تور بمبئی: کریشنا، سنگ عجیبی در هند که قوانین فیزیک را نقض نموده است!

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سنگ کریشنا در هند

در بخش جنوبی استان تامیل نادو در کشور هند و در شهر ماهابالیپورام (Mahabalipuram)، سنگ بزرگی به نام کریشنا وجود دارد و از آنجاییکه توانسته قوانین فیزیک را نقض کند، به یکی از جاذبه های گردشگری مشهور هند تبدیل شده است. این سنگ روی شیب تپه ای واقع شده است و نه به پایین سر می خورد و نه وقتی که مردم سعی کردند آن را به بالا هل بدهند، از جایش جم خورد. داستان های زیادی درباره شرح این پدیده عجیب بیان شده است اما ظاهرا تا حال هیچ کدام از آنها نتوانسته اند این سوال را که چطور چنین چیزی ممکن است را جواب بدهند. در ادامه شرحات بیشتری راجع به سنگ کریشنا در هند می دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور بمبئی: کریشنا، سنگ عجیبی در هند که قوانین فیزیک را نقض نموده است!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

تاریخچه سنگ کریشنا

مردم هند، سنگ کریشنا را Vaan Irai Kal صدا می نمایند که معادل انگلیسی آن، سنگ آسمان خدا است. با توجه به یکی از توضیحاتی که درباره چگونگی پیدایش این سنگ آمده است، در واقع خداوند این سنگ را در ماهابالیپورام قرار داد و علت این کار هم نشان دادن قدرت و عظمت خود به ساکنان شهر بود.

شکل گیری سنگ

گفته می گردد که این سنگ، بیشتر از 250 تن وزن دارد و طول آن حدود 6 متر تخمین زده شده است. این سنگ در یک زاویه 45 درجه با تپه قرار گرفته است و فقط در یک ناحیه بسیار کوچک با آن در تماس است و با وجود قرار داشتن در چنین شرایطی، حتی یک میلیمتر هم جابه جا نشده و از تپه پایین نیفتاده است. طبق قوانین فیزیک، بر اثر نیروی گرانش زمین با توجه به شرایط این سنگ، تا حالا باید بارها این سنگ به پایین سقوط می نموده که بر خلاف تصور، این اتفاق نیفتاده و سنگ همچنان پابرجا مانده است.

واقعا تعیین نیست که این سنگ در اثر قدرت های طبیعی بوجود آمده و یا ساخته بشر است چرا که یک سمت آن به میزان ای صاف و مسطح است که این گمان را بوجود می آورد که پای انسان های در میان بوده است.

کوشش هایی که برای جابه جایی این سنگ شده است

اگر چه در طول قرن ها سعی شده تا این سنگ تکان داده گردد اما فایده ای نداشته است. یکی از معروف ترین کوشش هایی که برای جابه جایی این سنگ شد، در اوایل قرن بیستم و به وسیله شخصی به نام آرتور لاولی (Arthur Lawley) بود. این شخص سعی کرد تا سنگ را به پایین تپه بیندازد چون همواره این ترس را داشت که روزی سنگ ناخواسته به پایین بیفتد و شهر را تخریب نموده و جان افراد را بگیرد. او برای این کار از 7 فیل بزرگ یاری گرفت تا با آنها بتواند سنگ را جابه جا کند. با این حال پیروز نشد حتی ذره ای سنگ را حرکت دهد.

البته نگرانی او بی مورد بود چون حالا با گذشت 100 سال از اقدام او، سنگ کریشنا در هند هیچ تکانی نخورده است. کریشنا مطمئنا یکی از سمج ترین نقض نماینده های قوانین فیزیک در بشر است!

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1391

به "تور بمبئی: کریشنا، سنگ عجیبی در هند که قوانین فیزیک را نقض نموده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: کریشنا، سنگ عجیبی در هند که قوانین فیزیک را نقض نموده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید