سمینار مطالعات اسلامی در هند و ایران برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران، در ادامه کوشش های توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی هند و ایران، بزودی همایشی در فضای آنلاین با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی، دانشگاه جامعه ملیه اسلامیه هند و دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع مطالعات اسلامی در ایران و هند برگزار خواهد شد.

سمینار مطالعات اسلامی در هند و ایران برگزار می گردد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

در نشست مشترک هماهنگی که به صورت مجازی با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی، شاهد علی رئیس دپارتمان دانشگاه جامعه ملیه و دکتر شریفی رئیس دانشکده الهیات و علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد طرفین در مورد جزئیات برنامه، مباحث و سخنرانان به توافق رسیدند. مقرر شد این همایش در اواسط بهمن ماه برگزار و همچنین مجموعه ای از نشست ها و کارگاه های آموزشی با موضوعات مرتبط با مطالعات اسلامی در طی سال برنامه ریزی و اجرا گردد.

ربانی در این باره گفت: همچنین بر اساس پیگیری و برنامه ریزی های این نمایندگی به زودی برنامه های علمی مشترکی بین دانشگاه های شهید بهشتی و دانشگاه دهلی، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه دولتی لکهنو، دانشگاه پیغام نور و دانشگاه مجازی ایندرا گاندی هند با موضوعات علمی و فرهنگی در حوزه تاریخ، ادبیات، هنر و فرهنگ برگزار می گردد.

وی تاکید نمود: همچنین بر اساس هماهنگی و توافقات مشترک میان دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه جامعه ملیه و این نمایندگی، بزودی دوره آموزش زبان فارسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده تاریخ و باستان شناسی دانشگاه جامعه ملیه با حضور اساتید ایرانی دکتر تمیم داری، دکتر مصطفوی و دکتر ایران زاده برگزار خواهد شد.

همچنین محمدعلی ربانی در ملاقات با مسئولین دانشگاه مجازی ایندرا گاندی توافقاتی جهت توسعه آموزش زبان فارسی در این دانشگاه به عمل آورد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 734

به "سمینار مطالعات اسلامی در هند و ایران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار مطالعات اسلامی در هند و ایران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید