فروش یک و نیم میلیارد دلاری مجموعه ای از ده ها اثر هنری از نقاشان معروف در یک حراجی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، ایسنا/ براساس گزارش های بدست رسیده، فروش یک و نیم میلیارد دلاری مجموعه ای از ده ها اثر هنری از نقاشان معروف در یک حراجی صورت پذیرفت.

فروش یک و نیم میلیارد دلاری مجموعه ای از ده ها اثر هنری از نقاشان معروف در یک حراجی

چندین اثر از پل سزان، ونسان ونگوگ و دیگر هنرمندان بزرگ در حراج بخشی از مجموعه بزرگ نقاشی ها و مجسمه هایی که از طریق پل آلن یکی از بنیانگذاران فقید مایکروسافت گردآوری شده بود، 1.5 میلیارد دلار به فروش رفت.

طبق اعلام خانه حراج کریستیز در نیویورک، این بالاترین فروشی است که تا کنون در یک حراج هنری کسب شده است و عواید حاصله مطابق با خواسته های آلن که در سال 2018 درگذشت، به اهداف بشر محبت آمیز اهدا خواهد شد.

تعدادی از این آثار با شکستن رکوردهای قبلی فروش آثار این هنرمندان همراه بود و برخی دیگر نیز از قیمت های فروش برآوردشده از طریق کریستیز فراتر رفتند.

در میان گران ترین آثار فروخته شده نقاشی رنگ روغن مدل ها اثر سال 1888 ژرژ سورا بود که با احتساب هزینه ها به فروش 149.2 میلیون دلاری رسید و یک رکورد برای فروش آثار این هنرمندی فرانسوی ثبت کرد.

نقاشی منظره رنگارنگ کوه سنت ویکتور اثر پل سزان که بین سالهای 1888 تا 1890 خلق شده هم به قیمت 137.8 میلیون دلار فروخته شد که یک رکورد دیگر برای آثار این هنرمند بود. همچنین نقاشی اثر گوستاو کلیمت در سال 1903 با عنوان جنگل توس، 104.6 میلیون دلار فروخته شد.

از جمله دیگر آثار با فروش قابل توجه میتوان به نقاشی باغ میوه با سرو اشاره کرد که با فروش 117.2 میلیون دلاری رکورد فروش آثار ونگوگ را جابجا کرد. گران ترین اثر ونگوگ که پیش از این در یک حراجی فروخته شد، پرتره دکتر پل گاشه (ژوئن 1890) بود که به قیمت 83 میلیون دلار فروخته شد اما این به سال 1990 بر میگردد و قیمت ها از آن زمان بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

نقاشی سال 1899 رنگ روغن پل گوگن به نام زایمان 2 هم در حراجی مجموعه پل آلن به فروش 105.7 میلیون دلاری رسید.

نقاشی هایی از جورجیا اوکیف، کلود مونه، دیوید هاکنی، اندرو وایت و پابلو پیکاسو به همراه مجسمه هایی از الکساندر کالدر و مکس ارنست نیز در این حراجی فروخته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آبان 1401 بروزرسانی: 21 آبان 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1549

به "فروش یک و نیم میلیارد دلاری مجموعه ای از ده ها اثر هنری از نقاشان معروف در یک حراجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش یک و نیم میلیارد دلاری مجموعه ای از ده ها اثر هنری از نقاشان معروف در یک حراجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید