کرونا به غول فناوری رونق بخشید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، اپل، این غول فناوری، فروش سه ماهه دوم خود را 89.6 میلیارد دلار، با 54 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال 2020 اظهار داشت.

کرونا به غول فناوری رونق بخشید

به نقل از الجزیره، شرکت اپل با افزایش فروش آیفون 12 که از اینترنت 5G پشتیبانی می نماید و افزایش خرید آی پد و مک با ادامه دورکاری ها و آموزش های مجازی کاربران، گزارش کرد که درآمد سه ماهه اش انتظارات وال استریت را برآورده نموده است.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا، فروش اقتصادی سه ماهه دوم را 89.6 میلیارد دلار گفت که 54 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2020 است.

در حالی که بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، تحلیلگران به طور متوسط میزان 77.3 میلیارد دلار را برآورد کردند. این رقم معادل سود هر سهم 1.40 دلار بود که به راحتی از پیش بینی وال استریت پیشی گرفت.

شانون کراس، تحلیلگر گروه کراس ریسرچ (Cross Research) اظهار کرد: فروش آی پد و مک تقریبا دو برابر شده است که نشان دهنده قدرت بازار رایانه و کانال های آموزشی است. این نتایج همچنین کنترل اپل بر زنجیره تامین و توانایی آن ها برای پیشی دریافت از رقبا را نشان می دهد.

عظیم ترین شرکت فناوری دنیا طی همه گیری بیشتر از همواره رونق داشته است. با وجود این که زنجیره های تامین در اوایل سال گذشته نابسامان بودند، با وجود میلیون ها نفر که مجبور به کار و تحصیل در خانه شدند، تقاضای تلفن های آیفون، آی پد و مک افزایش یافت. اکنون که واکسیناسیون در حال گسترش است و بعضی از مصرف کنندگان در حال بازگشت به محل کار و مدارس هستند، اپل مجبور است سخت کوشش کند تا تمایل افراد به خرید محصولات خود را از دست ندهد.

گروه کوک، مدیر ارشد اجرایی اپل اعلام کرد: شاخص فروش سه ماه نشان دهنده کاربران با میل و رغبت از محصولات اپل استفاده است و محصولات اپل باعث شدند که افراد دوران همه گیری را با خوش بینی بیشتری بگذرانند.

با وجود این که سهام اپل در معاملات گسترده حدود 3 درصد افزایش یافت، این سهام در امسال و تا به امروز از سایر شرکت های عظیم فناوری مانند مایکروسافت، فیسبوک، آمازون و آلفابت عقب مانده است. البته مانند گذشته اپل هنوز پیش بینی سه ماهه آینده را ارائه نداده است.

فروش آیفون 12 در سه ماهه تعطیلات ادامه پیدا کرد اما فروش آیفون 12 مینی و آیفون 12 پرومکس که گران قیمت تر است تا ماه نوامبر شروع نشد. این بدان معناست که ارقام مربوط به سه ماهه دوم اقتصادی به دلیل فروش گوشی جدید 5G است. اپل همچنین مک بوک پرو جدید، مک مینی، مک بوک ایر، ایرپد جدید و آی پدهای جدید و ساعت های اپل به روز شده را عرضه کرد.

لوکا مائستری، مدیر ارشد اقتصادی اپل گفت: این نتایج به ما امکان فراوری جریان نقدی 24 میلیارد دلاری و بازگشت تقریبا 23 میلیارد دلار به سهامداران را داده است. ما به آینده خود اطمینان داریم و به سرمایه گذاری قابل توجهی برای پشتیبانی از برنامه های بلند مدت و غنی سازی زندگی مشتریان خود ادامه می دهیم.

این شرکت سود سهام خود را 7 درصد و برنامه خرید سهام خود را 90 میلیارد دلار افزایش داد.

اپل درآمد آیپد را 7.8 میلیارد دلار گفت که از انتظار وال استریت با 5.65 میلیارد دلار بالاتر بود. همچنین مک با رکورد 9.1 میلیارد دلار، برآورد 6.8 میلیارد دلاری را بر هم زد. این شرکت اواخر ماه مه عرضه مدل های جدید آی پد پرو و آی مک اصلاح شده را با تراشه اختصاصی خود شروع خواهد نمود که به طور بالقوه باعث پیشتازی هر دو خط در سه ماهه فعلی می گردد.

رکورد درآمد حاصل از خدمات نیز 16.9 میلیارد دلار بود که بالاتر از برآورد 15.6 میلیارد دلار قرار داشت. اواخر سال گذشته، اپل بسته های خدمات اپل وان مانند فیتنس پلاس را ارائه کرد.

در بخش خانگی، وییربل و اکسسوری این شرکت در سه ماهه دوم اقتصادی 7.8 میلیارد دلار فروش داشته است. این دسته شامل ایرپد، اپل تی وی، بلندگوی هومپاد، دانگل و سایر لوازم جانبی دستگاه های اصلی اپل است.

درآمد اپل رشد چشمگیری سالانه در چین و اروپا داشته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1044

به "کرونا به غول فناوری رونق بخشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به غول فناوری رونق بخشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید