HEIC Converter یک برنامه ساده برای هدف ما بوده و به شما کنترل بیشتری بر تنظیمات فرایند تبدیل می دهد.

دانلود برنامه تبدیل HEIC به JPG

برای تبدیل فایل های HEIC خود به JPG در گوشی اندروید باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. برنامه را پس از نصب اجرا نموده و سپس روی گزینه HEIC to JPG ضربه بزنید.

2. با ضربه زدن روی گزینه Select File فایل های مد نظر را انتخاب کنید که قصد تبدیل کردن آنها را دارید. اگر قصد دارید کل تصاویر یک پوشه را تبدیل کنید، به جای سلکت فایل باید Select Folder را انتخاب کنید.

3. پس از انتخاب فایل یا پوشه باید روی دکمه Convert ضربه بزنید.

4. در نهایت شما می توانید فایل های تبدیل شده را در مسیر Internal Storage HEIC To JPG PNG PDF Converter JPGs پیدا کنید. شما می توانید با یک برنامه مدیریت فایل به این مسیر بروید.

اگر قصد دارید تصاویر تبدیل شده را برای فرد دیگری ارسال کنید، شما می توانید از آیکون شیر در بخش My Conversion بهره ببرید.

اگر قصد ندارید از برنامه های شخص ثالث بهره ببرید، شما همواره می توانید از وب سایت های مبدل آنلاین بهره ببرید. برای مثال با کلیک روی این لینک می توانید از ابزار آنلاین به راحتی بهره ببرید.

باز کردن تصویر HEIC در گوشی های مدرن؛ احتیاج به هیچ کاری نیست!

اگر به تازگی گوشی اندرویدی خریده اید که از تازهترین نسخه اندروید بهره می برد، احتیاج نیست کاری انجام دهید. گوشی مورد نظر شما به احتمال بسیار زیاد می تواند فایل HEIC را به طور پیش فرض به شما نشان دهد. با این حال، در گوشی های قدیمی تر می توان از برنامه های اشاره شده در این مطلب استفاده کرد.

در محیط ویندوز نیز از افزونه های موجود در این مقاله می توانید بهره ببرید. با یک بار نصب، در مرتبه های بعدی می توانید خیلی بی دردسر تصاویر خود را دیدن کنید.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1403 بروزرسانی: 21 شهریور 1403 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1710

به "ساده ترین روش های باز کردن تصویر HEIC در ویندوز و گوشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین روش های باز کردن تصویر HEIC در ویندوز و گوشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید