8 اقامتگاه معروف جزیره هرمز

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، جزیره هرمز یکی از زیباترین جزیره های جنوبی ایران در خلیج فارس است. این جزیره 16 کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و استراتژیک در طول تاریخ همیشه مورد توجه بوده است. جزیره هرمز به مدت یک سده تحت اشغال پرتغالی ها بود اما در سال 1622 میلادی و در دوره شاه عباس صفوی مجددا بازپس گرفته شد. امروزه این جزیره در بین گردشگران با خاک های رنگی و شن های نقره ای زیبایش شناخته می گردد. اگر قصد سفر به این جزیره رنگارنگ را دارید با خبرنگاران همراه باشید تا با اقامتگاه های معروف جزیره هرمز آشنا شویم.

8 اقامتگاه معروف جزیره هرمز

چطور خودم ان را به جزیره زیبای هرمز برسانیم؟

برای رفتن به جزیره هرمز شما ضروری است در ابتدا با پرواز قشم، پرواز بندرعباس یا قطار بندرعباس خود را به جزیره قشم یا بندرعباس برسانید و پس از آن به وسیله اسکله حقانی قشم یا اسکله بندرعباس با اتوبوس دریایی یا همان شناور می توانید به جزیره هرمز برسید و گشت و گذار خود را شروع کنید.

1. اقامتگاه بوم گردی کوتوک جزیره هرمز

اقامتگاه بوم گردی کوتوک جزیره هرمز با فضای بومی و سنتی خود، در تمامی ایام سال آماده پذیرایی از مهمانان است. این اقامتگاه دارای یک خانه بومی دو خواب 10 تخته دربستی، یک اتاق 6 تخته (فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی) و یک اتاق 4 تخته (فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی) است و به طور کلی ظرفیت پذیرش 20 نفر را دارد. از امکانات خانه بومی این اقامتگاه می توان به آشپزخانه، حمام، توالت فرنگی و توالت ایرانی مستقل اشاره نمود. بعلاوه اتاق 6 تخته و اتاق 4 تخته اقامتگاه کوتوک دارای حمام، توالت فرنگی و توالت ایرانی مشترک هستند.

اقامتگاه بوم گردی کوتوک در قسمت توریستی جزیره واقع شده است و فاصله آن تا ساحل 100 قدم، تا قلعه پرتغالی ها سه دقیقه و تا اسکله 10 دقیقه است. بعلاوه برای گشت و گذار در جزیره مسافران می توانند تا سر کوچه پیاده روی نموده و از آنجا دوچرخه، موتور و یا موتور سه چرخ کرایه نمایند.

آدرس اقامتگاه کوتوک: استان هرمزگان، جزیره هرمز، پشت قلعه پرتغالی ها

شماره تماس: 09127900623

2. اقامتگاه بوم گردی صبورا

اقامتگاه بوم گردی صبورا یکی دیگر از اقامتگاه های جزیره هرمز است که 28 نفر ظرفیت دارد. این اقامتگاه دارای 3 اتاق 4 نفره، 1 اتاق 6 نفره و 1 اتاق 8 نفره است و مسافران براساس تعداد و سلیقه خود می توانند در هر یک از این اتاق ها اقامت داشته باشند.

در حیاط این خانه بومی 2 سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی و حمام وجود دارد که به صورت مشترک قابل استفاده هستند. از امکانات اقامتگاه بوم گردی صبورا می توان به سرویس خواب سنتی(تشک و پتو)، سیستم سرمایشی پنکه، یک کتابخانه کوچک، میز و صندلی هایی از جنس تنه درختان نخل در محوطه و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی اشاره نمود. آشپزخانه این مجموعه هم به طور مشترک قابل استفاده است. بعلاوه مهمانان در صورت تمایل می توانند انواع غذاهای محلی هرمز را در همسایگی اقامتگاه سفارش دهند.

آدرس اقامتگاه بوم گردی صبورا: استان هرمزگان، جزیره هرمز

شماره تماس: 09367899277

3. اقامتگاه بوم گردی دره شن ها

اقامتگاه بوم گردی دره شن ها یکی از مجهزترین و برترین اقامتگاه های جزیره هرمز است. این اقامتگاه دارای چهار باب اتاق شامل دو اتاق با دو تخت یک نفره، یک اتاق با تخت دبل و یک اتاق دیگر با تخت VIP است. این اتاق ها 6 تا 12 مترمربع مساحت دارند و همگی آن ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند.

از امکانات اقامتگاه دره شن ها می توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی ایرانی، سرویس فرنگی و حمام اشتراکی، اسپیلت، پنکه سقفی، سیستم گرمایشی، نظافت روزانه، اینترنت رایگان، راهنمای محلی، کارکنان مسلط به زبان انگلیسی و امکان سفارش غذاهای محلی اشاره نمود. بعلاوه این اقامتگاه فاصله کمی تا بعضی جاذبه های جهانگردی جزیره هرمز مانند دره سکوت، قلعه پرتغالی ها، ساحل سرخ، غار نمک و موزه دکتر نادعلیان دارد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی دره شن ها جزیره هرمز: استان هرمزگان، جزیره هرمز، جنب مسجد جامع

شماره تماس: 09123017334

4. اقامتگاه بوم گردی خندغ

اقامتگاه بوم گردی خندغ یکی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی جزیره هرمز است که 25 نفر ظرفیت دارد. کلمه خندغ در زبان محلی مردم جزیره به معنای دعوت کردن است. این اقامتگاه دارای 4 فضای اقامتی شامل 2 اتاق 7 نفره و 2 اتاق 5 نفره است. همگی اتاق ها فاقد توالت و حمام اختصاصی هستند و مسافران باید از توالت ایرانی و حمام عمومی موجود در سالن مجموعه استفاده نمایند.

از امکانات اتاق های اقامتگاه بوم گردی خندغ می توان به اینترنت رایگان، کولر گازی، تخت دبل، تشک و پتو اشاره نمود. بعلاوه پرسنل مجموعه به زبان انگلیسی مسلط هستند.

مهمانان این اقامتگاه می توانند وعده های غذایی را در آشپزخانه عمومی با استفاده از تجهیزات تعبیه شده آماده نمایند. در صورت تمایل سری به رستوران مجموعه بزنند و انواع غذاهای محلی جزیره هرمز را سفارش دهند.

اقامتگاه بوم گردی خندغ فاصله کمی تا جاذبه های جهانگردی جزیره هرمز مانند موزه نادعلیان، ساحل مفنق، ساحل چند درخت، سنگ پسین و غار سکوت دارد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی خندغ: استان هرمزگان، جزیره هرمز، جنب شهرداری

شماره تماس: 09179393720

5. اقامتگاه ماجرای هرمز

اقامتگاه ماجرا یکی از مجذوب کننده ترین و متفاوت ترین اقامتگاه های جزیره هرمز است که در سال 2020 ساخته شده است. این اقامتگاه زیبا به دلیل داشتن معماری خلاقانه پیروز به کسب جایزه مسابقه تیدای تیوان شد. اقامتگاه ماجرا برگرفته از فضای جزیره هرمز و خاک های رنگی این جزیره است. گنبدهای خشتی آن با رنگ های متفاوت به زیبایی رنگ آمیزی شده اند.

این اقامتگاه لوکس و مجذوب کننده دارای 12 سوئیت شامل 8 کلبه 2 تخته و 2 کلبه 4 تخته با معماری گنبدی شکل است. تمامی این سوئیت ها مجهز به حمام، سرویس بهداشتی اختصاصی، تخت خواب، میز و صندلی هستند و داخل آن ها مانند فضای بیرونی رنگی است. اقامتگاه ماجرا کاملا در کنار ساحل واقع شده است و مهمانان آن می توانند به راحتی خودشان را کنار ساحل رسانده و از تماشای منظره زیبای دریا لذت ببرند.

از امکانات و خدمات این اقامتگاه می توان به مبلمان، اتو، سشوار، سیستم سرمایش اسپیلت، منظره رو به دریا و رستوران اشاره نمود.

آدرس اقامتگاه ماجرا: استان هرمزگان، جزیره هرمز، اقامتگاه رنگارنگ ماجرا

شماره تماس: 09170666125

6. اقامتگاه دنج هرمز

اقامتگاه دنج هرمز یکی دیگر از اقامتگاه های جزیره هرمز است که دارای چهار باب اتاق و دو کلبه به نام های نگین خلیج فارس، ماجراجو، ماجراهای رنگی، قصر سرخ، آرامش و بی بی گل است.

این مجموعه ظرفیت پذیرش 25 نفر مهمان را دارد. همه اتاق های اقامتگاه دنج دارای تخت هستند. اتاق های نگین خلیج فارس، ماجراجو و ماجراهای رنگی این مجموعه، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارند. اتاق قصر سرخ، کلبه آرامش و کلبه بی بی گل این اقامتگاه سرویس اختصاصی ندارند. مسافران باید از حمام و سرویس بهداشتی مشترک داخل محوطه استفاده نمایند.

از امکانات و خدمات این مجموعه می توان به اینترنت رایگان، پرسنل مسلط به انگلیسی، آشپزخانه مشترک، اسپلیت، کولرگازی، یخچال، رستوران و کافی شاپ اشاره نمود.

آدرس اقامتگاه دنج هرمز: استان هرمزگان، جزیره هرمز، میدان مرکزی، میدان شهدا، خیابان ورزش، جنب املاک هرمز

7. خانه بومی دره سفید

خانه بومی دره سفید یا اقامتگاه دره سفید یکی دیگر از مجذوب کننده ترین اقامتگاه های بوم گردی جزیره هرمز است که ظرفیت پذیرش 12 نفر مهمان را دارد. سه باب اتاق این اقامتگاه شامل اتاق های 20، 25 و 30 متری فاقد حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند و مسافران باید از توالت ایرانی، توالت فرنگی و حمام اشتراکی محوطه استفاده نمایند.

خانه بومی دره سفید یک حیاط باصفا و دلباز دارد و محیط دنج و راحت آن اقامت لذت بخشی را برای مهمانان فراهم می نماید. از امکانات و خدمات این مجموعه می توان به کولرگازی، بخاری گازی، آشپزخانه مشترک، یخچال و راهنمای تور اشاره نمود. بعلاوه مهمانان در صورت تمایل می توانند انواع غذاهای ایرانی و غذاهای محلی جزیره هرمز را در این اقامتگاه سفارش دهند.

آدرس اقامتگاه خانه بومی دره سفید: استان هرمزگان، جزیره هرمز، تیاب بندر، در نزدیکی دریا و قلعه پرتغالی ها

شماره تماس: 09385413143

8. اقامتگاه سنتی دنیای صوفی

اقامتگاه سنتی دنیای صوفی دارای 5 اتاق است و حداکثر ظرفیت پذیرش 20 مهمان را دارد. تمامی اتاق های این اقامتگاه دنج و دوست داشتی دارای تخت و سرویس نفرات اضافه به صورت کف خواب هستند. اتاق های بایزید بسطامی و رابعه عدویه این اقامتگاه یک سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک دارند. اتاق های شمس، مولانا و عطار نیشابوری مجموعه، دارای سرویس بهداشتی اختصاصی در داخل محوطه هستند. اتاق منصور حلاج هم سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی در داخل اتاق دارد.

از امکانات و خدمات این اقامتگاه می توان به سیستم سرمایش و گرمایش اسپیلت در تمامی اتاق ها، یخچال اشتراکی، آشپزخانه مشترک، راهنمای جهانگرد، امکان سفارش غذا و پرسنل مسلط به انگلیسی اشاره نمود.

آدرس اقامتگاه سنتی دنیای صوفی: استان هرمزگان، جزیره هرمز، پایین تر از میدان مولا

شماره تماس: 09193267797

جمع بندی درباره اقامتگاه های معروف جزیره هرمز

جزیره هرمز با طبیعت شگفت انگیز و منظره ها تماشایی خود یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد جنوب کشور است. با فرا رسیدن فصل پاییز و خنک شدن هوا جهانگردان زیادی راهی این جزیره دوست داشتنی می شوند. بدون شک یکی از دغدغه های اصلی این جهانگردان پیدا کردن مکانی مناسب برای اقامت است. برای راحتی شما عزیزان در این مقاله 8 مورد از اقامتگاه ها و بوم گردی های معروف جزیره هرمز را معرفی کردیم. در انتها، امیدواریم از سفرتان به جزیره هرمز و اقامت در هر یک از این مجموعه ها لذت ببرید . با خاطرات خوش به خانه بازگردید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1707

به "8 اقامتگاه معروف جزیره هرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 اقامتگاه معروف جزیره هرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید