تور ارزان چین: وقتی شاه غلام به شانگهای می رود؛ نقدی کوتاه بر نمایشگاه خودروی تهران

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، چهارمین نمایشگاه خودرو تهران که پس از سه سال تعطیلی، از 27 تا 30 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار شده بود، 48 ساعت پیش به کار خود انتها داد.

تور ارزان چین: وقتی شاه غلام به شانگهای می رود؛ نقدی کوتاه بر نمایشگاه خودروی تهران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

استقبال مردم از نمایشگاه خودرو تهران بسیار زیاد و البته قابل پیش بینی بود و عدم حضور بعضی نام ها و برندهای داخلی نظیر سایپا، مدیران خودرو، کیان موتور و کرمان موتور اگرچه در کیفیت نمایشگاه تاثیرگذار بود، اما حضور خودروسازانی مانند ایران خودرو، آرین موتور، بهمن موتور، ماموت، فردا موتور و … که به نوعی بعضی از آن ها بخش خصوصی را نمایندگی می کردند چشمگیر و قابل توجه بود. ضمن این که به علت تحریم های شدید مالی و ممنوعیت واردات، خبری از برندهای معروف و مطرح اروپایی، کره ای و ژاپنی در این نمایشگاه نبود و هر چه بود ایرانی بود و چینی، ایرانی های قدیمی با چهره هایی بزک نموده و چینی های مدرن و به روز اما به شدت گران قیمت!

همچون همواره و رسم معمول، در نمایشگاه چهارم نیز تعدادی از خودروسازان اقدام به رونمایی از محصولات نو کردند که از جمله آن می توان به ام پی وی M4 دانگ فنگ به وسیله فردا موتور، دو خودروی کراس و ام پی وی هایما در ایران خودرو، دو خودروی سدان رسپکت و کراس دیگنیتی پرستیژ به وسیله بهمن موتور و البته بعضی از خودروهای سنگین و کشنده ها به وسیله خودروسازان بخش خصوصی اشاره نمود.

قبلی 1 از 5 بعدی

نوترین آگهی های خودرو

علی رغم محدود بودن شرکت نمایندگان در نمایشگاه و نبود بعضی شرکت های داخلی و عدم حضور برندهای خارجی معروف، اما استقبال مردمی از این نمایشگاه به حدی بالا بود که در بعضی از ساعات به هیچ عنوان امکان نزدیک شدن به خودروها به علت انبوه بازدیدنمایندگان وجود نداشت و این همان نکته ای است که نشان از عطش بازدیدنمایندگان برای مشاهده محصولات نو خودرویی و بعلاوه میل شدید بازار و مصرف نمایندگان به خودروهای باکیفیت تر و بروزتر را نشان می داد. هرچند نباید از نظر دور داشت که بسیاری از بازدیدنمایندگان صرف تفریح و گذراندن وقت به نمایشگاه می آمدند که این عادت قدیمی از دیرباز و حتی در زمان برگزاری نمایشگاه های گوناگون در محل قدیمی اش در حاشیه بزرگراه چمران تهران هم وجود داشت و گاها به طنز معروف شده بود که بعضی با زیرانداز و مایه کتلت به تماشا نمایشگاه خودرو می فرایند!

قبلی 1 از 5 بعدی

اما واقعیت ماجرا این است که طی چند سال گذشته با آغاز تحریم ها و خروج تمامی برندهای صاحب نام اروپایی و آسیایی بعلاوه بسته شدن واردات خودرو و عدم وجود خودروهای روز جهان در ایران، عملا امکان خرید این گونه محصولات از سوی طیف زیادی از متقاضیان که فقط خواستار داشتن یک خودرو با کیفیت و به روز بودند وجود نداشت و حالا بخش زیادی از بازدیدنمایندگان در نمایشگاه به امید مشاهده محصول نو به شهر آفتاب آمده بودند که احتمالا به جز چندین محصول چینی در حوزه سواری، کراس اوور و پیکاپ تنوع دیگری را مشاهده نکردند. به عبارتی دیگر، نمایشگاه سال جاری به گونه ای بود که اگر می خواستید با اندکی وسواس و دقت، خودروهای ارائه شده در آن را آنالیز کنید شاید به کمتر از یک روز زمان احتیاج داشتید و به احتمال 90 درصد بیشترین زمان را برای بازدید بعضی مدل های مونتاژی چینی صرف می کردید چرا که تارا، 206 و رانا و دنا واقعا حرفی برای گفتن نداشتند مگر اضافه شدن چند آپشن ساده و پیش پا افتاده یا رنگ های بدنه نوی که برای اکثریت مشتریان قابل خرید نیستند و صرفا کاربردی نمایشگاهی دارند.

اما همانطور که میدانید، گفته شده شاید بزودی واردات خودرو به کشور آزاد گردد پس جا دارد مسئولان مرتبط با صنعت خودرواز این فرصت به نحوه احسن استفاده نموده و با سیاستگذاری درست و اصولی و منطقی و بدور از بازیهای همیشگی، راه را برای ورود خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب فراهم نمایند، تا مردم کشورمان هم مانند بسیاری از دیگر کشورها بتوانند صاحب خودرویی ایمن، زیبا، با کیفیت و با قیمتی مناسب شوند.امیدواریم که در دوره های بعدی شاهد برگزاری نمایشگاهی بواقع بین المللی باشیم ، رویدادی با حضور اکثریت برندهای صاحب نام و معتبر، محصولاتی متنوع، بروز و زیبا و البته در شان مردمان کشورمان.

نوترین آگهی های خودرو
منبع: دیوار
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1467

به "تور ارزان چین: وقتی شاه غلام به شانگهای می رود؛ نقدی کوتاه بر نمایشگاه خودروی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: وقتی شاه غلام به شانگهای می رود؛ نقدی کوتاه بر نمایشگاه خودروی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید