تور ارزان ترکیه: ماجرای کامل سقوط جت شخصی ترکیه ای در شهر کرد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، جان باختن سرنشینان معروف جت شخصی ترکیه ای در ایران

به نقل از مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور، هر 11 سرنشین هواپیمای ترکیه ای که از شارجه امارات به مقصد استانبول در حرکت بودند، در پی گذر از آسمان ایران و در شهر کرد ابتدا از رادار خارج شده و سپس در برخورد با کوه دچار حادثه شده اند. برای آنالیز مشروح خبر سقوط جت ترکیه ای در شهر کرد در ادامه با خبرنگاران همراه باشید .

تور ارزان ترکیه: ماجرای کامل سقوط جت شخصی ترکیه ای در شهر کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

هواپیمای سقوط کرده یک فروند جت شخصی چلنجر بمباردیر 604 است که همانطور که در مقدمه گفته شد، از شارجه راهی استانبول بوده است و متاسفانه در ادامه مسیرش، در حوالی شهر کرد سقوط کرده است.

با توجه به این مسئله که رجیستر هواپیمای فوق TC-TRB است، هواپیما هنگامی که بر فراز منطقه اردل ناقان شهرکرد پرواز می کرده است، پس از درخواست کاهش ارتفاع از رادار خارج شده است.

این حادثه عصر دیروز، در شهر کرد رخ داده است. بعد از گزارش این حادثه، تیم امدادی هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری به محل حادثه که در منطقه جرجستان واقع شده بود، اعزام شدند.

متاسفانه هر 8 مسافر این هواپیما به همراه 2 خدمه پرواز و 1 کاپیتان که همگی هم زن بودند، از این حادثه جان سالم به در نبردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کشور ترکیه، این هواپیما متعلق به شرکت باشاران بوده است و سرنشینان این پرواز، مینا باشاران دختر حسین باشاران رییس هیئت مدیره هلدینگ باشاران به همراه دوستان خود بوده است.

صفحه اینستاگرام خانم باشاران نشان از این حکایت می دهد که او پیش از ازدواجش در ماه آینده، به همراه دوستانش برای یک سفر تفریحی به کشور امارات رفته بوده است. دکتر کرم کینیک رییس هلال احمر ترکیه، در حساب توئیتر خود نام مسافران هواپیما را در ابتدای امر منتشر کرده بوده است.

خلبان این پرواز، قبل از وقوع سانحه به مرکز اعلام نقص فنی در هواپیمای خود را گزارش کرده بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به این مسئله تأیید کرده است که این هواپیمای شخصی، درحریم هوایی ایران از صفحه رادار برج مراقبت محو شده است. به گزارش رسانه های دولتی کشور، این هواپیما به کوه های شهر کرد برخورد کرده است.

البته در این میان گزارش های دیگر حاکی از آتش گرفتن موتور هواپیما پیش از سقوط را می دهد. هواپیما پس از سانحه آتش گرفته اما به گزارش حاضران در صحنه و دیگر رسانه ها، شعله های آتش لاشه هواپیما اکنون خاموش است.

با توجه به قانون سازمان جهانی ایکائو، به این خاطر که این حادثه در خاک ایران رخ داده است، کشور ایران مسئول آنالیز این سانحه است و باید دفتر آنالیز سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشور این پرونده را مورد آنالیز قرار می دهد.

به گفته مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس ایران، ابتدا نیروهای بومی به لاشه هواپیما ترکیه ای رسیده اند ولی تمام اجساد سرنشینان در آتش سوخته است و برای تشخیص هر یک از آنان و تشخیص هویت به آزمایش دی ان ای احتیاج است.

وزارت خارجه ایران در بیانیه ای کوتاه، تاسف عمیق خود را از این حادثه اعلام کرده است.

محل دقیق سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه ای در شهر کرد، کوه های هلن می باشد.

برای آنالیز ابعاد چادثه و عملیات نجات در اولین فاز عملیات، 7 تیم از استان چهارمحال و بختیاری و 3 تیم دیگر از ایذه و خوزستان به سمت محل حادثه حرکت کردند.

تا به الان تعیین شده است که 2 تن از کسانی که در حادثه سقوط جت شخصی شهر کرد سقوط کرده اند، دارای ملیتی اسپانیایی بوده اند. تا به الان جسد 8 نفر از سرنشینان کشف شده است.

همانطور که بالاتر شرح دادیم از آن جا که محل وقوع سانحه در ایران بوده است و دفتر آنالیز سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشور این پرونده را مورد آنالیز قرار می دهد، از کشور ترکیه به عنوان بهره بردار و مصرف نماینده و از کشور کانادا به عنوان سازنده هواپیما نمایندگانی برای حضور در جلسات آنالیز سانحه دعوت شده اند.

تا به الان امدادگران در تلاشند تا اجساد قربانیان ابن حادثه را از ارتفاعات هلن در شهرستان کیار به فرودگاه شهرکرد منتقل نمایند. بر اساس اخبار منتشره تا به الان انتقال اجساد قربانیان به وسیله بالگرد میسر نشده است. هم اکنون نیز جلسه مدیدریت بحران به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری در محل وقوع حادثه شروع شده است.

در حال حاضر در آنالیز ها اولیه اعلام شده است که علت سقوط هواپیما آتش گرفتن موتور هواپیما بوده است. سازمان اورژانس کشور هم در اظهارات خود گفته است که هواپیما به علت احتراق موتور دچار سقوط شده است. اهالی روستا به علت نزدیکی به محل حادثه، سقوط هواپیما را رویت کرده اند.

در حال حاضر اجساد تفکیک داده شده و برای تحویل به خانواده هایشان به وسیله بالکرد به شهر کرد و برای طی مراحل قانونی انتقال داده می شوند اما بر اساس آخرین خبری که در دست است، امکان فرود بالگرد به سبب شیب بسیار بالای منطقه در این منطقه وجود ندارد. خلبان بالگرد اعزامی از استان یاسوج اضافه کرد که تصمیم بر این است در حال حاضر که اجساد به صورت زمینی به نقطه ای مناسب انتقال داده شوند و سپس از آن جا اجساد منتقل گردند.

در این مابین خبرگزاری ها اعلام کرده اند که جعبه سیاه این جت شخصی پیدا شده است. استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این رابطه گفته است: جعبه سیاه جت شخصی ترکبه ای پس از تشریفات قانونی تحویل مقامات ترکیه ای خواهد شد.

تا به الان گروهی از خانواده جان باختگان به وسیله فرودگاه وارد شهر کرد شدند.

مینا باشاران کیست؟

همانطور که کمی قبل تر شرح دادیم، مینا باشاران دختر حسین باشاران سرمایه دار و کار آفرین و بعلاوه رئیس هلدینگ باشاران است. مینا تنها دختر خانواده باشاران بوده است و از سال 2013 به عضویت هیات مدیره شرکت باشاران در آمده بوده است و انتظار می رفت که پس از پدرش او اختیار امور را در دست بگیرد. مینا به همراه دوستانش از آخرین جشن مجردی خود باز می گشته اند، قرار بود در سرانجام ماه جاری مراسم ازدواج او برگزار گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1387

به "تور ارزان ترکیه: ماجرای کامل سقوط جت شخصی ترکیه ای در شهر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: ماجرای کامل سقوط جت شخصی ترکیه ای در شهر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید