کدام دانش آموزان با نیازهای ویژه به مدارس عادی می فرایند؟
به گزارش وبلاگ 8 شارژ، معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول تاکید نمود و گفت: مناسب سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول باید مورد توجه قرار گرفته و مرزبندی بین افراد سالم و معلول برداشته گردد.

محمدحسن عظیم عراقی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به طرح آموزش تلفیقی فراگیر اظهار کرد: در قالب طرح تلفیقی، دانش آموزان آسیب دیده بینایی، شنوایی، اوتیسم با هوش بهر نرمال و بچه هایی که مشکل جسمی حرکتی دارند اما هوش بهرشان طبیعی است در مدارس عادی مشغول به تحصیل می شوند. حدود 70 هزار دانش آموز در مدارس عادی در قالب طرح تلفیقی تحصیل می نمایند.
وی اضافه کرد: دانش آموزی که هوش بهرش پایین تر از حد نرمال باشد در مدارس خاص آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می نماید و در حال حاضر دانش آموزی با این ویژگی به صورت تلفیقی در مدارس عادی نداریم. ما 80 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی داریم.
معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی با بیان اینکه دانش آموزان با هوش بهر 50 تا 70 در مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند گفت: البته بعضی موارد وجود دارد که دانش آموز به عنوان مثال کم شنواست و هوش بهر خوبی دارد اما با توجه به اینکه دایره لغاتش کامل و کافی نیست مدتی در مدرسه استثنایی درس می خواند و اگر پیشرفت کرد به مدرسه تلفیقی منتقل می گردد تا در جهت تحصیل دچار مشکل نگردد.
عظیم عراقی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول تاکید نمود و گفت: مناسب سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول باید مورد توجه قرار گرفته و مرزبندی بین افراد سالم و معلول برداشته گردد. دانش آموزان معلول باید با دانش آموزان عادی در کنار همدیگر درس بخوانند و رشد نمایند.
منبع: خبرگزاری ایسنا