همه سارقها سارق نیستند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران/اصفهان کمی که به اطراف خود دقت کنید خواهید دید یک نفر سکه ای را می سارقد تا زندگی را بچرخاند، اما یک نفر دیگر سخن را می سارقد تا به جایی فراتر از آن چه هست برسد به نظرتان سارق واقعی کدام است؟!

همه سارقها سارق نیستند

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرنگاران، اجرا خوانی همه سارقها که سارق نیستند نخستین شب اجرای خود در سالن فرشچیان را پشت سر گذاشت این اجرای نمایشنامه خوانی در سبک جدید و با حرکت و کمی طراحی صحنه توانست مخاطب خاص خود را برای شنیدن و دیدن جذب کند.

اجرا خوانی همه سارقها که سارق نیستند موضوعی جدی را با زبان کمدی بیان می نماید و بیانگر سارقی است که در یک خانه برای سارقی می رود و در حین سارقی صاحبخانه از راه می رسد و در ادامه نیز افراد دیگری به این خانه پا خواهند گذاشت و .....

هادی مسعودی، کارگردان نمایش در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: نمایشنامه همه سارقها که سارق نیستند توسط داریو فوه نویسنده ایتالیایی نوشته شده است و یک ژانر کمدی دارد و متن خوب آن موجب انتخاب این نمایشنامه توسط من شد.

وی با اشاره به نوع اجرا گفت: این اجرا را نمی توانیم اجرای صحنه ای بگوییم چرا که اجرای صحنه ای احتیاج به متریال های خاص خود دارد، اما می توان گفت که تعدادی از متریال ها در نمایشنامه خوانی ما استفاده شده است به عنوان مثال لباس کسانی که متن را می خوانند بینابین است یعنی نه یک لباس برای اجرای صحنه است نه لباسی که آنها بیرون از صحنه می پوشند. دکور خاصی نیز نداریم ولی یک ساعت پاندولی به صحنه اضافه کردیم.

رادنوش مقدم، بازیگر این اجرا خوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: کار ما یک اجرا خوانی است یعنی یک مرحله بالاتر از نمایشنامه خوانی و یک مرحله پایین تر از اجرای صحنه ای. این شیوه اجرا دارای یک مقدار حرکت در کار است، اما نه در حد اجرای صحنه ای. اما فکر می کنم اثرگذاری و جذب آن بر روی مخاطب این است که یک کار کمدی برای مردم امروز جالب است.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: خانواده یکی از مهمترین رکن های جامعه است و ما همواره نگران خانواده خود هستیم و این کار آنالیز می نماید که اگر ضربه ای به بنیان خانواده وارد گردد چقدر باعث وحشت، رعب و از هم گسیختگی می گردد و با زبان طنز خود این مسئله را زیر سوال می برد و من فکر می کنم چون این مسئله را با نگرانی های مردم بیان می نماید ارتباط خوبی با مخاطب خود برقرار نموده است.

وی با اشاره به تاثیر نمایش خوانی گفت: نمایش نامه خوانی فرصتی را فراهم می نماید که در کنار هم نمایشی را بخوانیم و به تخیل مخاطب این اجازه را بدهیم تا فضا سازی کند در اجرا همه چیز محدود به تخیلی می گردد که گروه اجرا ایجاد نموده است. در نمایشنامه خوانی و اجرا خوانی تخیل شما به عنوان یک مخاطب آغاز به رشد می نماید اما اینکه مخاطب بیشتر میل به تماشای اجرا دارد به این خاطر است که انسان ذاتا از دیدن بیشتر لذت می برد.

مقدم با اشاره به استقبال خوب مخاطبان در اجراهای گذشته گفت: متاسفانه معضل مخاطب داریم نه فقط در اصفهان بلکه در شهرهای دیگر هم وجود دارد اما در اصفهان خیلی بیشتر است چرا که نمایش، اطلاع رسانی نمی گردد و حمایت های ارگانی از تئاترها کم است و مردم آنقدر که میدانند در سینما چه اتفاقی در جریان است نمی دانند چه تئاتری روی صحنه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 175

به "همه سارقها سارق نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه سارقها سارق نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید