نحوه جستجوی تصاویر در گوگل با استفاده از گوگل لنز

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کروم یک مرورگر عالی با ابزار های کاربردی مختلف می باشد. ویژگ Google Lens نسخه دسکتاپ کروم، یکی از ویژگی های کاربردی است که بسیاری از کاربران با آن آشنا نیستند. برای یادگیری نحوه استفاده از Google Lens با ما همراه باشید.

نحوه جستجوی تصاویر در گوگل با استفاده از گوگل لنز

Google Lens چیست؟

Google Lens یک ویژگی بصری مبتنی بر هوش مصنوعی است که امکان جستجوی تصویر مورد نظر را برای شما فراهم میکند. محبوب ترین شکل این ابزار همان چیزی است که امروزه در دستگاه های اندرویدی می بینیم. دسترسی به لنز Google در برنامه هایی مانند جستجوی Google، Google Photos و حتی در برنامه دوربین Google Pixel تعبیه شده است. ناگفته نماند، این سرویس یک ابزار واقعاً قدرتمند می باشد.

به عنوان مثال، شما می توانید از یک جفت کفش در یک فروشگاه عکس بگیرید، Google Lens نتایجی از همان برند و سبک را به صورت آنلاین به شما نشان می دهد و به شما امکان می دهد بهترین معامله را داشته باشید یا اگر می خواهید درباره طبیعت بیشتر بدانید یا بدانید کدام گیاه خطرناک است، می توانید عکس این گیاه را در لنز گوگل جستجو کنید، و اطلاعات مربوط به این گیاه را مشاهده نمایید.

نحوه استفاده از Google Lens در کروم دسکتاپ

1- تصویری که میخواهید جستجو کنید را انتخاب کنید.

2- روی تصویر راست کلیک کنید.

3- روی گزینه Search image with Google Lens کلیک کنید.

سپس Google Lens در یک تب نو، با تصویری که به تازگی جستجو کرده اید باز می شود. اگر می خواهید روی قسمت خاصی از تصویر فوکوس کنید، می توانید بخش فوکوس را طوری تنظیم کنید که روی سوژه مورد نظر شما قرار بگیرد.

گوگل قصد دارد ویژگی نو طراحی در اطراف را برای ایجاد یک جستجوی تعریف شده تر به Google Lens اضافه کند، اگرچه این ویژگی هنوز به کروم دسکتاپ راه پیدا نکرده است. برای مثال اگر در تصویر یک نقطه خاکستری کوچک می بینید، می توانید روی آن کلیک کنید، موضوع این بخش تصویر به شما نشان داده خواهد شد.

این ابزار عالی فقط به جستجوی یک تصویر در یک زمان محدود نمی شود. شما می توانید روی یک قسمت خالی از Google Lens راست کلیک کنید، در منوی کشویی باز شده، Search images with Google Lens را انتخاب نمایید. سپس می توانید با ماوس روی صفحه نمایش خود بکشید و اسکرین شاتی که در همان لحظه از صفحه مرورگر خود گرفته اید را جستجو کنید. بسته به شرایط، این گزینه ممکن است برای شما مناسب تر باشد.

در مجموع، گوگل لنز ابزاری فوق العاده برای موبایل و گوگل کروم دسکتاپ است. برای جستجوی هر چیزی که ممکن است در پی آن باشید، این ویژگی مطمئنا به شما کمک خواهد کرد.

منبع: 9to5google

منبع: فرارو
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1370

به "نحوه جستجوی تصاویر در گوگل با استفاده از گوگل لنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه جستجوی تصاویر در گوگل با استفاده از گوگل لنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید