مردم برای اهدای خون به شب قدر بسنده نکنند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران/قزوین مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: پذیرش مرکز خون گیری قزوین در شب های احیا از ساعت 20 لغایت یک و نیم بامداد است، البته از مردم می خواهیم برای اهدای خون به شب قدر بسنده نکنند.

مردم برای اهدای خون به شب قدر بسنده نکنند

مهدی اکبری، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت وگو با خبرنگاران، توضیح داد: با شیوع ویروس کرونا آمار مراجعه مردم برای اهدا خون با کاهش روبه رو شده است، به طوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 28 درصد کاهش مراجعه روبه رو شدیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همراهی مردم کمبود فرآورده های خونی که در مقایسه با سال های گذشته وجود داشته جبران گردد؛ با توجه به این که هرسال در شب های قدر مردم بیشتری برای اهدا خون مراجعه می نمایند سال جاری به خاطر کرونا تمهیدات خاصی برای خون گیری اجرا شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: تمام استانداردهای لازم را در سطح پایگاه ها رعایت کردیم؛ متقاضیان اهدای خون پیش از خون گیری معاینه می شوند و اگر فردی کوچک ترین مسئله ای داشته باشد، از فرایند خون گیری حذف می گردد چراکه اولویت اصلی ما در اهدای خون، سلامت اهدانماینده و سلامت خون است.

وی بیان نمود: سازمان انتقال خون قزوین شب قدر سال جاری نیز در خدمت مردم است، شب 19 ماه مبارک رمضان از ساعت 20 تا یک بامداد در خدمت مردم هستیم، همچنین برای شب 21 از ساعت 20 تا ساعت دو و نیم بامداد در خدمت مردم هستیم.

اکبری یادآور شد: با توجه به کاهش مراجعات مردمی در حال حاضر به همه گروه های خونی احتیاج داریم و از عموم مردم می خواهیم که حضور خود در پایگاه انتقال خون را به شب های قدر موکول ننمایند، ما احتیاج داریم که در همه ایام مردم کنار ما حضورداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 382

به "مردم برای اهدای خون به شب قدر بسنده نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم برای اهدای خون به شب قدر بسنده نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید