در سفر به تور پاتایا چه هزینه هایی داریم

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، نمیتوان انکار کرد که اولین مسئله ای که قبل از سفر ذهن ما را به خود مشغول میکند، هزینه آن است، برای اطلاع از اینکه سفر به پاتایا چقدر هزینه در بر خواهد داشت با ما همراه شوید. در ادامه به سادگی خواهید دید که برای مواردی چون اقامت، خورد و خوراک در رستوران، تفریح و یا حتی مکالمات موبایلی چقدر هزینه پیش روی شماست. در نهایت تنها کافی است هزینه های مورد نظر در هر بخش را با هم جمع کنید و در کمتر از 15 دقیقه بودجه سفر خود را به دست آورید. این بار همراه ما، سفری برنامه ریزی شده به پاتایا را تجربه نمایید.

در سفر به تور پاتایا چه هزینه هایی داریم

از اواخر قرن بیستم بود که شهر ساحلی پاتایا مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان شهرت و محبوبیت خود را حفظ کرد. وقتی تور پاتایا را برای سفر انتخاب می کنید، می توانید انتظار شهری زنده و شلوغ و جذاب را داشته باشید که با طبیعت دلبرانه و دریای نیلگونش شما را از خوشی سرمست کند. خیلی ها پاتایا را تنها به جهت تفریحات آبی و ساحلی اش می شناسند، اما باید بدانید که درون شهر نیز جاذبه های متفاوتی شما را به خودش می خواند. از آن جمله می توان به مراکز خرید به روز و مجلل، بازارهای شناور و سنتی، معابد بودایی، پارک های آبی و موزه های هنری مختلفش را عنوان کرد.

اما قبل از سفر به تور تایلند بهتر است کمی از پول تایلند بدانیم، واحد پول کشور تایلند، بات است که با نماد ฿ و کد THB نشان داده می شود. شما در حال حاضر با هر هزار تومان می توانید حدود 9 بات را خریداری کنید.

از جمله اسکانس های رایج تایلندی می‌توان به 20 بات (سبز)، 50 بات (آبی)، 100 بات (قرمز)، 500 بات (ارغوانی) و 1000 بات (قهوه ای) اشاره نمود. واحد کوچکتر پول تایلند، سکه های ستنگ بوده که هر 1 بات برابر با 100ستنگ می باشد.

سکه های تایلندی به دو صورت دیده می شوند، سکه های 1، 2، 5 و 10 باتی و سکه های 50 و 25 ستنگی.

برای خرید بات دو راه در پیش رو دارید: 

  • در ایران دلار بخرید و آن را در صرافی های بسیاری که در سطح شهر پاتایا به چشم می خورند، به بات تبدیل کنید.
  • برای تبدیل ارزهای غیر متداول مانند بات باید به بانک‌ِ ملی موجود در فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید.

سطح قیمت در پاتایا

 سطح قیمت شهر پاتایا در اغلب موارد حدود 15 تا 30 درصد از تهران بیش تر بوده و تنها در مواردی چون هزینه صرف غذا در رستوران ها و هزینه اجاره اقامتگاه ها، در حدود 8 تا 15 درصد کم تر می باشد.

مدارک و هزینه های قبل از سفر پاتایا

 پیش از شروع سفر باید برای گرفتن پاسپورت و یا گذرنامه اقدام کنید که طبیعتا در حین گرفتن این مدرک هزینه هایی در پیش روی شما قرار دارد.

هزینه ویزا توریستی تایلند در حدود 160 هزار تا 200 هزار تومان می باشد. 

سفارتخانه تایلند در مجموع دو نوع ویزای توریستی و تجاری صادر می کند. برای گرفتن هر یک به مدارک و هزینه های متفاوتی لازم است. گرفتن ویزای توریستی یا گردشگری را می توانید از طریق آژانس های مسافرتی انجام دهید. هزینه این نوع ویزا برای هر نفر 35 یورو (حدود 160 هزار تومان) می باشد.

گرفتن ویزا از سفارتخانه حداقل سه روز کاری زمان می برد و کسی نمی تواند برای کس دیگری اقدام کند و لازم است همگی افراد خود به سفارتخانه مراجعه کنند. 

روش‌ های سفر به پاتایا و هزینه ها

 همان طور که می دانید، شهر پاتایا در جنوب شرقی قاره آسیا است و بنابراین فاصله بسیار زیادی با کشور ما ایران دارد، در نتیجه راحت ترین راه برای سفر کردن به این شهر ساحلی، استفاده از مسیر هوایی میباشد.

اگر شما از آن دست ماجراجویان و عاشقان سفر هستید که مسیرهای زمینی را ترجیح می‌دهید، متأسفانه باید بدانید که برای ورود به تایلند نمی‌توانید از مسیر زمینی استفاده نمایید. چرا که برای دریافت ویزای این کشور، وجود بلیت رفت و برگشت شما الزامی میباشد. اما با این حال هنوز هم راه هایی برای ماجراجویی و گشت و گذار برای شما وجود دارد. می توانید به جای آن که یک راست به سراغ شهر پاتایا بروید به بانکوک سفر کنید و باقی راه را با وسایل حمل و نقل عمومی طی کنید و همزمان فرصت آن را داشته باشید تا در شهرها و روستاهای تایلند گردش کنید.

تورهای پاتایا

 باید بدانید برای سفر به شهر پاتایا و استفاده از تورها، دو گزینه پیش روی شماست. یا تنها تورهای پاتایا را خریداری نمایید و کل سفر را به گشت و گذار در این شهر اختصاص دهید و یا از تورهای ترکیبی تایلند استفاده کنید و در طول سفر از مقاصد دیگری مثل بانکوک، پوکت، ساموئی و ... هم بازدید کنید.

تورهای مخصوص پاتایا: این تورها اغلب 7 شب و 8 روزه هستند و هزینه آن ها بسته به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت خواهند بود.

  • هزینه ها برای 7 شب و 8 روز بین 1,600,000 تومان تا 9 میلیون تومان

تورهای ترکیبی پاتایا: این تورها معمولا 6 تا 7 شب می باشند. اغلب اوقات در صورتی که 6 شب بوده، 3 شب در پوکت و 3 شب دیگر در شهر بعدی گذرانده می شود و در صورتی که 7 شب باشد، برنامه بسته به شهر مورد نظر فرق دارد.

  1. طیف هزینه ها برای 6 شب ترکیبی: بین 2 میلیون تا 5 میلیون تومان
  2. طیف هزینه ها برای 7 شب ترکیبی: بین 2.5 میلیون تا 6 میلیون تومان

سفر شخصی

می توانید این بار سفری متفاوت را برای خود رقم بزنید و تمام برنامه ریزی آن را خود به عهده بگیرید. همان طور که گفته شد، برای رسیدن به تایلند تنها راه پیش روی شما استفاده از مسیر هوایی است. اما با این حال هنوز هم راه های ترکیبی دیگری هستند که برای سفر می توانید از آن ها استفاده کنید.

مسیر هوایی

باید بدانید که پرواز مستقیم و همیشگی از ایران به سوی پاتایا وجود ندارد و تمام پروازهای موجود به صورت چارتری فروش می روند.  بنابراین برای دسترسی شخصی به پاتایا یا می توانید از پروازهای غیر مستقیم و توقف دار استفاده کنید و یا ابتدا به بانکوک بروید و سپس باقی راه را با استفاده از دیگر وسایل حمل و نقل طی کنید. البته باید بدانید که حتی در مسیر بانکوک به پاتایا نیز پرواز مسقیمی وجود ندارد! در زیر هزینه مسیرهای یک طرفه گفته شده است:

پروازهای غیرمستقیم و خارجی

بلیت رفت تهران - پاتایا: حدود 850 دلار (حدود 3 میلیون و 200 هزار تومان)

مسیر تهران - بانکوک - پاتایا

1- بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 1,200,000 تا 5.6 میلیون تومان

2- بلیت هواپیما بانکوک - پاتایا: حدود 115- 300 دلار (حدود 430 هزار تومان تا 1,300,000 تومان)

همان طور که دقت دارید استفاده از هواپیما در سفر شخصی قدری دشوار است و مسیر راحت و مستقیمی پیش روی شما نیست.

راه های ترکیبی

همان طور که اشاره شد، ابتدا تا تایلند را باید هوایی طی کنید و سپس باقی راه، یعنی مسیر بانکوک تا پاتایا را می توانید با استفاده از قطار، اتوبوس، مینی بوس، ماشین شخصی و تاکسی پشت سر بگذارید. خوب است بدانید که پاتایا از تایلند فاصله چندانی ندارد و حدودا 150 کیلومتر می باشد. در زیر تمام هزینه ها برای مسیر یک طرفه گفته شده اند.

قطار

بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 1,200,000 تا 3 میلیون تومان

بلیت قطار بانکوک - پاتایا: 31-32 بات تایلندی (حدود 3,500 تومان)

 خوب است بدانید روزانه یک قطار از شهر بانکوک به مقصد پاتایا حرکت می کند که در ساعت 06:50 بانکوک را ترک کرده و در ساعت 10:18 دقیقه به پاتایا می رسد. برای رزرو این قطار می توانید از این سایت استفاده کنید.

اتوبوس

بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 1,200,000 تا 3 میلیون تومان

بلیت اتوبوس بانکوک - پاتایا: 100-400 بات تایلندی (حدود 12 هزار تا 46 هزار تومان)

باید بدانید حدودا 2.5 تا 3 ساعت در راه خواهید بود و هزینه بلیت ها بسته به کیفیت اتوبوس ها، امکانات و محل پیاده کردن مسافر متفاوت می باشد. برای رزرو بلیت اتوبوس می توانید از این سایت استفاده کنید و یا بلیت ها را به صورت حضوری خریداری کنید.

ون و مینی بوس

بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 1,200,000 تا 3 میلیون تومان

هزینه مینی بوس بانکوک - پاتایا: 100-400 بات تایلندی (حدود 12 هزار تا 46 هزار تومان

هزینه ون بانکوک - پاتایا: 140 بات تایلندی (حدود 16 هزار تومان)

برای آن که سوار مینی بوس یا ون های بانکوک - پاتایا شوید به ایستگاه بی تی اس در کنار یادبود ویکتوری (Victory Monument) بروید. 

تاکسی 

بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 1200000 تا 3 میلیون تومان

هزینه تاکسی بانکوک - پاتایا: حدود 1000-1500 بات تایلندی (حدود 117 هزار تا 175 هزار تومان)

بهتر است بدانید که هزینه راه برگشت، یعنی مسیر پاتایا-بانکوک در حدود 800 بات (حدود 93 هزار تومان) است. البته اگر چانه بزنید، می توانید هزینه را از 800 بات هم کم تر کنید. 

انتشار: 13 آبان 1396 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 54

به "در سفر به تور پاتایا چه هزینه هایی داریم" امتیاز دهید

1 کاربر به "در سفر به تور پاتایا چه هزینه هایی داریم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به تور پاتایا چه هزینه هایی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید