صلیب سرخ: 65 درصد مردم یمن چیزی برای خوردن ندارند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کمیته بین المللی صلیب سرخ آماری تکان دهنده از شرایط نابسامان مردم یمن ارائه و تأکید کرد که هشتاد درصد از مردم این کشور، نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند.

صلیب سرخ: 65 درصد مردم یمن چیزی برای خوردن ندارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته بین المللی صلیب سرخ آماری از شرایط اسفبار مردم یمن به خاطر تجاوزات ائتلاف سعودی به مردم این کشور منتشر کرد.

این کمیته با انتشار بیانیه ای خبر داد که هشتاد درصد ار مدم یمن نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند.

پایگاه خبری النشره به نقل از این سازمان بین المللی گزارش داد، 65 درصد از ملت یمن که جمعیت آنان به بیش از سی میلیون نفر هستند، تقریبا هیچ چیزی برای خوردن ندارند.

این سازمان خبر داد که 64 درصد از مردم یمن از مراقبتهای بهداشتی برخوردار نیستند و حتی 58 درصد از آنان، آب آشامیدنی تمیز در اختیار ندارند.

این کمیته همچنین تأکید کرد که جنگ علیه یمن، ده درصد از ملت یمن را مجبور کرده که از خانه های خود فرار کنند.

سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر که در حیطه مسائل بحرین فعالیت می کند روز گذشته خواستار فشار بر کشورهای عربستان سعودی، امارات و بحرین به عنوان کشورهای درگیر در جنگ یمن و اجرای توافق استکهلم سوئد و همچنین پایان این جنگ شد.

این سازمان همچنین از کمیساریای عالی خواست تا تحقیقات مستقل بین المللی در خصوص نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایات جنگی به راه بیاندازد.

در بیانیه این سازمان حقوق بشری تأکید شده است که علی رغم توافق سوئد در خصوص استان الحدیده و لزوم عقب کشیدن نیروها و توقف حملات، ائتلاف سعودی تا بدین روز هیچ کدام از موارد فوق الذکر را انجام نداده و به حملات هوایی در الحدیده ادامه می دهد.

این سازمان همچنین خواستار تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص موارد نقض حقوق بشر و جنایات جنگی در یمن شد و از همکاری دولت صنعاء با سازمان های بین المللی تقدیر و تأکید کرد که همکاری ها میان قدرت محلی در یمن با تیم سازمان ملل برای کاهش درد و رنج مردم یمن ضروری است.

سازمان حقوق بشری صلح، ادعای دولت سعودی مبنی بر 30 پرواز پزشکی از یمن به خارج از این کشور را قطره ای در برابر دریا دانست و اظهار داشت 350 هزار شهروند یمنی نیازمند سفر به خارج از این کشور برای مداوا هستند و علاوه بر آن 100 هزار یمنی نیز در خارج از یمن فراموش شده و از بازگشت به کشورشان عاجز هستند.

عربستان از فروردین سال 1394 جنگ علیه یمن را با مشارکت امارات و با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان آغاز کرده و بیش از صدهزار نفر بر اثر آن کشته شده و هزاران خانواده آواره شده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 207

به "صلیب سرخ: 65 درصد مردم یمن چیزی برای خوردن ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلیب سرخ: 65 درصد مردم یمن چیزی برای خوردن ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید