سناتور آمریکایی: ترس از برچیدن آشوب تحریمی ترامپ دیوانگی است

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران، کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت به ادعای وبگاه آمریکایی پولیتیکو که نوشته بود دولت جدید واشنگتن بسیاری از تحریم های ضدایرانی دوره ترامپ را قانونی می داند و قصد برطرف آنها را ندارد؛ واکنش نشان داد.

سناتور آمریکایی: ترس از برچیدن آشوب تحریمی ترامپ دیوانگی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آمریکا زمستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این سناتور آمریکایی در پیغامی توئیتری نوشت: نابخردانه است که (فقط) بخش ناچیزی از مباحثات درباره برطرف تحریم های ایران، روی این سوال متمرکز است که آیا آنها کارساز بودند؟

وی ادامه داد: مشخصاً هیچ یک از تحریم های ترامپ به بهتر شدن رفتار ایران (از نگاه آمریکا) منجر نشد.

مورفی در پیغام توئیتری دیگری اضافه کرد: البته اوباما نشان داد که تحریم های هدفمند چندجانبه به شرط واقع بینی می توانند مؤثر باشند. در مقابل، ترامپ هر جنبنده ای را بدون برخورداری از حمایت متحدان واشنگتن و برای رسیدن به هدفی خیالی تحریم کرد. دیوانگی است که از برچیدن آشوب تحریمی او بترسیم.

این اظهارات در حالی است که پیشتر پولیتیکو نوشته بود: برخلاف خواست قاطع ایران مبنی بر لزوم لغو همه تحریم ها، مقامات واشنگتن مدعی شده اند که دولت جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا هم قصد ندارد همه تحریم های اعمال شده از سوی ترامپ را بردارد.

بهانه آنها این است که بسیاری از این تحریم ها مبنای قانونی دارد (و قابل برطرف شدن نیست). البته آنها به این موضوع هم اشاره نموده اند که بعضی از تحریم های دوره ترامپ با هدف سخت کردن راستا بازگشت به برجام وضع شده و ربطی به اتهامات غیرهسته ای که به ایران نسبت می دهند؛ ندارد (و اینها قابل برطرف شدن هستند).

در این میان، بعضی مخالفان سرسخت برجام قصد دارند با استناد به تحریم هایی که ذیل عنوان حقوق بشر و تروریسم طبقه بندی شده اند؛ ابزار فشار بر مذاکرات را حفظ نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1059

به "سناتور آمریکایی: ترس از برچیدن آشوب تحریمی ترامپ دیوانگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی: ترس از برچیدن آشوب تحریمی ترامپ دیوانگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید