چرا قیمت میوه و صیفی جات افزایش پیدا کرد؟، کاهش قیمت در راه است؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تعطیلات هفته های قبل و کاهش عرضه منجر به افزایش قیمت میوه ها و صیفی جات شده بود، ولی از شنبه آینده در تمام اقلام میوه و صیفی افت قیمت خواهیم داشت، زیرا عرضه فراوان شده است.

چرا قیمت میوه و صیفی جات افزایش پیدا کرد؟، کاهش قیمت در راه است؟

به گزارش ایسنا، مصطفی دارایی نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت فلفل دلمه، گوجه فرنگی، کاهو، سیب، پرتقال گفت: فلفل دلمه سبز و رنگی دو هفته پیش گران شد، زیرا عرضه آن بسیار کم شده بود، اما دو روز است که فلفل دلمه دزفول، کازرون، فلفل یزد، بندرعباس و جیرفت هم در گلخانه و هم فضای باز به دست آمده و امروز قیمت آن در میدان مرکزی میوه و تره بار از کیلویی80 هزار تومان به 40 تا 45 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: عرضه گوجه فرنگی نیز کاهش یافته بود، ولی گوجه فرنگی نو دست آمده و از دیروز تا به امروز حدود 400 تا 500 تن گوجه فرنگی داخل میدان توزیع کردیم و کیلویی 15 تا 20 هزار تومان فروش رفته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد:بعلاوه کاهو کرج، شمال و دزفول تازه دست آمده است و تا هفته آینده قیمت ها کاهشی می گردد.

وی در ادامه به کاهش قیمت هندوانه نیز اشاره نمود و گفت: قیمت هندوانه 20 تا 25 هزار تومان بود، ولی در حال حاضر 6000 تا 8000 تومان شده است. این یعنی یک افت 50 درصدی در این محصول کشاورزی داشتیم.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه فصل سیب و پرتقال به اتمام رسیده است، گفت: فصل پرتقال تامسون شمال تمام شده است. پرتقال هایی که در حال حاضر وجود دارند در انبار ها و سردخانه ها نگهداری می گردد که هزینه نگهداری آن ها نیز بالا است. بعلاوه سیب نو نیز مهرماه وارد بازار می گردد.

وی با اشاره به اینکه در نوبرانه ها تا 60 درصد افت قیمت داشتیم، گفت: قیمت گوجه سبز از کیلویی یک میلیون تومان آغاز شد و امروز کیلویی 60 تا 130 هزار تومان فروخته می گردد. توت فرنگی دلند گرگان حدود 70 تا 60 هزار تومان، توت فرنگی بهنمیر ساری 80 تا 90 هزار تومان و توت فرنگی گلخانه کرج نیز حدود 80 هزار تومان در میدان مرکزی فروخته می گردد. قیمت چاقاله بادام در میدان نیز 60 تا 130 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان اظهار داشت: ملون 20 هزار تومان و طالبی نیز 30 هزار تومان شده که کاهش قیمت داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات هفته های قبل و کاهش عرضه منجر به افزایش قیمت ها شده بود، گفت: از شنبه آینده در تمام اقلام میوه و صیفی افت قیمت خواهیم داشت، زیرا عرضه فراوان خواهد شد.

موز مقرون به صرفه می گردد

این فعال بخش کشاورزی در پاسخ به چرایی افزایش قیمت موز نیز گفت: به خاطر عید فطر تمام کشور ها تعطیل بودند و همین باعث شده بود که موز وارد نگردد و موز هایی که در بازار عرضه شدند از انبار های داخلی بود و همین امر باعث افزایش قیمت شد. اما مقادیر زیادی موز در حال ورود به کشور و تخلیه است و قیمت آن شنبه یا یکشنبه آینده در میدان مرکزی به حدود 60 هزار تومان رسیده و کاهشی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1624

به "چرا قیمت میوه و صیفی جات افزایش پیدا کرد؟، کاهش قیمت در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قیمت میوه و صیفی جات افزایش پیدا کرد؟، کاهش قیمت در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید