پرسپولیس گران ترین تیم ایران

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، تا انتها لیگ بیستم، استقلال بالاتر از پرسپولیس، ارزشمندترین تیم ایران بود و بازیکنان ارزشمند و گران قیمتی را در ترکیب خود داشت، اما با تغییر و تحولاتی که در پنجره جابجایی تابستانی رخ داد، طبق اعلام سایت ترانسفر مارکت (مستندترین منبع مالی فوتبال جهان که به طور مستمر ارزش بازیکنان و در نتیجه ارزش تیم ها و لیگ های سراسر جهان را تعیین می نماید)، پرسپولیس اکنون ارزشمندترین تیم ایران است.

پرسپولیس گران ترین تیم ایران

بعلاوه گل گهر سیرجان بعد از جذب چندین بازیکن نامدار و ارزشمند، اکنون در رتبه سوم ارزشمندترین تیم ایران واقع شده است و در این بین تراکتور که با مسائل زیادی از جمله از دست دادن بازیکنان خود به دلیل مسائل مدیریتی و اقتصادی روبرو است، تا نیمه های جدول سقوط نموده و دیگر در بین ارزشمندترین های لیگ قرار ندارد!

* استقلال

استقلال در حالی لیگ بیستم را به خاتمه رساند که این تیم با 14.9 میلیون یورو، ارزشمندترین تیم ایران بود، اما جدایی بازیکنانی مانند مهدی قایدی، محمد نادری، شیخ دیاباته، هروویه میلیچ، رشید مظاهری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی و ... آبی ها را با سقوطی 4 میلیون یورویی روبرو نموده و آن ها به رتبه دوم لیگ ایران تنزل نموده اند.

* پرسپولیس

پرسپولیس هم با افت ارزش تیمی روبرو شده، اما این میزان برای سرخپوشان شدید نیست. آن ها در خاتمه لیگ بیستم 12.6 میلیون یورو ارزش گذاری شده بودند که با وجود جدایی کنعانی زادگان، نوراللهی و مغانلو، پرسپولیس با 11.3 میلیون یورو به رتبه نخست ارزشمندترین تیم ایران صعود نموده است.

* سپاهان

جدایی بازیکنان ارزشمند و تاثیرگذاری مانند احسان حاج صفی، محمد محبی، پیغام نیازمند، استنلی کی روش و ... گریبان سپاهان را هم گرفته و این تیم که تا قبل از این 10.2 میلیون یورو ارزش گذاری شده بود، با 8.6 میلیون یورو به رتبه چهارم ارزشمندترین تیم ایران سقوط نموده است.

* گل گهر سیرجان

شاید در یک نگاه منطقی، گل گهر تنها تیم لیگ برتر بود که نسبت به فصل گذشته تقویت شده است. تیم های استقلال، پرسپولیس و سپاهان روی کاغذ نتوانستند به جای بازیکنان از دست رفته خود ستاره های بزرگتری را جذب نمایند، اما گل گهر ضمن حفظ بعضی از داشته های خود، خرید های نوی را هم انجام داده و از 8.3 میلیون یورو در لیگ بیستم، به رقم 9.1 میلیون در لیگ بیست و یکم رسیده است و در رتبه سوم واقع شده است.

* تراکتور

پنجمین تیم ارزشمند فصل گذشته با حدود دو میلیون یورو افت، از 8.4 میلیون یورو به 6.45 میلیون یورو سقوط نموده که این فرایند با توجه به اوضاع و احوال این روز های تیم تبریزی چندان پایدار نیست و امکان دارد ارزش این تیم به پایین تر از این هم سقوط نمایند.

در نگاه کلی لیگ ایران آب رفته و کوچ دسته جمعی ستاره های لیگ بیستم، باعث کاهش ارزش فوتبال ایران شده است. باید چشم انتظار آینده نشست و دید در طول فصل نو، فوتبال ایران کدام بازیکنان را در حد ستاره های گذشته رونمایی می نماید.

در ادامه جدول کلی ارزش گذاری تیم های ایرانی را مشاهده می کنید:

منبع: فرارو
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1193

به "پرسپولیس گران ترین تیم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس گران ترین تیم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید